Om ni vill bli rika

Bygg ett större hus och köp en ny båt så går det åt en del, bilar kan man också lägga en lite på och juveler till frun.
Har gjort allt detta.
Nya tomten i Cebu blir byggklar först om två år.
Rooftop med pool kanske.

Vi får kämpa med två egna hus, ett hyrt boende i Dumaguete tills dess.

Vinsten i fonderna och pensionerna trillar in varje månad och går upp vid varje årsskifte.

Allmän pension ligger +2-3% per år, tjänstepension på runt +10%.
Sen alla sänkningar av skatt.

Klarar inte av att göra av med så mycket pengar.

Hahaha bra :)

Pengar kan alla gör av med, det svåra för de flesta är nog att lägga sig på en nivå som motsvarar ens inkomst/tillgångar.

/ SatanG

Rätt generation är väl dom som är under 25 som har framtiden för sig och kan åka vart dom vill i världen och jobba. Din generation missade ju hela internet grejen, jag fick ta del av den.
Din generation verkar ju missat cryptogenerationen 555 ;)

Jag är helt inne på att cryoto bara är en fluga. Men garderar mig ;)

Lustigt när man hör att nån säger att dom har mycket pengar å sen vet man att personen alltid väljer ex hotell som kostar under 1000 baht natten.
Vunnit på lotto kanske
Nja, innan 2018 hade jag ingen pension alls.
Sen kom lyftet.

Rena lottovinsten
Jäklar att gå från magra 14k till 29k netto.

Din generation verkar ju missat cryptogenerationen 555 ;)

Jag är helt inne på att cryoto bara är en fluga. Men garderar mig ;)
Jo jag har helt missat krypto, undrade lite va det va för nån när man såg reklam affischer för typ 15 år sen.
Vi gamlingar är aldrig vinnare fast en del vill få det till det, ung å stark vinner alltid.

Gjorde 128% 2020 och skulle lägga varenda spänn om jag kunde köpa tid å bli 25 igen.
Det internet jag syftar på har bara funnits i knappt 10 år, dvs när farten blev såpass att det inte märktes nån skillnad att sitta lokalt på kontoret i Sverige eller nån annan stans i världen och man kan ha samma lokala svenska tel nr vart man än är.

Ja, det var faktiskt fint att köra 3,5 månader från Thailand i vintras.
Till och med Isaans djungel bjöd på 500/500 nät och även 5g.

Något påfrestande att jobba då det egentligen var mest lockande att göra allt annat.

Köpte lite Matic idag betalade med minad Firo.
Tror ett bra pris på dom nu.
Men imorrn har jag kommit upp i den kvot jag vill ha och skall köpa någon annan krypto eller swap.
Jag minar på, Juni-Juli brukar ju vara dåliga månader.
Sen funderar jag på fonder och aktier igen nu när det börjat gå ner, skall bara sätta mig in igen i vad som är värt. Men nu har jag tänkt ett mer långsiktigt sparande på 20 år tills pension.
Inget trade eller sälj.
Gå i förtidspension skall jag inte göra igen, behöver paus ifrån Thai emellanåt. Är man där för länge i sträck kryper kulturskillnaden på ;)

Nja, innan 2018 hade jag ingen pension alls.
Sen kom lyftet.

Rena lottovinsten
Jäklar att gå från magra 14k till 29k netto.
29k är bättre än många pensionärer i Sverige men att du ser dig som en vinnare med det efter ett helt arbetsliv säger rätt mycket om hur kasst systemet är i Sverige. Med den budgeten är du ju tvungen att leva i ett lågpris land.

29k är bättre än många pensionärer i Sverige men att du ser dig som en vinnare med det efter ett helt arbetsliv säger rätt mycket om hur kasst systemet är i Sverige. Med den budgeten är du ju tvungen att leva i ett lågpris land.
System ang pension, tänk om man hade 12000 sek i månade då är man en vinnare eller ???

Tillbaka
Topp