Prat om Lag och ordning vart vi vill i världen

Undrar om det finns nån i hela världen som tycker att de har nån brist som förare av fordon? Det är iaf ont om dem här inne......

Så det är ju skönt att överskattning av sin egen förmåga aldrig har nåt med olyckor att göra.....

Undrar om det finns nån i hela världen som tycker att de har nån brist som förare av fordon? Det är iaf ont om dem här inne......

Så det är ju skönt att överskattning av sin egen förmåga aldrig har nåt med olyckor att göra.....
Om du syftar på mig, så har jag bara varit inblandad i en olycka. En motorcykel drog in i mig i 250 blås. Han tappade kontrollen och frontade med mig i mitt körfält. Som tur var han han lägga ner cykeln och glida undan. Han blev dömd som vållande. Han smet (fick hjälp av polare) och nekade att han suttit på hojen till polisen.

Men nu pratade vi ju om hur man får trafiken att flyta på bäst och då hjälper det inte att försöka motarbeta trafiken utan att flyta med ...

Om du syftar på mig, så har jag bara varit inblandad i en olycka. En motorcykel drog in i mig i 250 blås. Han tappade kontrollen och frontade med mig i mitt körfält. Som tur var han han lägga ner cykeln och glida undan. Han blev dömd som vållande. Han smet (fick hjälp av polare) och nekade att han suttit på hojen till polisen.

Men nu pratade vi ju om hur man får trafiken att flyta på bäst och då hjälper det inte att försöka motarbeta trafiken utan att flyta med ...
Och det gör man alltså genom att köra förbi en lång kö och sedan tränga sig in. Jaja, vi har olika uppfattning om trafikmoral vi lantisar och ni fjollträskare. :(

Senast redigerad av en moderator:
Och det gör man alltså genom att köra förbi en lång kö och sedan tränga sig in. Jaja, vi har olika uppfattning om trafikmoral vi lantisar och ni fjollträskare. :(
Är moral att ställa sig sist i den längsta kön så visst. När du går till systemet väntar du en kvart innan du tar nummerlapp och när du handlat väljer kassan med längst kö.

Är det två filer som går framåt tar jag den kortaste, blixtlåsprincipen gäller jo oavsett. Jag vill inte stå längre än nödvändigt. och ska en del krångla sig in tidigare så blir det trögare. Tycker det bara är väldigt logiskt tänkande ...

Det handlar inte om att trängas, hade det varit en fil som svänger vänster och två rakt fram hade jag 99 gånger av 100 ställt mig i filen som skulle till vänster inte och förbi och tränga in sig längst fram. Dock en gång av 100 skulle jag det om jag känner mig själv, men då inser jag att jag inte är poppis. Funderar oftast istället på omväg som gör att jag kommer snabbare fram. I Thailand kör jag ibland förbi U-turn och tar nästa längre fram och hoppas att det går fortare totalt sett.

Varför skulle jag prata om dig? Överskattar du dina förarkunskaper?

Resten av din kommentar vet jag inte vad den har med min kommentar att göra.

Inte det minsta, kör alltid med stora marginaler.
Eftersom jag vände mig till de som överskattade sina förarkunskaper så förstår jag inte hur du fick det till att jag menade dig (om du nu inte överskattar dina föraregenskaper).

Märklig kommentarväxling....

Hur skall Sverige kunna upprätthålla Lag och ordning i framtiden när man utan detaljerad personkontroll om nationalitet, identitet och ålder, släpper in män som denna pga att han påstod att han var under 17 år?

Här är flyktingbarnet som knivhögg en polisman på Medborgarplatsen | Samhällsnytt

Avpixlat och dess före detta medarbetare (Samhällsnytta) står inte precis för någon objektiv granskning av vad som händer i Sverige. Man lyfter gärna fram unika fall och framställer dem som norm.

Du kanske själv vill stå vid gränsen och avgöra vilka som uppger korrekta uppgifter? Knappast någon lätt uppgift.

[QUOTE="mackes, post: 276647,

Du kanske själv vill stå vid gränsen och avgöra vilka som uppger korrekta uppgifter? Knappast någon lätt uppgift.[/QUOTE]

Avpixlat och dess före detta medarbetare (Samhällsnytta) står inte precis för någon objektiv granskning av vad som händer i Sverige. Man lyfter gärna fram unika fall och framställer dem som norm.

Du kanske själv vill stå vid gränsen och avgöra vilka som uppger korrekta uppgifter? Knappast någon lätt uppgift.
[QUOTE="mackes, post: 276647,

[/QUOTE]

Du kanske själv vill stå vid gränsen och avgöra vilka som uppger korrekta uppgifter? Knappast någon lätt uppgift.[/Q

Nej Mackes, det är Migrationsverket som skall utreda detta, men enligt min mening bör polisen samla upp dem och inte släppa in dem fria i Svenska samhället förrän beslut om uppehållstillstånd är klart . Blir då även lättare att utvisa dem som inte uppfyller kraven, eller lämnar falska uppgifter om nationalitet, ålder mm.

