A
Anonym
Gäst
Ledarn´´.....du fick karma av mej!!!
Frank
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"areeya " sa:Ja det här med pensionen ingen lätt nöt att knäcka...varken för A.Borg eller någon annan regering!Befolkningen blir allt äldre och kvarvarande arbetskraft som skall säkerställa att vi får pensionen utbetald allt färre. Hela den västerländska civilasitionen står inför ett vägskäl!Inte bara i Sverige! Och att detta enbart skulle bero på nysvenskar....knappast! Kostnaden för dessa är en mkt liten del i vår utgiftsbudget...än så länge!
Vi får hoppas att AB Sverige fortsätter att vara finnansiellt starkt, som nu...och att övriga världen har råd att köpa våra exportprodukter och tjänster!Då blir vår välfärd säkrad...även pensionen för alla Thailandsboende!
Ha det bra alla!
En liten del i vår kostnader .... ;D Det var verkligen ett politiskt korrekt uttalande ....
För din info så finns saklig info att få på internet , men man kan ju göra som politikerna gör,blunda för sanningen![]()
"Rolf " sa:Ska man ha saklig info så går man inte till internet.
Som ju är ett forum för tyckande
Ha"Bossej " sa:Då har du Rolf tyvärr inte forstått mojligheterna med att soka på Internet.
Det finns mängder med `` saklig info´´ på Internet.
"Ubon " sa:Någon som funderar runt detta med förslaget om att pensionsåldern eventuellt
kommer att höjas från 65 till 67 år.
För min egen del har jag uppfattningen, ren stöld.
Behöver väl knappast skriva något om vad pengarna behövs till?
Vilket årtionde är du kvar i?"Rolf " sa:Ska man ha saklig info så går man inte till internet.
Som ju är ett forum för tyckande
Detta har jag aldrig hört talas om."legolas " sa:Svar på ditt PS är. Enligt lagen så behöver icke det finnas pengar inne någon speciell tidsrymd när man använder sig av kombination mellan inkomst och medel på bank.
Däremot kör du ENDAST med bankmetoden, och alltså icke alls visar upp någon månadsinkomst, så måste pengarna första gången du söker uppehållstillstånd vara inne 3 månader, och när du sedan förlänger de andra gångerna 2 månader....
legolas
"areeya " sa:Men de räknar på bruttoinkomsten!?...ännu? I mitt fall de gånger jag fått detta papper har inkomsten beräknats på bruttoinkomst...och vad jag kan komma ihåg har aldrig någon ifrågasatt kursen som den svenska ambassaden räknat på. Men minns inte heller om jag haft "överkurs" därifrån. ???
Areeya
"legolas " sa:Däremot kör du ENDAST med bankmetoden, och alltså icke alls visar upp någon månadsinkomst, så måste pengarna första gången du söker uppehållstillstånd vara inne 3 månader, och när du sedan förlänger de andra gångerna 2 månader....
Efter som du sitter inne med fakta, så måste du ju fått denna någons stans. Så det är väl bara att länka, skall det vara så svårt."legolas " sa:mackes - den länken är inte alls tillfredställande, den är ganska lam och inte alls tillfyllest med den information som kräves.
Det handlar inte om mina tolkningar, nu får ni ge Er... se till att ta reda på saker och ting först, och ge f*n i att kritisera folk innan ni själva vet hur det fungerar.
Jag skall då en enda gång upprepa hur det fungerar sedan struntar jag i det,,, leta reda på Era egna fakta istället....
a - redovisar ni Er inkomst för uppehållstillstånd baserat på retirement enbart baserat på månadsinkomst och icke via banktillgodohavanden, så skall ni minst ha 65.000 baht per månad i pension av något slag.
b - Redovisar ni Er inkomst enbart via bankmetoden, så skall pengarna finnas på bankkontot 3 månader innan ansökningstillfället.
c - Redovisar ni genom en kombination av a OCH b, så behöver icke pengarna finnas på bankkontot mer än över natten från dagen innan ansökningstillfället.
MVH
legolas
"legolas " sa:mackes - den länken är inte alls tillfredställande, den är ganska lam och inte alls tillfyllest med den information som kräves.