Phukets stränder utan solstolar men nu förbjuds även utan mat, dricka och cigaretter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
P

pb

Gäst
Ni hörde väl att man inte ens får ha egen solstol på stranden i Phuket längre?
Men idag kom en grej till, nu får man inte äta eller röka på stranden, bara dricka.

Snart svämmar Hua Hin över av alla hungriga rökande solstols älskare :mad:

Ni hörde väl att man inte ens får ha egen solstol på stranden i Phuket längre?
Men idag kom en grej till, nu får man inte äta eller röka på stranden, bara dricka.
Snart svämmar Hua Hin över av alla hungriga rökande solstols älskare :mad:

Är det sant? Hur motiverar man detta, det skulle vara roligt att veta hur dom tänkt kring detta beslut. Rökningen kan jag ha viss förståelse för att man förbjuder, men mat? Hur klassas en proteindrink tro?

Är det sant? Hur motiverar man detta, det skulle vara roligt att veta hur dom tänkt kring detta beslut. Rökningen kan jag ha viss förståelse för att man förbjuder, men mat? Hur klassas en proteindrink tro?
Är väl på Patong beach detta men sprider sig kanske till fler ställen.

Vi har som tradition att att ha picknick på stranden var söndag med hela stora släkten och andra som råkar va på besök men som sagt så stranden vi har närmst har knappt några gäster och har bara ett matställe, så har svårt att se att snuten kommer dit och kör bort oss.

Ska gälla hela Phuket.
Men nu har dom ändrat igen, nu får man äta på stranden men inte medbringa typ plastfolie formar å dyl.
Bättre att förbjuda skräp än att sätta upp papperskorgar..

Rökning är fortfarande förbjudet..

Jaha, då beror förbudet nog på att det skräpats ned. Sist jag var på plats var det riktigt ont om papperskorgar. Såg inga alls faktiskt när jag letade men det brukade stå några stinkande jättesoptunnor längs bilvägen. De har väl inte riktigt samma tänk som oss när det gäller papperskorgar. Kanske litar det inte på att folk skulle använda papperskorgar ifall de nu skulle sätta upp några sådana. :confused:

I Kata Beach finns Parasoller , små stolar, tältsängar och madrasser att hyra. Sen finns detmånga små ställen du kan köpa mat och dricka och inga problem alls där

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp