Om ni vill bli rika

AP-pengar används för att rädda krisande Stegra.​

Stegra har tidigare fått finansiering via bland andra Riksgälden, Svensk exportkredit, Andra AP-fonden och EU.

Enligt Sandström ska mycket skuld för situationen som uppkommit läggas på politiker i Bryssel såväl som Sverige. Han pekar särskilt på den tidigare socialdemokratiska regeringen under Stefan Löfvens ledartid, men också på Miljöpartiet.

Stegra har tidigare fått finansiering via bland andra Riksgälden, Svensk exportkredit, Andra AP-fonden och EU.

Enligt Sandström ska mycket skuld för situationen som uppkommit läggas på politiker i Bryssel såväl som Sverige. Han pekar särskilt på den tidigare socialdemokratiska regeringen under Stefan Löfvens ledartid, men också på Miljöpartiet.

Ser inte problemet.
Skicka stöd via SIDA, så blir allt bra

Jag vet inte vad som är värst.
En korrupt regering som i Thailand eller en korkad regering som i Sverige.

Rik lär man inte bli på sin pension i vilket fall. En inflation på 3-4% kompenseras så här:
--------------------------------------
Så ser förändringarna ut
Den allmänna inkomstpensionen beräknas öka med 1,9 procent från januari 2026. Garantipensionen, som följer prisutvecklingen och knyts till prisbasbeloppet, höjs samtidigt med 0,7 procent.

För de cirka 1,1 miljoner pensionärer som enbart har inkomstpension och/eller tilläggspension utan grundskydd innebär det att dessa delar ökar med 1,9 procent.

Närmare 890 000 pensionärer med både inkomstpension och garantipension får en ökning mellan 0,7 och 1,9 procent. För de cirka 300 000 pensionärer som främst har garantipension blir höjningen 0,7 procent.

Prisbasbeloppet, som styr garantipensionen, justeras från 58 800 kronor 2025 till 59 200 kronor 2026. Inkomstbasbeloppet, relevant för inkomstpensionen, höjs med cirka 3,5 procent, från 80 600 kronor till 83 400 kronor, men ska slutligen fastställas av regeringen.

Samma här
Den närmaste tiden är det nog inte heller någon idé att köpa den heller
Skulle jag heller inte gjort, ingen aktie jag ens tänkt köpa och kan snabbt gå ner 10% imorrn på dagen när short säljer sitt.
dock har jag Volvo B utan bilar, den tror jag har möjlighet till bättre framtidsutsikt.
Bilia hängde på Volvo lite idag med 11% uppgång, kanske borde sålt dom för dom har jag men jag har inte hängt med under dagen, vart kvartssamtal som blev till en timma sen till Falköping för lite shopping och innan det köksbygge så såg på eftermiddan när sabaydräkten åkte på ;)

Aktierna i oljeinriktadebolag går upp nu efter sanktionerna USA inför mot ryssland.
Kul att dom som gnäller mest av västerländerna är sist.
USA och Eng inför fulla restriktioner, EU inför periodvis och inte fullt för om par år.
Skriker och gapar på andra men vill inte göra själva, andra skall göra för EU välfärd?

För många fickor på vägen, men i praktiken samma resultat.
Ingenting kvar i slutändan.

Ja, det blir nog inte mycket pengar till fabriken eftersom Hamas och andra juhadister måste försörjas

Tillbaka
Topp