andrejsdenruskige
Forumveteran
Inget jag kunnat göra något åt, är ju pensionssparanden som sätts in från där jag jobbat.
Ville starta konto hos Avanza och få samlat in allt på en och samma plats men det fick jag inte pga utskriven ifrån Sverige.
Blir något av det första att göra när skrivit in mig.
I Norge nu fick jag från DNB där det sätts in pensionssparande från detta rederiet att dom kommer automatiskt sammla ihop det jag har ifrån olika pensionspar i Norge inom 3 månader.
Sen gifte jag mig och skaffade familj sent i livet och levde partyliv fram tills jag var 40 år, så den biten har jag redan gjort inget större sug på uteliv länge, been there done that.
Blivit förälder som gammal istället.
Partyliv har även jag haft och säkert ohälsosamt mycket av det. Turligt nog så hade jag inte någon större inkomst just då.
För att nämna något tråkigt så var det en vän till mig som dog för ca 48t sedan….i Kina av alla ställen.
Han var både snål och ”slösaktig” på samma gång.
Han köpte en hel del klockor, fina bilar, åt på michelinresturanger, bodde på svindyra hotell, köpte handväskor till sin fru, reste runt. Snål, slösaktig, givmild och en salig blandning.
Tur att han fick köpt klockor, bott på fina hotell och allt annat innan han lämnade jordelivet. Någon pension fick han aldrig, så man får hoppas att den inte var något att hänga i granen.