Prat om Lag och ordning vart vi vill i världen

Och Svenska myndigheter och resebolag varnar för den hemska trafiken i TH.

Bullskit !!!
Det är så här det är.!!!
Dom värsta fyllekörningar i TH utförs av icke TH medborgare. Försäkringsbolagen borde undanta ersättning om man har alkohol i kroppen vid en olycka.
Har bott här nere några år nu och har sett det mesta. För någon dag sedan, satt en man från ett grannland och åt lunch Kl 1300 drack SEX (6 ) öl till maten, satte sig sedan på moppen och åkte iväg. Hur många han drack till frukosten vet jag dessvärre inte.
Det är dessa som man inte vill möta i trafiken.
Det har aven blivit sa enligt vad jag har hort sedan sommaren 2017,fylla =ingen ersattning samt inget snsvar fran forsakr.bolaget

Det har aven blivit sa enligt vad jag har hort sedan sommaren 2017,fylla =ingen ersattning samt inget snsvar fran forsakr.bolaget
Var har du hört det?

Jag har hört precis tvärtom. Sjukvård får du alltid.

Sen kan du under utredningen anses som vållande beroende på tex fylla, men det är en helt annan fråga som mest berör att du kan bli ansvarig för kostnader på tredje part.

Var har du hört det?

Jag har hört precis tvärtom. Sjukvård får du alltid.

Sen kan du under utredningen anses som vållande beroende på tex fylla, men det är en helt annan fråga som mest berör att du kan bli ansvarig för kostnader på tredje part.
Stod i tidningarna här nere i mitten av förra året att försäkringar kommer inte täcka någonting hädanefter om föraren varit alkoholpåverkad, om det bara gällde Thailändska bolag vet jag inte.

Stod i tidningarna här nere i mitten av förra året att försäkringar kommer inte täcka någonting hädanefter om föraren varit alkoholpåverkad, om det bara gällde Thailändska bolag vet jag inte.
Ok. Jag vet att jag sett nån som publicerade mail från svenskt försäkringsbolag där det sas att försäkringen gäller även om man är full. Minns inte om det var här eller på MPR.
Vad som händer under den senare utredningen angående ansvar för tredje part är ju en annan fråga.

Men det kan säkert skilja mellan bolag.

Ok. Jag vet att jag sett nån som publicerade mail från svenskt försäkringsbolag där det sas att försäkringen gäller även om man är full. Minns inte om det var här eller på MPR.
Vad som händer under den senare utredningen angående ansvar för tredje part är ju en annan fråga.

Men det kan säkert skilja mellan bolag.
Var visst att det inte täckte några fordonskador vare sig egna eller motpartens, så kanske gäller för sjukvård då.
Detta är det militärjuntan som har gått ut med krav till för försäkringsbolagen i kampen mot alkol och körning, inget försäkringsbolagspåhitt.
Tyvvär fanns inte artikeln kvar på Bangkokpost men du kan ju googla, det var runt början av Juni.

Var visst att det inte täckte några fordonskador vare sig egna eller motpartens, så kanske gäller för sjukvård då.
Detta är det militärjuntan som har gått ut med krav till för försäkringsbolagen i kampen mot alkol och körning, inget försäkringsbolagspåhitt.
Tyvvär fanns inte artikeln kvar på Bangkokpost men du kan ju googla, det var runt början av Juni.
Jag vet inget om thailändska försäkringsbolag, jag vet inte ens om det finns några riktiga regler i en diktatur...

Jag jobbar inom branschen (med en annan bransch;)) i Sverige, och personskador ersätts alltid. Dock kan det följa utredning angående vållande.

Jag vet inget om thailändska försäkringsbolag, jag vet inte ens om det finns några riktiga regler i en diktatur...

Jag jobbar inom branschen (med en annan bransch;)) i Sverige, och personskador ersätts alltid. Dock kan det följa utredning angående vållande.
Men i Sverige har man väl motsatt krav på sig, att där måste man minst ha en trafikförsäkring som täcker offret?
Så då sätter Thailändska staten nu ett motsatt krav då att ingen försäkring skall täcka om den skyldige är påverkade över gränsen för rattfylla, fyllot kommer få stå för dessa kostnader själv men som jag skrev i inlägget det gällde fordonsskador, stod inget om personskador.

Men i Sverige har man väl motsatt krav på sig, att där måste man minst ha en trafikförsäkring som täcker offret?
Så då sätter Thailändska staten nu ett motsatt krav då att ingen försäkring skall täcka om den skyldige är påverkade över gränsen för rattfylla, fyllot kommer få stå för dessa kostnader själv men som jag skrev i inlägget det gällde fordonsskador, stod inget om personskador.
Offret blir alltid ersatt i Sverige, ofta även "förövaren" om trafikförsäkring saknas. Dock utreds alltid ansvar och vållandegrad, och ersättningsskyldighet och ev sanktioner bestäms därefter.

Då kan ni ju köra rattfulla i Sverige då det verkar ju smartare än att göra det i Thailand.
"ni"?
Nu ska du nog passa dig för att anklaga folk för sånt. Det är ett ganska grovt brott.
Och det är inte smart att köra rattfull i något land, att du tycker det säger mer om dig än nån annan.

"ni"?
Nu ska du nog passa dig för att anklaga folk för sånt. Det är ett ganska grovt brott.
Och det är inte smart att köra rattfull i något land, att du tycker det säger mer om dig än nån annan.
Vadå anklagat??
Jag skriver köra, inte "fortsätta köra", Köra istället" eller något annat som menar att någon skulle ha gjort det bara ett enkelt då kan ni köra rattfulla i Sverige, med det anklagar jag ingen eller skriver till någon, ni som bor i Sverige.
Det var ett svar på ditt inlägg att man får ersättning av försäkringsbolagen i Sverige även om man är rattfull!
Sen vad gäller min åsikt om rattfyllon har jag gjort klart innan.

Vadå anklagat??
Jag skriver köra, inte "fortsätta köra", Köra istället" eller något annat som menar att någon skulle ha gjort det bara ett enkelt då kan ni köra rattfulla i Sverige, med det anklagar jag ingen eller skriver till någon, ni som bor i Sverige.
Det var ett svar på ditt inlägg att man får ersättning av försäkringsbolagen i Sverige även om man är rattfull!
Sen vad gäller min åsikt om rattfyllon har jag gjort klart innan.
"Då kan ni ju köra rattfulla i Sverige då" anser jag vara ganska otrevligt uttryckt. Då kan du väl räkna in dig själv också om det bara handlade om vad man teoretiskt kan göra.

Men ok, "ni" betydde alltså inte jag och andra.......

Och så kan ju du hålla käften framöver. Jag menar dock inte att du behöver göra det, bara att du kan göra det. Jag har ju lärt mig att det är så man uttrycker sig....

Satte just pa pop corn ,ok kor pa nu :)Folk som kor pa fyllan skulle kasteras ,eller sattas ut till allman bespottning i en sk.stupstock ,bara min asikt ,och den star jag for

Ähh ett par bira innanför västen gör att man flyter med bättre..

PS. För er som inte förstod så var detta ett försök till skämt DS.

Ja, i allvarliga trådar om Thailand som denna lättar det alltid upp med lite svensk humor.

Den här, inlägg 235 i denna tråd, från Boa52 var också bra tycker jag 555

andrejsdenruskige skrev:
Samma i Malmös förorter och en del i Gbg och Sthlm.
Detta rättfärdigar alltså bilbränder och gruppvåldtäkter för folket i dessa områden.

Mycket kasst inlägg, bääää

Boa52, igår kl 00:37 Anmäl
#235 Gilla Svara

Senast redigerad av en moderator:
Isan Lover. Kan du inte hålla med om att det viktigaste är att din bekant åkte dit för sin rattfylla?

Sedan om de pengar han fick betala för sitt brott hamnade i juntans budget som böter med kvitto, eller i några enskilda polisers fickor är enligt min mening mindre viktigt än att bilkörning med alkohol i kroppen bekämpas av polisen.

Hej

Själv tror jag nog att det var lite lindrigare än rattfylla, kanske mer rattonykterhet, visst är det väl bra att polisen börjar kolla sånt, men jag vidhåller nog ändå att det är lite trgikomiskt att dom som är satta till att upprätthålla lagen själva bryter mot denna, visst borde falangen fått böter, men då mot kvitto och inte via pengar i fickan på en korrupt polis.

Mvh isan lover

Hej

Själv tror jag nog att det var lite lindrigare än rattfylla, kanske mer rattonykterhet, visst är det väl bra att polisen börjar kolla sånt, men jag vidhåller nog ändå att det är lite trgikomiskt att dom som är satta till att upprätthålla lagen själva bryter mot denna, visst borde falangen fått böter, men då mot kvitto och inte via pengar i fickan på en korrupt polis.

Mvh isan lover
Så lätt rattonykterhet är ok? har man över promillen så är det rattfylla, alla som kör även med en lätt "rattonyckterhet" är idioter och borde låsa in och få samma straff som en som döms för dråpförsök.

Som sagt synd att han inte dömdes efter lagen och kom undan så billigt.

Hej

På tal om lag och ordning så ondgjorde man sig igår på TV nyheterna över att utlänningar kan vistas så länge i landet, så lätt kan få öppna bankkonto och ta körkort o.s.v, detta var i samband med att Japanen greps först efter så många år i Thailand, kanske blir det lite nya grepp när det gäller lag och ordning i Thailand framöver?

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp