Nox
Forumräv
Det är ju det jag gör när jag betalar min kvarskatt.Som en orolig Cobra skall du hugga. Betala in lite extra skatt i stället
Men dom hamnar bara på mitt skattekonto.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju det jag gör när jag betalar min kvarskatt.Som en orolig Cobra skall du hugga. Betala in lite extra skatt i stället
Jo men nu snackar jag om att vissa på forumet, personligen, vill betala mer i skatt för att stärka "välfärden" som har raderats men de betalar ju inte in nåt extra de jävla hycklarna.
Visar ju bara att du har försökt smita undan skattDet är ju det jag gör när jag betalar min kvarskatt.
Men dom hamnar bara på mitt skattekonto.![]()
De enda gångerna jag fått kvarskatt är när jag sålt eller bytt fonder.Visar ju bara att du har försökt smita undan skatt
ISK är iof en form av skatteplanering. Svetsaren och Maggan har höjt skatten där så dessa skattesmitare inte ska komma så billigt undan.......De enda gångerna jag fått kvarskatt är när jag sålt eller bytt fonder.
Och det var på den tiden jag hade ett vanligt fondkonton.
Det där med vinstskatten sköttes ju automatiskt vid deklarationen.
Idag har jag ISK-konto då har man ju inte dom bekymmerna längre.
Så skatteplanering är ju inget jag behöver tänka på.
Alla kan ju inte vara ett sånt finansgeni som du.
Det är väl bara ett förslag ännu?ISK är iof en form av skatteplanering. Svetsaren och Maggan har höjt skatten där så dessa skattesmitare inte ska komma så billigt undan.......
Nej du den har höjts vid ett antal tillfällen. Vad menar du med förslag? Ändringsbudgeten är väl klubbar? Finns det ett "förslag" för höstbudgeten?Det är väl bara ett förslag ännu?
Beror ju på vad vi får för regeringen i september.
Men skit samma jag går inte under om skatten skulle höjas 1%.
Jag har inte en aning det var ju därför jag satte ett ? efter meningen.Nej du den har höjts vid ett antal tillfällen. Vad menar du med förslag? Ändringsbudgeten är väl klubbar? Finns det ett "förslag" för höstbudgeten?
Menar du 1% eller 1 % enhet?
Nja du svarade mig att det är "skit samma för dig om skatten höjs 1%". Du borde i alla fall veta din egen skattetollerans?Jag har inte en aning det var ju därför jag satte ett ? efter meningen.
Om du vet hur det ligger till så bifoga gärna en länk.
Att ställ frågor till mig är ju lönlöst om du själv vet svaren.
Jag svarade bara nmax att jag har ett isk-konto..så vart vill du komma?
Du kan lägga ner det där skitsnacket att betala in extra skatt till statskassan det börjar bli granska uttjatat nu.Nja du svarade mig att det är "skit samma för dig om skatten höjs 1%". Du borde i alla fall veta din egen skattetollerans?
Menar du 1% eller 1% enhet? Hur mycket extra skatt kan du tänka dig att betala på ditt ISK?
Och som tidigare, innan detta "förslag" som du säger att det är gär igenom så är det fritt fram för dig och andra att betala in extra skatt till statskassan!
Ränta på ISK? Betala ränta? Det är så vitt jag vet schablonskatt på ISK sparande, baserad på en schablonintäkt. Statslåneräntan betalar man inte.Du kan lägga ner det där skitsnacket att betala in extra skatt till statskassan det börjar bli granska uttjatat nu.
Jag vet både hur och var jag betalar in pengarna om jag skulle få lust..så du behöver inte upprepa det mer.
Och du behöver inte bekymra dig om min skattetollerans jag klarar nog både 1% eller 1% enhets ökning.
Sedan tror jag inte att det går att förhandla om räntan på ISK kontot utan man får nog snällt betala den ränta som beslutas i riksdagen.
Om jag mot förmodan skulle stöta på hinder vid en eventuell överföring så vet jag var du finns.
Hur du kan få det till skatteplanering att köpa fondandelar för skattade pengar begriper jag inte.ISK är iof en form av skatteplanering. Svetsaren och Maggan har höjt skatten där så dessa skattesmitare inte ska komma så billigt undan.......
Nu var det väl iof Svetsaren och Maggan som tyckte det och i den utsträckningen att de var tvungna att höja skatten på ISK, två gånger......Hur du kan få det till skatteplanering att köpa fondandelar för skattade pengar begriper jag inte.
Det är ju rena lotteriet.
Just nu går det ju lysande.
Och förmögenhetsskatten togs ju bort..så där behöver man ju inte oroa sig.![]()
Jag vet att skatten baseras på schablonintäkten och att skatten blir 30% av schablonintäkten på fondinnehavet.Ränta på ISK? Betala ränta? Det är så vitt jag vet schablonskatt på ISK sparande, baserad på en schablonintäkt. Statslåneräntan betalar man inte.
Om du inte är intresserad av mina skattetips så rekommenderar jag "ignorera" funktionen. Då slipper du säkert gå i taket och få högt blodtryck också när du hela tiden måste hugga på mina inlägg.
För att inte den lite yngre generationen skall få saker om bakfoten så kan vi klargöra att riksdagen beslutar om skatt. Stadslåneräntan faställs av Riksgälden och baseras på statens lånekostnader.Jag vet att skatten baseras på schablonintäkten och att skatten blir 30% av schablonintäkten på fondinnehavet.
När du ställer frågan (Hur mycket extra skatt kan du tänka dig att betala på ditt ISK?) då verkar det ju som jag har ett val.
Det bestämmer ju sittande regeringen hur hög schablonskatten ska vara..det är inte mycket jag kan göra något åt.
Jag är inte så intresserad av ekonomi så därför blev det ISK för min del.
Och för den delen kan jag inte erinra mig om att jag har bett dig om någon ekonomisk rådgivning.
Och så det här med ignorera.
Du får gärna ha åsikter om mina inlägg och jag tar mig rätten att ha åsikter om andras..så länge jag inte bryter mot några regler på forumet.
Så ännu känner jag inte något behov att använda ignorera funktionen.
Och så får jag tacka för omtanken om min hälsa..men jag äter redan blodtrycksmedicin så det är ingen fara.
Det var allt från mig i denna frågan..nu får vänt tills jag kommenterar i en annan tråd![]()
Skall printa ut den och klistra upp på kylskåpetVi måste lära oss att lyssna till politikerna...
![]()
Bra ide, den tar jag efterSkall printa ut den och klistra upp på kylskåpet