PC- HJELP

Store diskusjoner på Norsk forum , om PC kjop i Thailand eller Norge . Der dei påstår : Kjop ikke PC i Thailand , kjop i Norge , der er det garanti ,og norsk tastatur. Men hva hjelper en garanti i Norge , når du bur i Thailand . Og dei er mye billigare i Thailand en i Norge . Så mitt råd er kjop PC der du bur ,

P1140944.JPG

P1140942.JPG
Ja bor man i Thailand är det bäst att köpa i Thailand.
Garantin på dator gäller oftast i den region den är inköpt.
Så går den sönder och garantin täcker och är inköpt i Norge, kan det bli så att du måste åka till Europa.
Det fick en ombord erfara, köpte Samsung tel på ebay, var nåt fel på den, garantin gällde inte i Europa.
Tog jag med den hit ner och gick till Samsung servicecenter, svaret där efter dom slog in serienummer på datorn "garantin gäller bara hos Samsung Hong Kong."
Köper man på flygplats dock så tror jag det är internationell garanti och säkert märken som har det vid vanligt butikköp med men viktigt att kolla upp vid inköp var garantin gäller.

Store diskusjoner på Norsk forum , om PC kjop i Thailand eller Norge . Der dei påstår : Kjop ikke PC i Thailand , kjop i Norge , der er det garanti ,og norsk tastatur. Men hva hjelper en garanti i Norge , når du bur i Thailand . Og dei er mye billigare i Thailand en i Norge . Så mitt råd er kjop PC der du bur ,

P1140944.JPG

P1140942.JPG
Skall han köpa en Laptop hade jag gått till JIB i tukcom om han är i Pattaya.
Och samma garantivilkor som i Norge fast här.
Jag har returnerat varor på garanti där och fungerar utmärkt.

Her i Bangsaen er dei fleste Thai av overklassen ,dei har penger , Dei går på restaurang og spiser om dagene ,og tipser personalen med 50 og 100 Baht . Men en sjelden gang kommer det en svenske inn på Restauranten , Dei kjoper den billigste retten og tipser aldrig , seier mine granner som jobber på restauranten . Så jeg må forklare dei att svensker er fattige ,

P1060997.jpg

Her i Bangsaen er dei fleste Thai av overklassen ,dei har penger , Dei går på restaurang og spiser om dagene ,og tipser personalen med 50 og 100 Baht . Men en sjelden gang kommer det en svenske inn på Restauranten , Dei kjoper den billigste retten og tipser aldrig , seier mine granner som jobber på restauranten . Så jeg må forklare dei att svensker er fattige ,

P1060997.jpg
Nu startar repriserna.
Det inlägget postade du i annan tråd för bara par månader sen.
Det här är ju en pc tråd.

P1060997.jpg
Nu blir det personligt angrepp men kan inte låta bli. Du är blåst :)

På alle PC i Thailand med Thai tagentbord er det engelsk tagentbord også . Så det er ingen problem .
Jag köpte en ny HP laptop I Thailand med svenskt tangentbord.
Leveranstid 10 dagar från fabriken i Kina.
Bara att beställa en dator valfritt tangentbord.
Dom vill ha ett förskott förstås.
Jag betalade 40% och resten vid leverans.

Är man så handikappad så man inte känner till var dom svenska tagenterna sitter utan man måste kolla var man sätter fingret så finns DYMO att köpa ;)
Språk inmatning ändrar ni själva i inställningar.
Förr var det svårt att få tag på årets modell på en laptop här nere men världen har blivit mer internationaliserad och som sagt Jib har bra produkter.
Kan jämföras med Inet i Sverige.

Där kan det ju bli garantiproblem.
Inte säkert, dom kan sätta in många olika tangentbord i samma laptop.
Tar bara några minuter.
Nu vet jag inte om dom bara bytte tangentbord i butiken eller beställde en komplett från fabriken.
Den laptopen blev kvar i Thailand när jag åkte till Sverige.

Inte säkert, dom kan sätta in många olika tangentbord i samma laptop.
Tar bara några minuter.
Nu vet jag inte om dom bara bytte tangentbord i butiken eller beställde en komplett från fabriken.
Den laptopen blev kvar i Thailand när jag åkte till Sverige.
Med garantiproblem menar jag då att inte säkert att garantin gäller i den här regionen om inköpt i Kina.

Många varor helst elektronik är ju zonindelat pga skiljer sig i pris.
För Amerikansk marknad, Europeisk, ASEAN, Kina och Hongkong etc.
Och bla för att upprätthålla zoneindelningen gäller kanske garantin bara i den zone produkten är köpt.

Som jag skrev innan, kollega råkade ut för detta vid telefonköp.

Senast ändrad:

P1060997.jpg

Ja, det riktigt strålar överklass om den restaurangen.

Mer som ett tips istället för att att använda eng/thai tangentbord.
Bara att beställa vad man vill ha.

Går att ha ett separat svenskt tangentbord med usb eller Bluetooth också.

Smidigare än klistermärken och kortkommandon.
Dom flesta svenskar idag under 65 iaf är nog väl inövade på var svenska bokstäver/symboler sitter och behöver inte kolla på tagentbordet så dom sätter "pekfingret" rätt

Dom flesta svenskar idag under 65 iaf är nog väl inövade på var svenska bokstäver/symboler sitter och behöver inte kolla på tagentbordet så dom sätter "pekfingret" rätt
Det är bara å, ä och ö på engelska tangentbord som många får problem med.
Långt ifrån alla yngre som klarar av å, ä och ö på främmande tangentbord.

Du skriver ju själv ibland utan dessa bokstäver.

Tillbaka
Topp