Kom åt knappen ser jag hur som helst hade som ambition att nå FIRE vid 55 och det gjorde vi med. Men nån större förändring vart det inte. Kanske spelar det egna företagandet in en hel del. Det är helt enkelt roligare att jobba åt sig själv än andra. När jag gick på sjöbefäl så var kompisen och min ambition mest att ta jobb där det betalde sig mest för kunna gå pension så fort som möjligt.
Men synd att klaga ger mig lite mer tid att skrota på gården och hjälpa dotter och mågen med hus reparationer får väl säga som Borg att vad är det för fel att hjälpa barnen om man har råd.
Sedan kunna få två ledigheter I Thailand per år. Bjuda ner dotter med familjen är också trevligt.
Ja, det är trevligt att kunna göra lite som man vill.
Jag själv får nog jobba livet ut, men ska försöka bespara frun för det.
blev trött på huslån för två år sedan, så nu är jag färdig med det och har bara en symbolisk summa för att hålla lånet vid liv.
Det var en liten milestone att bli av med lånet innan 50år och det klarade jag av ganska galant.
Nu får frun investera kraftigt för att förhoppningsvis kunna kliva av jobbet innan jag kliver av mitt.
Allt är däremot beroende på mitt jobb och de pengar jag drar in.
Att försöka få till något med hennes lön samtidigt som jag har dålig lön, fungerar inte.
Men det är en del pengar som ska skyfflas in de närmaste 10 åren och sedan har jag nog 10 år till att jobba.
Så länge jobbet är ok, som det är idag, så kan jag köra på.
Hoppas däremot på 50/50 mellan Sverige och Thailand de sista yrkesaktiva åren.