Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattar nada av vad du och Panpan pratar omMin första farm nu ska vi se hur det går.
+87.47% per årsbasis ska det ge.
![]()
![]()
Ja man kan antingen farma eller stakea.Jag fattar nada av vad du och Panpan pratar ommen 87,47% vaddå? Cake, fiat eller chokladtårta. Blir ju nästa sugen på att ge mig in i detta och prova på.
Du har också impermanent loss risken i farming, själv la jag ner och farma i sommras, kan man få sådana räntor till staking som nu så kör jag inte den risken.Ja man kan antingen farma eller stakea.
Stake e lättast det är bara ränta på dina coins.
Farm då måste du köpa LP tokens som är baserade på ett coin par. Tex. Jag farmar PHA och BUSD. Alltså phala coin och en stable coin.
Detta e väl fortsättningskurs när det gäller cryptonomics..
Min farm ska ge typ 88%. Hittills har den inte gett nåt. Får se imöra om det hänt nåt
Måste man ha ett gäng av varje coin att fylla på med isf? Har inte fått det klart för mig och hur mkt kan det diffa utan problem.Du har också impermanent loss risken i farming, själv la jag ner och farma i sommras, kan man få sådana räntor till staking som nu så kör jag inte den risken.
Vågskålen måste hållas jämn.
Sticker den ena coinen iväg och den andra står still tex, så minskar ditt innehav i den coinen som går upp, och innehavet ökar i den som står still så du hela tiden har en jämnvikt 50-50.
Måste man ha ett gäng av varje coin att fylla på med isf? Har inte fått det klart för mig och hur mkt kan det diffa utan problem.
Man kan ju farma tether och usdc tex. Båda stablecoins och man får typ 9% tror ja.
Du gör ingenting, det sköts automatiskt, farmen behöver du inget göra med nu.Måste man ha ett gäng av varje coin att fylla på med isf? Har inte fått det klart för mig och hur mkt kan det diffa utan problem.
Man kan ju farma tether och usdc tex. Båda stablecoins och man får typ 9% tror ja.
Ok jag har ju lite busd i kistan men inte nåt PHA alls är det farligt tro?Du gör ingenting, det sköts automatiskt, farmen behöver du inget göra med nu.
Ja dom två går ju likt så då låg ränta, låg risk.
Jag körde med Etherium och Chainlink och dom gick jämt.
På Etherium - Sushi hade jag lite impermanent loss runt 1% eller nåt.
Googla så finns det sidor som förklarar.
Men som en brädgunga som står välavägd, börjar den tippas lite åt ena hållet så töms det lite på ena sidan och fylls på på andra.
På Etherium - Chainlink hade jag tom med plus ett tag på den delen.
Går den ena upp ena veckan och det flyttas över, så kanske den andra går upp nästa vecka och flyttas åt det hållet och kan i slutändan bli att du får impermanent win...
Hur ofta fick du utdelning? På stake ser jag hur det tickar på nästan var 10e sekund men på farm har inget hänt än. Står Earned 0Du gör ingenting, det sköts automatiskt, farmen behöver du inget göra med nu.
Ja dom två går ju likt så då låg ränta, låg risk.
Jag körde med Etherium och Chainlink och dom gick jämt.
På Etherium - Sushi hade jag lite impermanent loss runt 1% eller nåt.
Googla så finns det sidor som förklarar.
Men som en brädgunga som står välavägd, börjar den tippas lite åt ena hållet så töms det lite på ena sidan och fylls på på andra.
På Etherium - Chainlink hade jag tom med plus ett tag på den delen.
Går den ena upp ena veckan och det flyttas över, så kanske den andra går upp nästa vecka och flyttas åt det hållet och kan i slutändan bli att du får impermanent win...
Alltså dom tar inget av det du har liggande på dit spot konto, det är bara det du lagt i farmen som fördelas.Ok jag har ju lite busd i kistan men inte nåt PHA alls är det farligt tro?
Ja det var ju bra förklarat. Ska kolla hur fördelningen är och om det ändras mycket kommer jag avsluta farmen. TackAlltså dom tar inget av det du har liggande på dit spot konto, det är bara det du lagt i farmen som fördelas.
Dom har inte lov att röra något annat, utan farmen justerar jämvikten med det du har satt i farmen.
Om tex.
ETH-Link farm.
ETH går upp rejält så det lutar över till ETH pga ökat värde på den sidan.
Då kommer det tas ur ETH potten och sättas in i Link potten så dom har 50-50 värde igen.
Men eftersom det tog ur ETH som ökade i värde och sattes in i Link som inte hängde på så kan det ha blivit en förlust i växlingen för att hålla vågskålen jämn, detta sköter farmen men det finns en risk för en impermanent loss här, farmen skall ju växla över för att hålla så minimal impermanent loss risk när den växlar över..
Därför 2 som går likt har låg risk och APY.
Så jag förstått det när jag läst...
Så om du skriver ner på en lapp hur antalet coin av varje valuta i farmen, sen kan du se om en vecka att det kan ha förändrat sig.
Har inte kolla på Binance farming, där jag hade så kunde man följa statistiken på det.
Köpte AXS igår och låste i 30 dagar 115% ränta. Hade även gått upp 11% i värde nu under natten såg jag när jag vakna.. Först kommer förnekelse sedan... boom
![]()
Jo det är galet axs. Som att köpa tulpaner antar jag. Jo vissa odlar verkligen tulpaner men de flesta spekulerade bara.Köpte AXS igår och låste i 30 dagar 115% ränta. Hade även gått upp 11% i värde nu under natten såg jag när jag vakna.
Bra början på dagen iaf.
AXS är ett NFT spel Axie Infinity, det ledande nu och ägs av bolag, inte bara en app någon vilding släppt.Jo det är galet axs. Som att köpa tulpaner antar jag. Jo vissa odlar verkligen tulpaner men de flesta spekulerade bara.
Vet inte om ja vågar köra axs.