E
EV
Gäst
Kan bara saga en sak, tvi for den lede. Frugan alskae elandet och skall ta med hem till kompisar ocksa. Stanken ar ju vamjelig!!!![]()
![]()
![]()
Fråga en Thai kvinna från Isan vad som luktar värst av Surströmning eller Palaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan bara saga en sak, tvi for den lede. Frugan alskae elandet och skall ta med hem till kompisar ocksa. Stanken ar ju vamjelig!!!![]()
![]()
![]()
Jag har testat lite men inget jag kan äta, luktar illa gör det också
Hemma äts det inget som tur är, så enda gången är någon enstaka gång när vi är i Thailand.
Jag har testat lite men inget jag kan äta, luktar illa gör det också
Hemma äts det inget som tur är, så enda gången är någon enstaka gång när vi är i Thailand.
Salt fisken från Isan som de använder för att krydda Sam Tam ,så en Isan kvinna i Sverige
gör sin egen Palaa . I hinken är det fisk vatten salt och lite ris , det lagrar hon upp till 5 år
då är den bäst .
![]()
![]()
Salt fisken från Isan som de använder för att krydda Sam Tam ,så en Isan kvinna i Sverige
gör sin egen Palaa . I hinken är det fisk vatten salt och lite ris , det lagrar hon upp till 5 år
då är den bäst .
![]()
![]()
Jag har också hört att dom lagrar det i 1 år i Thailand innan dom börjar att sälja det, när man är på marknaden så brukar jag gå en omväg runt det ståndet som säljer paa laa då det luktar apa om detTänkte på detta med 5 år, min fru säger att den är som bäst vid 1 år, att lagra den i fem år låter väldigt konstigt i mina öron, jag menar oavsett metod, så förr eller senare ruttnar saker och ting och 5 år låter ju helt otroligt utan konservering i absolut tät förpackning utan syre.