Om ni vill bli rika

Jo jag är medveten om attackerna och problemen. Men det var något konstigt även med VPN och provade att logga ut på Nord VPN och sedan logga in igen vilket oftast löser problem som t.ex. man skall överföra bilder via Icloud etc. Men det gick ändå inte komma in med VPN aktivt. Jag är dock medveten om att ibland så kan man lura spärrar med VPN och ibland inte. Men jag blev förvånad för jag är både i Sverige samt hade VPN satt på Sverige och då har jag aldrig tidigare haft problem med att logga in på SEB. Men utan VPN aktivt så gick det att logga in direkt.
Jag räknar med att alla gånger det varit problem med inloggningar hos banker, Kivra och BankID inte fungerar så är det tillbaka senare samma dag eller nästa dag.
Det har varit många fler som råkat ut för attackerna som Coop och ett antal till.
Alla nordiska banker flera gånger dessutom.

På något sätt har man löst det, man skyller som regel på egna fel men att man betalat pengar vid cyberattacker tystas ner.

Något vi får leva med är attackerna på internet och dom har olika motiv. Pengar, politiska syften, komma åt konton, stjäla lösenord, digital valuta, emailadresser, kortuppgifter mm.

Dom senare ddos attackerna är inte för att komma över information utan mer att störa systemen men att det krävs en lösensumma tillhör den nya tiden.

Läste att Amazon och Google råkat ut för attacker med 250-400 miljoner anrop per sekund.
Då blir det överbelastning.

Samma som igår d.v.s. det går inte logga in på SEB med Nord VPN. Precis som igår så kommer SEB sidan upp delvis men står bara och tuggar utan att logga in fullständigt. Provade att stänga av VPN medans SEB sidan tuggade och då loggade det in klart omedelbart. Någon annan som upplever problem när de använder VPN? Jag är i Sverige och väljer Sverige även på VPN.

Samma som igår d.v.s. det går inte logga in på SEB med Nord VPN. Precis som igår så kommer SEB sidan upp delvis men står bara och tuggar utan att logga in fullständigt. Provade att stänga av VPN medans SEB sidan tuggade och då loggade det in klart omedelbart. Någon annan som upplever problem när de använder VPN? Jag är i Sverige och väljer Sverige även på VPN.

Jag sitter i Sverige och kommer in både utan vpn och med jobbets vpn så troligen har dom blockat NordVPN:s servrar

Har man inget att dölja måste man inte gömma sig bakom en VPN......
Jag använder inte VPN för att gömma mig utan för att det är mycket användbart! När jag inte befinner mig i Sverige så ställer jag VPN på Sverige och då görs t.ex. google sökningarna som att jag faktiskt är i Sverige och kommer överst på första sidan. Ibland löser VPN även problem med att kunna logga in på svenska sidor mm. Det är första gången dock jag upplever problem med att logga in på SEB med Nord VPN som jag annars tycker fungerar mycket bra och som jag använt nu i ca 5 år. VPN är dock även en del av skydd tillsammans med Norton Internet Security samt hårdvarubrandväggen i Router/Mesh systemet samt rutiner uppdatera program och att inte öppna filer och länkar som dyker upp i t.ex. mejl eller SMS som dyker upp regelbundet från okända aktörer.

Du tänker så...har man netflix så får man möjlighet till svensk text, skall man söka på sajter i andra länder så ställer man in landet och får bättre svar på frågan. Sitta här i Thailand utan VPN, Nej Tack!
Det är roligare att få se det Thailändska utbudet på Netflix.

Top 10 Thailand.

Kan du int förklar för en som int begrip ?
Med VPN ser det ut som du sitter i Sverige fast du kanske tex sitter i Thailand.
Med bankid kan myndighet se var du befunnit dig vid inloggning.
Har man tex garantipension och myndigheten mistänker att du inte uppehåller dig och bor i Sverige kan dom via ditt bankid se var du befunnit dig.
Det dom gjort med Sverigedemokraten som skrivit sig hos sin mamma för att kunna sitta i kommunfullmäktige där men polisen har gått igenom hans inloggningar på bankid och ser att han till stor del befunnit sig i bostaden i Stockholm.

Har man ett VPN kan man sitta i Thailand och logga in och det kommer se ut som man befinner sig i Sverige med garantipension.

Senast ändrad:
Med VPN ser det ut som du sitter i Sverige fast du kanske tex sitter i Thailand.
Har man tex garantipension och myndigheten mistänker att du inte uppehåller dig och bor i Sverige kan dom via ditt bankid se var du befunnit dig.
Det dom gjort med Sverigedemokraten som skrivit sig hos sin mamma för att kunna sitta i kommunfullmäktige där men polisen har gått igenom hans inloggningar på bankid och ser att han till stor del befunnit sig i bostaden i Stockholm.

Har man ett VPN kan man sitta i Thailand och logga in och det kommer se ut som man befinner sig i Sverige med garantipension.
Tack, då fattar jag. Hoppas att han åkte dit, även fast jag tvivlar, Såg ett program på Uppdrag granskning som handlade om riksdagsmän som folkbortfört sig på felaktiga adresser för att komma åt extra bidrag, våran kära finansmininster är en av dom. Men annars segar väl VPN ner hastigheten och underlättar på intet sätt inloggning till sin bank via Bank-Id vilket jag trodde att det vi snackade om nu ?

Ännu enklare är det att se var man har använt sina bankkort

Ferrari tankar med bitcoin. Lyxbilstillverkaren har börjat acceptera kryptovaluta som betalning i USA, med hänvisning till växande efterfrågan från kunder. Målet är att snart öppna för samma betalningsform även i Europa, rapporterar Reuters.

Ferrari tankar med bitcoin. Lyxbilstillverkaren har börjat acceptera kryptovaluta som betalning i USA, med hänvisning till växande efterfrågan från kunder. Målet är att snart öppna för samma betalningsform även i Europa, rapporterar Reuters.

Med knarklangare och andra kriminella som storkunder så äger det inte att förvåna. Logiskt! :nod:

Om det skall ha någon som helst påverkan så måste de hålla bitcoin inte bara acceptera för att i samma sekund växla till Fiat

Tillbaka
Topp