andrejsdenruskige
Forumveteran
Hej
Du hade nog inte blivit långvarig i den byn, däremot infriat alla bybors fördomar som finns om falanger.
Mvh isan lover
Jag tror Nmax är nöjd med att bli kortvarig i lerpölarnas paradis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej
Du hade nog inte blivit långvarig i den byn, däremot infriat alla bybors fördomar som finns om falanger.
Mvh isan lover
Jag tror Nmax är nöjd med att bli kortvarig i lerpölarnas paradis.
Hej
Det är nog i högsta grad något som hade varit ömsesidigt ifrån bybornas sida i hans tänkta scenario.
Mvh isan lover
För att dom inte får bada i hans pool?
Att inte byborna är sura på alla i Thailand för att dom inte har byggt en pool i deras by är ju ett under.
Men vafan pool! Vem vill ha det?
Att dom inte är nöjda med deras lerpölar! Bortskämda och ouppfostrade är dom till och med.
Hej
Det här handlar i grunden inte om just en pool utan om kultur, traditioner och gemenskap, man kan få exakt samma reaktion även om man byter ut polen mot något annat, att bli integrerad, accepterad och upptagen i en traditionell bys gemenskap handlar om att dela med sig. låta sitt hem vara öppet för alla, vara social och utåtriktad, leva 3-4 generationer tätt tillsammans dör dessa ingår i det vi kallar kärnfamiljen, inte bara tänka på sig själv, att tänka på och bidra till byns bästa o.s.v.
Detta är nog ett liv som ställer stora krav på individen själv och som Svensk är det nog inte helt enkelt att ställa om till ett sånt här liv, många klarar det absolut inte och ännu fler försöker nog inte ens, men för dom som trots allt vill göra detta och blir integrerade väntar stora belöningar men då inte penningmässiga, utan mer känslomässiga, relationsmässiga, med social rikedom och en oerhört stark gemenskap.
Mvh isan lover
Jag räknar med att man lämnar nyckeln i bilen så att vem som helst med någorlunda lust kan använda den.
Det samma gäller ju hus. Det är väl bara att bosätta sig där man känner för det.
Det kan väl inte anses som någon form av personlig egendom?
Hej
Numera finns det ju ganska gott om bilar även ute i byarna, men går du tillbaka ca 20 år ledde nog bilen lätt till samma typer konflikt som en pool riskerar att göra idag, lite samma sak med hus tror jag, varför bygga ett stort fint hus för att sen låta det stå tomt och oanvänt en stor del av året medans delar av övriga släkten bor med betydligt sämre standars och trängre, det är nog mer än en falang som har fått en överraskning när släkten har flyttat in.
Mvh isan lover
Jag utgår ifrån att du även har odlat egna kryddor till att göra egen mojitosFrån att varit vid havet dagligen är det nu mera poolen varje dag.
Så sett en bra investering då det ofta vart en 4-5 öl nere vid stranden på eftermiddagen.![]()
Kryddor växer som ogräs , ett rom destilleri är vad skulle till.Jag utgår ifrån att du även har odlat egna kryddor till att göra egen mojitos![]()
Enligt mig så är nog inte denna sämre än en gjuten variant,borde ju gå mycket snabbare att få på plats och enklare att göra service och laga om nåt går sönder.