Om ni vill bli rika

Jag har andra stablecoins som dessutom ger %

UST var väl ett bra exempel på att stablecoins inte betyder ett smack om de inte är backade.
Hade själv en sk stablecoin, balanserad av algoritmer som gick snabbt ner till ingenting. Det intressanta var att teamet var seriöst och fick ungefär samma summa tillbaka senare (Iron Finance). Finns ju även andra med annorlunda utgång.
USDC är väl den som har bäst förtroende numera, de är ju backade, finns ju vissa frågetecken med USDT.

På tal om ränta, på Terra låg väl stakingräntan häromdagen på runt 300k%, många som förlorade miljoner där. Får väl se vad som händer med revival 2.0, förtroendet är nog borta hos de flesta men det verkar som många institutioner på kryptomarknaden ser hur det här skadar alla. En del tog ju sitt liv efter det här och många andra har bränt sig och ser krypto mer och mer som Scam/pyramidspel.

/ SatanG

UST var väl ett bra exempel på att stablecoins inte betyder ett smack om de inte är backade.
Hade själv en sk stablecoin, balanserad av algoritmer som gick snabbt ner till ingenting. Det intressanta var att teamet var seriöst och fick ungefär samma summa tillbaka senare (Iron Finance). Finns ju även andra med annorlunda utgång.
USDC är väl den som har bäst förtroende numera, de är ju backade, finns ju vissa frågetecken med USDT.

På tal om ränta, på Terra låg väl stakingräntan häromdagen på runt 300k%, många som förlorade miljoner där. Får väl se vad som händer med revival 2.0, förtroendet är nog borta hos de flesta men det verkar som många institutioner på kryptomarknaden ser hur det här skadar alla. En del tog ju sitt liv efter det här och många andra har bränt sig och ser krypto mer och mer som Scam/pyramidspel.

/ SatanG
Insiktsfullt skrivet. Men jag ger inte upp. Ligger inne i ett antal projekt nu. Lagt ner tron på traditionell staking men de jag har på binance och pancake får ligga kvar.

/ SatanG
Har du eller någon koll på ADA och sundaeswap. Är det populärt? Har de någon vettig staking på "stablecoins".?

Jag tror Bnb kommer flyga högt nästa bullrun eftersom jag själv använder det typ till 90% av mina projekt. Avalanche är 10% andel. Har inget på phantom eller algo... men är öppen för det om det dyker upp ngt intressant.

Fattar inte hur ni vågar, är som sagt inte påläst på krypto men har hela tiden haft en känsla av att det kommer att bli så här.
rätt vad det är så händer nåt som sticker hål på bubblan.

tradar i vanliga aktier fast just nu ligger jag likvid och inväntar kraschen som jag inbillar mig kommer, vi har bara sett början på den är vad jag tror.

Alltid svårt att avgöra när rätta tidpunkten är.
Jag dumpade aktier vid covids början och fick sitt köpa tillbaka aktierna mycket dyrare. Gjorde jag bagen förlust tror jag, men hade jag bara suttit stilla i båten så hade det varit mycket trevligare idag.

Fattar inte hur ni vågar, är som sagt inte påläst på krypto men har hela tiden haft en känsla av att det kommer att bli så här.
rätt vad det är så händer nåt som sticker hål på bubblan.

Finns många åsikter dagensps har ju alltid varit negativa.
Världen största banker har anammat krypto och flera av dom är av en annan åsikt.

Finns många åsikter dagensps har ju alltid varit negativa.
Världen största banker har anammat krypto och flera av dom är av en annan åsikt.
Jepp så är det och ingen vet vem som har rätt. Spännande och jag hoppas för er skull att jag har fel, har hänt förut att jag haft fel..
Men ibland har jag rätt.. :reta:

Sitter själv med både aktier & fonder,och har just nu en spar horizont på Ca 3-4 år så hoppas på en bra uppgång.
Ligger även med stålar på ett sparkonto som ej ger nån ränta och det är ju helt värdelöst,ska försöka hitta nåt som åtminstone ger lite ränta även om jag skulle bli tvungen att låsa dom där ett tag framåt.

Alltid svårt att avgöra när rätta tidpunkten är.
Jag dumpade aktier vid covids början och fick sitt köpa tillbaka aktierna mycket dyrare. Gjorde jag bagen förlust tror jag, men hade jag bara suttit stilla i båten så hade det varit mycket trevligare idag.
Givetvis bäst att sälja på toppen. Lätt som en plätt..
Har haft några bra år och 2020 var mitt överlägset bästa, är mer än nöjd om jag får ett sånt var 10:e år.

Givetvis bäst att sälja på toppen. Lätt som en plätt..
Har haft några bra år och 2020 var mitt överlägset bästa, är mer än nöjd om jag får ett sånt var 10:e år.

Det hade nog kunnat vara mitt bästa också. Jag gjorde åtminstone återköp och ändring av portföljen.
Idag är jag glad för att jag sitter med Lundin Energy.
Inga pengar att tala om egentligen då jag bara har fickpengar att leka med.

Sitter själv med både aktier & fonder,och har just nu en spar horizont på Ca 3-4 år så hoppas på en bra uppgång.
Ligger även med stålar på ett sparkonto som ej ger nån ränta och det är ju helt värdelöst,ska försöka hitta nåt som åtminstone ger lite ränta även om jag skulle bli tvungen att låsa dom där ett tag framåt.
Om du får noll ränta och börsen går ner 20% så har du fått jäkligt bra ränta.
Dels sluppit tappa 20% plus kunna handla för hela beloppet när det är rea.
Ska man sitta med hela tiden så krävs en enorm kompetens som iaf jag inte har.

Om du får noll ränta och börsen går ner 20% så har du fått jäkligt bra ränta.
Dels sluppit tappa 20% plus kunna handla för hela beloppet när det är rea.
Ska man sitta med hela tiden så krävs en enorm kompetens som iaf jag inte har.

Ja, att jaga upp eller nedgångar är påfrestande. Antingen måste man bevaka, analysera och lägga ner en del tid eller så får man köpa något man tror på och hoppas på det bästa.

För egen del är det inte ens en månadslön som ligger på aktier, så ingen större fara oavsett vad som händer.

Jepp så är det och ingen vet vem som har rätt. Spännande och jag hoppas för er skull att jag har fel, har hänt förut att jag haft fel..
Men ibland har jag rätt.. :reta:
Får jag en fastanställning eller vikariat över sommaren kommer jag inte bry mig.
Riggarna får stå och harva.
Tradar gör jag inte, swappar lite av det jag minar och sätter på olika räntor.
Har inte lust eller orken att trade, var kul i början att sitta där vid datorn men man glodde för mycket.
Nu låter jag det bara stå i olika räntor.
Det enda jag gör idag är att sätta in det jag fått ut i ränta på morgonen i ett nytt ränteavtal och bygger ränta på ränta och ökar kryptoinnehavet på så vis ihop med mining.
Tänkte det kan stå så i 20 år ;)
För pengar blir det väl köpa fonder och lite aktier och en månadsinsättning tills man har lust att gå i pension, var inte så kul att vara pensionär i längden ;).

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp