Om ni vill bli rika

Inte om du vill köpa svenska företag eller fastigheter till reapris och har en pigg valuta.
Var hittar man prislappen?

pris.jpg

Prislappen finns på börsen eller hos största ägarna. En del av företagen är redan sålda t ex Scania. Prislappen för Samhall finns nog hos M. Större risk att mindre innovativa företag blir uppköpta.
Vi är delägare i några av de svenska företagen och det får räcka, inga uppköp idag. Tryggt att ha några ägg i korgen.
Jag har med åren funnit att "kunna giva" skänker stor glädje.
"Det är saligare att giva än att taga", sa en kändis.
För ett år sedan letade jag efter en ideell organisation som värnar om alla människors rätt till att leva ett liv med värdighet och i frihet. Bert Karlsson ledde mig på rätt spår. Ankarstiftelsen är en stiftelse för hjälparbete baserad på frivilliga insatser med en av de lägsta administrationskostnaderna i Sverige. Att kunna ge barn en bra utbildning så att de inte hamnar i klorna på narkotikamaffian eller blir beroende av människohandel skänker en stor glädje.
Varför inte testa om "kändisen" hade rätt: Swish 123-901 40 10

Vi är delägare i några av de svenska företagen och det får räcka, inga uppköp idag. Tryggt att ha några ägg i korgen.
Jag har med åren funnit att "kunna giva" skänker stor glädje.
"Det är saligare att giva än att taga", sa en kändis.
För ett år sedan letade jag efter en ideell organisation som värnar om alla människors rätt till att leva ett liv med värdighet och i frihet. Bert Karlsson ledde mig på rätt spår. Ankarstiftelsen är en stiftelse för hjälparbete baserad på frivilliga insatser med en av de lägsta administrationskostnaderna i Sverige. Att kunna ge barn en bra utbildning så att de inte hamnar i klorna på narkotikamaffian eller blir beroende av människohandel skänker en stor glädje.
Varför inte testa om "kändisen" hade rätt: Swish 123-901 40 10

Kul att det kommer en insamling här på TS också. Ett väldigt ädelt syfte utbildning. Vi kan inte får för mycket av solidaritet och respekt för alla människors lika värde.

Om man anstränger sig litet kan man hitta sätt att få sina besparingar att behålla värdet eller helst att de ökar.
Något överraskande är hur dåligt det går med de "gröna investeringarna". Kan det vara så att inom en snar framtid kommer en ny typ av tillförlitlig, säker och billig kärnkraft? Vem vill då köpa dyrbar el från "slump-elproducenterna"?

SE.jpg

Om man anstränger sig litet kan man hitta sätt att få sina besparingar att behålla värdet eller helst att de ökar.
Något överraskande är hur dåligt det går med de "gröna investeringarna". Kan det vara så att inom en snar framtid kommer en ny typ av tillförlitlig, säker och billig kärnkraft? Vem vill då köpa dyrbar el från "slump-elproducenterna"?

SE.jpg

Känns som du borde byta nick till "Don Quijote" eftersom du håller till i Spanien och ständigt slåss mot väderkvarnar (vindgeneratorer) !

Känns som du borde byta nick till "Don Quijote" eftersom du håller till i Spanien och ständigt slåss mot väderkvarnar (vindgeneratorer) !
Väderkvarnar? I boken är väderkvarnarna ondskefulla jättar och vindkraftverken växer sig allt högre. Fy bubblan!
Men solpaneler då? Även för dessa har intresset börjat svalna. Är man för det mesta hemma under dagen och förbrukar sin solel kan det dock löna sig (solpanel utan batteri).
Vi sparar drygt 20% el under dagen, vilket gör att de 470 Euro vi investerat är betalt på 2,5 år. Om installationen vore legal skulle det ta dubbelt så lång tid. Statens stämplar äro dyra!

DQ.jpg

Bitcoin lyfter kraftigt efter att domstol gett grönt ljus till kryptofond.

Bitcoin stiger tydligt på tisdagskvällen efter att amerikansk domstol gett grönt ljus till den första börshandlade fonden, en så kallad ETF, som är inriktad på kryptovalutan.

Det vette fan.
Vad är rik?
Jag bytte jobb för en struntsumma idag. Å andra sidan så är det kanske inte en struntsumma för många människor runt om i världen.
Det enda jag kan konstatera är att jag inte kommer att bli rik denna gång heller.
Ja typ som ”När är man miljonär?” Och är man rik då eller endast miljonär?

Mina investerare sade att man är nog miljonär idag om man har minst 10 mill cash så check på den :laugh2: men frågan återstår, är man rik?

Ja typ som ”När är man miljonär?” Och är man rik då eller endast miljonär?

Mina investerare sade att man är nog miljonär idag om man har minst 10 mill cash så check på den :laugh2: men frågan återstår, är man rik?
Då du har 10 mille cash (dollarmiljonär), ett hus i Sverige, ett i Thailand, bil, mc så ses du nog som rik, väldigt få människor som har det i världen, bara 1,1% i världen är dollar miljonärer men då räknas tillgångar och värdet på dom - dina skulder.
Så ingen sådan stor % andel som har det i cash.
Så ja du är klassad som rik och ses som det av befolkningen.

"När en person räknas som rik kan variera beroende på vad människor tycker. Enligt undersökningar som gjorts tycker var tredje svenska att man klassas som ekonomisk rik vid 1,5 miljoner kronor medans de allra flesta anser att du ska ha ett ekonomiskt kapital på 5 miljoner kronor för att vara rik."

Tillbaka
Topp