Nä nu var det längesedan när det gäller Linux.

Efter mycket testande och kraschande har jag äntligen fått allt på plats. Ubuntu 16.04 xenial, Cinnamon desktop 3.4.4, Jade1 menu-window-theme, Gotham desklet, icon theme Elementary GTK dark b.
Sen har jag installerat en del systemprogram för att ändra bootordning, login-screen och lite annat kort och gott och nu är jag nöjd!
Har ju lärt mig att här är många om koderna, fan man måste se upp med vad man installerar och inte, mycket är inte kompatibelt med varandra. Man får ju här inget gratis till skillnad från Windows, jo visst skall man bara surfa, shoppa och betala räkningar sitta och mejla osv, räcker ju grundinstallationen väl men vill man som jag då utforska och anpassa får man ligga i och det är ju hur kul som helst.
Finns ju hur mycket som helst men som sagt var många ungdomar som knackar kod och skapar de mest fantasy och ailiengrejerna man kan tänka och sällan är de välkodade saker, så man får leta upp de mer professionella applets, desklets, teman och annat bra som finns, finns något för alla.
Är riktigt nöjd faktiskt, visst lite buggigt ibland men då har man mixtrat för mycket.