Du kanske själv vill stå vid gränsen och avgöra vilka som uppger korrekta uppgifter? Knappast någon lätt uppgift.[/Q

Nej Mackes, det är Migrationsverket som skall utreda detta, men enligt min mening bör polisen samla upp dem och inte släppa in dem fria i Svenska samhället förrän beslut om uppehållstillstånd är klart . Blir då även lättare att utvisa dem som inte uppfyller kraven, eller lämnar falska uppgifter om nationalitet, ålder mm.

Nån borde väl kolla lite iaf. Eller så kan vi skita i gränser.

Vet inte vad det har med respekt att göra att man får trafiken att flyta på.

Heller är favo AKB än de som härjar i Skåne.

Men helt seriöst, varför bara utnyttja ett körfält, jag hajar helt ärligt inte.

Och till Jonas, jag tränger mig inte bara använder de körfält som är märkta ska till den destination jag ska.

Jag lägger ner debatten, är ni såna som alltid kör i 70 på motorvägen också?

Därför att varje gång en idiot ska knö sig in från vänster bara för att idiotens tid tydligen är mer värd än våran tid så får hela kön stanna/sakta in för att släppa idioten. Jag minns första gången jag skulle köra i Polen för många år sedan (innan de gick med i EU). Det var bilkö från Gdynia till Gdansk, under hela den kön behövde vi inte stoppa helt en enda gång, inte en enda bil som körde om på vänstersidan för att knö sig före ens där det fanns en ledig fil. Trafiken gick långsamt men flöt hela vägen. I Sverige får du stoppa var 50:e meter bara för att någon prompt ska ta sig före.

Om jag går om dig på utsidan och sedan knör mig in i kön till kassan på ICA blir du lika nöjd då? Finns ju plats att gå på...

Sverige som alltid ska vara "bäst" på trafik är oerhört dåliga på saker som bilköer och rondeller av någon underlig anledning.

Är detta ett så pass stort problem så det verkligen motiverar internering i flera år av i många fall barn. Här har du en som uppgett felaktig ålder och sedan begår ett grovt brott, en av runt 40.000 personer som kommit sedan 2015. Eller har du andra siffror? Enligt föräldrarna var han 21 när han kom hit.

Tänkte på gränskontroller och bevakning av Landvetter när vi var och mötte upp tjejens barndomsvän som numera bor i Belgien. Vi står vid ankommande utanför tullen och väntar... Helt fullt i folk...

En kille står och väntar vid dörrarna där ankommande går ut, där det är skyltat att man inte får gå in osv. Väntar på att någon går ut så dörren öppnas, går rakt in och kommer ut nån minut senare med en resväska. Inte en polis eller väktare inom synhåll att tillkalla, förutom mig inte ens någon som verkar prata Svenska. Kände verkligen hur säkert det är på Landvetter och tjejen frågade hur det är möjligt att gå rakt igenom en tullkontroll hämta en väska och gå ut utan att någon stoppar dig...

Därför att varje gång en idiot ska knö sig in från vänster bara för att idiotens tid tydligen är mer värd än våran tid så får hela kön stanna/sakta in för att släppa idioten. Jag minns första gången jag skulle köra i Polen för många år sedan (innan de gick med i EU). Det var bilkö från Gdynia till Gdansk, under hela den kön behövde vi inte stoppa helt en enda gång, inte en enda bil som körde om på vänstersidan för att knö sig före ens där det fanns en ledig fil. Trafiken gick långsamt men flöt hela vägen. I Sverige får du stoppa var 50:e meter bara för att någon prompt ska ta sig före.

Om jag går om dig på utsidan och sedan knör mig in i kön till kassan på ICA blir du lika nöjd då? Finns ju plats att gå på...

Sverige som alltid ska vara "bäst" på trafik är oerhört dåliga på saker som bilköer och rondeller av någon underlig anledning.
Svårt att lära gamla ... om vi dock börjar med Polen, jag var ett flertal gånger i Gdynia och Gdansk förra året. Som du säjer är det två och på vissa ställen tre filer i stort sett hela vägen fram till järnvägsstationen i Gdansk när man åker i riktning mot Gdansk.

Båda körfälten användes och när man kom fram till flaskhalsen användes blixtlåsprincipen och det flöt på bra, och de som skulle av vägen tidigare blev inte drabbade av att alla skulle stå i samma fil och trängas och vägra släppa in. Dock fanns det ju dumhuvuden som skulle in i högerfältet ändå så bilar fick bromsa in och direkt blir det stopp då.

Samma sak gäller ju i storstäder där man ska använda alla körfält som går åt det håll man ska åka tills dessa går ihop. Att göra som du skrev tränga in sig innan är ju lantis fenomenet som andra här tillämpar, allt för att stoppa upp, andra här vägrar att använda blixtlåsprincipen om det inte står utan störst går först, om man är feg, eller kör sakta i höger körfält för att stoppa upp, andra försöker ju ta två körfält för att de inte förstår bättre.

Jag tror jag skulle blir galen om jag bodde på landet där man tydligen inte har någon förståelse för trafik flyt. Märks väldigt tydligt i Gbg, där är det ju köer utan att det knappast finns bilar och sen kommer någon och trycker sig in utan att blinka ...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp