Penionstråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Svenska seder och bruk .... I dagens Sverige ,skämtar Du ,du är snart i minoritet .......

Är du säker på att du är i majoritet? Att just din personliga åsikt är denna betyder inte att alla delar den!! Finns bra saker i Sverige som man aldrig kan finna i Thailand!! Jag vet...jag har bott där..och det är ju bara att läsa allt negativt Legolas skriver...i sin vardagsbeskrivning där han säjer sig vara iakttagare...Och dina inlägg i Thailandsforum från livet i byn i Isaan!!!

Sverige är i grunden ett bra land som få länder kan mäta sig med...utom kylan och vintern...kanske!

Nej, för mej räcker det med att bli "semesterboende" några månader i Thailandet varje år för att få ut det bästa av Thailand!

:nod:

Precis Lego, nu i veckan blev det klart att den boende majoriteten i Fittja nu får " ropa" från sina torn ..........Fem ggr /dagen ,snart samma på Söder vid medborgarplatsen, undrar hur mycket min dotters fina bostadsrättslägenhet sjunker i värde då ....
Sverige i förfall >:(

Diskuterar detta med priser i Isaan just nu , tillex ägg har gått upp från 1thbt styck till nästan 3 thbt ,annars tycker jag att jag lever billigt i Thai ,går inte att jämföra med Sverige...där allt blivit skitdyrt , om man inte vill bo i mångkulturella Rinkeby eller Mlmös förorter, där är livsmedel grymt mycket billigare ,frågade en kulturberikare om detta och han sade bara "oskattat kompis " och flinade stort, detta är Rinkeby ,inga Svenska lagar gäller ...

Hej och Hå I Reinfeldts Sverige ;D

"Phonta " sa:
Diskuterar detta med priser i Isaan just nu , tillex ägg har gått upp från 1thbt styck till nästan 3 thbt ,annars tycker jag att jag lever billigt i Thai ,går inte att jämföra med Sverige...där allt blivit skitdyrt , om man inte vill bo i mångkulturella Rinkeby eller Mlmös förorter, där är livsmedel grymt mycket billigare ,frågade en kulturberikare om detta och han sade bara "oskattat kompis " och flinade stort, detta är Rinkeby ,inga Svenska lagar gäller ...

Hej och Hå I Reinfeldts Sverige ;D
Tror du att det blir bättre med en sosseregering stödd av vänsterpartiet? :'(

har varit runt kohn kaen ok mahasarakam några dagar.
det som slår mig är alla village ok hus som byggs,
det är inga billiga kvarter som skjuts upp likt svampar i marken.
sedan har dom stora köpcentrum med allt som finns i sverige
ok priserna är snarlika med sverige i dom.
det måste vara bra tryck i lönerna för medelklassen för detta
ok alla nya bilar tyder på att det finns pengar.

magnus

"magnusjansson " sa:
har varit runt kohn kaen ok mahasarakam några dagar.
det som slår mig är alla village ok hus som byggs,
det är inga billiga kvarter som skjuts upp likt svampar i marken.
sedan har dom stora köpcentrum med allt som finns i sverige
ok priserna är snarlika med sverige i dom.
det måste vara bra tryck i lönerna för medelklassen för detta
ok alla nya bilar tyder på att det finns pengar.

magnus

Snälla magnusjansson, fortfarande fattar jag inte vad du skriver, vad är detta ok, ok, ok, ok för någonting ;D ;D ;D ;D

Insayt

"legolas " sa:
äh faann skall inte gnälla, men jag fattade inte heller måste jag erkänna...

legolas

Att du inte fatta det förstod ja från början ;) ni e ju inte lika unga som Magnus o jag :) så ni kan inte dagens språk ;)

"ledarn " sa:
Ni som är födda på röksignalerna och brevduvornas tid fattar inte det nya språket...

Det är utvecklat för att det ska gå fort att skriva SMS och annat elektroniskt tjafs...
Då blir det för er helt obegripligt :laugh: :laugh:

Men ta det bara lungt gubbar och gummor om dom vill er något i sina inlägg så kommer det en duva så småningom landades på eran balkong... :laugh: :laugh:
Eller får dom väl ta det på Hedenhös stilen och "knacka" ner några runor.. ;D ;D

Karma mannen karma :)

Mina barnbarn kan inte läsa det jag skriver för hand om jag inte textar. Men språk utvecklas. Se bara på hur mormor skref. Med mycket vacker handstil! Det behöver ju inte bli torftigt för det.

Någon som funderar runt detta med förslaget om att pensionsåldern eventuellt
kommer att höjas från 65 till 67 år.

För min egen del har jag uppfattningen, ren stöld.

Behöver väl knappast skriva något om vad pengarna behövs till?

Och den sista meningen i ditt inlägg fick du karma för ... ;D
Precis min åsikt ,min hustru är livrädd för att skriva ut sig ur Swedala ,jag säger till henne att när hon är 67 då finns ingen pension att få ....Anders Borg har för länge sedan sett botten i skattkistan ..Kan tillläggas att hon nu är 44 år ,så det är en lååång bit kvar ....

"Phonta " sa:
Och den sista meningen i ditt inlägg fick du karma för ... ;D
Precis min åsikt ,min hustru är livrädd för att skriva ut sig ur Swedala ,jag säger till henne att när hon är 67 då finns ingen pension att få ....Anders Borg har för länge sedan sett botten i skattkistan ..Kan tillläggas att hon nu är 44 år ,så det är en lååång bit kvar ....

Ja det här med pensionen ingen lätt nöt att knäcka...varken för A.Borg eller någon annan regering!Befolkningen blir allt äldre och kvarvarande arbetskraft som skall säkerställa att vi får pensionen utbetald allt färre. Hela den västerländska civilasitionen står inför ett vägskäl!Inte bara i Sverige! Och att detta enbart skulle bero på nysvenskar....knappast! Kostnaden för dessa är en mkt liten del i vår utgiftsbudget...än så länge!

Vi får hoppas att AB Sverige fortsätter att vara finnansiellt starkt, som nu...och att övriga världen har råd att köpa våra exportprodukter och tjänster!Då blir vår välfärd säkrad...även pensionen för alla Thailandsboende! :nod:

Ha det bra alla!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp