Pressfrihet och klimatförändringar

Donald är nog smartare än många tror och dessutom modig. Att det har varit stora demonstrationer för hans politik tiger den svenska median för men det är faktiskt så.
För mig är han grabben i Kejsarens nya kläder som säger: "Han är ju naken".
Hela den alrmistiska co2 maffian har fått hicka.
Kina Indien vill hålla Parisavtalet (överenskommelse inget avtal) vid liv. Tacka för det för deras del betyder det ju bara att öka kolanvändandet till 2030 Hur mycket de vill.
Nu drar USA ut proppen och vem betalar, låt mig gissa Parisavtalet är död.
Stendöd för allting handlar om pengar.
Att delstater i USA skulle..... Låt mig skratta det kommer inte att ske. Parisöverenskommelsen är död säger jag och är glad för det var vansinne.
Vet att de flesta håller inte med mig men det skiter jag fulltändigt i. :xmas_smiley:
Det var f.n i mig det vettigaste som skrivits i denna tråden... :)
Att mr Trump är lite udda som president får man väl säga.. Men han har inte blivit en av de rikaste personerna i USA pga att han är dum i huvudet.. Men i stället för att mjäka med andra länder, så har han börjat ställa krav..
Många länder har skrivit på avtalet men lever inte upp till det.. Eftersom USA har hjälpt hela världen militärt, så har han nu ställt motkrav... Men det vill varken Europa eller några andra göra.. Nu gnäller man på USA...
Dubbelmoral och makt spel... ;) Men oavsett kommer Trump att ha sina miljarder dollar. Och mer lär det bli nu när han knutit viktiga kontakter.. :):) Om 10 år finns nog inte EU som det är i dag...

Förstår inte varför icke amerikaner gillar honom, han vill ju bara sitt folks lands invånare väl, ingen annan.

Jag skulle dock villa ha en svensk Trump, men inte Trump i sig.

Jag gillar Trump för att det händer saker och det är ju kul sen tror jag att hans protektionistiska politik kommer ge mig bra läge att tjäna mer stålar. Stå på dig Trumpe dumpe

Jag betvivlar att din käre Trumpe Dumpe sitter mandatperioden ut. Han riskerar nog att göra bort sig så mycket att det blir ohållbart.

Jag betvivlar att din käre Trumpe Dumpe sitter mandatperioden ut. Han riskerar nog att göra bort sig så mycket att det blir ohållbart.
Risken finns men det är inte helt enkelt att avsätta en president så risken är nog betydligt större att han sitter tiden ut.
Förhoppningsvis hinner han då fixa ett fett ras på börsen. Spännande är det iaf.

Lennart Bengtsson har en nyanserad syn på Trump, angående varför han lämnade Parisavtalet:

https://detgodasamhallet.com/2017/0...ot-att-lamna-parisoverenskommelsen/#more-7610

Misstänker att vi ges en vinklad bild av Donald och varför skulle det vara så negativt att sätta sina medborgares intressen först - någonting som t ex Kina gör utan att få särskilt mycket kritik.

"Men så länge svenska politiker och myndigheter bryr sig mer om resten av världen än det egna landet är förstås en sådan självklar synpunkt medialt irrelevant. Svenska undersåtar är till skillnad från USAs medborgare inte tillfrågade vad de vill. I Sverige förefaller politikerna främst intresserade av sina undersåtar som fogliga skatteobjekt och inget annat."

Lennart Bengtsson har en nyanserad syn på Trump, angående varför han lämnade Parisavtalet:

https://detgodasamhallet.com/2017/0...ot-att-lamna-parisoverenskommelsen/#more-7610

Misstänker att vi ges en vinklad bild av Donald och varför skulle det vara så negativt att sätta sina medborgares intressen först - någonting som t ex Kina gör utan att få särskilt mycket kritik.

"Men så länge svenska politiker och myndigheter bryr sig mer om resten av världen än det egna landet är förstås en sådan självklar synpunkt medialt irrelevant. Svenska undersåtar är till skillnad från USAs medborgare inte tillfrågade vad de vill. I Sverige förefaller politikerna främst intresserade av sina undersåtar som fogliga skatteobjekt och inget annat."
Jo vi skulle helt klart behöva en Donald istället för Röven i Sverige

Det är nog ett önsketänkande utifrån svenska tanke sättet.. I Sverige kan politiker bli sparkade pga att de inte rättar in sig i ledet vad ledningen vill. Nu funkar det ju inte så i USA. Nu råkar Trumpen ha fruktansvärt mycket pengar och kan köpa sig lojalitet. Han far runt hela värden nu och knyter affärs kontakter som president. Vilket givetvis gynnar hans företag enormt mycket. Någon skrev att han lever på ett arv... bullshit... Han fick ett arv som han utvecklat enormt..
Han har så mycket pengar att han kan köpa både företag och politiker... ;)
Att han gått ut i valrörelsen och sagt ditt och datt, betyder inte ett skit.. Det mesta var bara lögn.. Bara de dumma som röstade på honom som trodde på honom..
Hur var det i valet när Fredrik Reinfelt blev stats minister?? Han som representerar arbetsgivare föreningens parti moderaterna, går ut och gör ett val med slogan " Vi är det enda arbetarpartiet"... :confused:
Och han fick en dj....la massa röster från idioter som inte fattat bakgrunden till detta parti..
Har folk blivit helt korkade med internet och för mycket Facebook???
M och SD är ju i grunden samma folk... När man gjorde en check via uppdrag granskning med dold mikrofon och kamera i deras valstugor var det samma svar från båda.. Ut med alla invandrare...
Trumpen lär stanna kvar... på grund av att många är beroende av hans pengar.. Bara Nixon har varit tvungen att lämna eftersom han fick trumf i skallen.. :p

Det är stor skillnad på hur det ser ut i Sverige och Usa bland arbetslösa inte lika roligt i Usa där blir vanligt folk sittande på gatan med en plastpåse innehållande sina värde saker. Men det finns likheter facket har tvingat företag ur länderna för att hålla upp lönerna. Men jag tror inte dessa utslagna personer kommer kunna tillföra något där eller här utan kommer för alltid vara en börda.

Att något borde förändras är alla medvetna om även nu vita huset som inte längre fråga sätter människans inverkan på klimatet. Jag skitter som de flesta här i tråden vad som händer om i mitt fall om ca 40år många har säkert ett kortare perspektiv och vill ha pengar nu.

Men utan en global överenskommelse och ett hela tiden fortgående arbete för att rädda vår jord från klimat förändringar till framförallt krig och terror som enligt mig är det viktigaste med just parisavtalet. Har man ingen nytta av pengar. Jag tror vi har ett tredje världskrig runt hörnet och då är vi inte säkra någon stans på jorden enligt min uppfattning finns det bara ett sätt att undvika det jordens tillgångar skall fördelas lika och nationerna skall bort fri rörlighet och lika villor för alla.

Jag personligen har sedan många år slutat fira religiösa nationella högtider. Det känns så gammalt och förlegat och kommer på sikt att vara något som man läser om i historie bönerna om men visst vi kommer garanterat ha några vändor med krig och folkmord innan vi är där. Men att lindra lidandet för jordens folk genom ett någon form av arbete tycker jag är absolut viktigt.

Det är ett högt pris som väst värden nu står inför och skall uthärda. Men på något vis kan man rättfärdiga det med hur vi har fört korståg och plundrat andra länder.

Jag får väl göra lite reklam för miljövänlig energi... Inte fan skall man göra bränsle av raps.. Det är ju mat..!! ;)
Miljöpartister och veganer ... släng er i väggen.. :D

Jag är lite överraskad att någon har reflekterat vad Lennart Bengtsson har sagt. Han är ju det absolut bästa klimatforskaren i Sverige. Roligt.
Annars är det mesta alrmistiska budskap underskrivet av Rockström som aldrig har gjort ett enda studie som handlar om klimat men han kan snacka.
Pepis inslag om kärnkraft är också intressant för den nya teknologin gör det möjligt att utnyttja även dagens avfall. Vi är geundlurade i Sverige tyvärr. Donald däremot är på rätt väg tycker jag. Fast om hans motiv har jag lite dunkel uppfattning om.

Stora demonstrationer, det var i 28 delstater nu i lördags och ett hundratal i var demonstration, kallar du det stora demonstrationer;)
Var läste du det? Hundratal låter väldigt lite måste vara svenska tidningar :p
Tror du verkligen att bara några hundratal stödjer Donald, då kan jag tala om för dig att du är ute och cyklar :rolleyes:
Han kan inte ensam ro i land allt, det är självklart att han har många, miljoner, supporter.
Om jag eller någon annan i Sverige gillar honom har inget med det att göra.

Var läste du det? Hundratal låter väldigt lite måste vara svenska tidningar :p
Tror du verkligen att bara några hundratal stödjer Donald, då kan jag tala om för dig att du är ute och cyklar :rolleyes:
Han kan inte ensam ro i land allt, det är självklart att han har många, miljoner, supporter.
Om jag eller någon annan i Sverige gillar honom har inget med det att göra.

Naturligtvis inte men i detta fall var det runt om i landet spridda demonstrationer. Klart han har miljoner anhängare, ett stort land. Hade det varit dessa massdemonstrationer som du hävdar hade vi nog alla hört om detta i alla medier. Ta istället fram dina uppgifter!

Jag läser alla sorts nyheter världen över var dag och har inte hört något om dessa gigantiska massdemonstrationer du vill göra gällande.

Jag är lite överraskad att någon har reflekterat vad Lennart Bengtsson har sagt. Han är ju det absolut bästa klimatforskaren i Sverige. Roligt.
Annars är det mesta alrmistiska budskap underskrivet av Rockström som aldrig har gjort ett enda studie som handlar om klimat men han kan snacka.
Pepis inslag om kärnkraft är också intressant för den nya teknologin gör det möjligt att utnyttja även dagens avfall. Vi är geundlurade i Sverige tyvärr. Donald däremot är på rätt väg tycker jag. Fast om hans motiv har jag lite dunkel uppfattning om.
Med den nyaste tekniken inom kärnkraft, kan man använda det som i Sverige anses som avfall i nya reaktorer.
I stället för att lagra det med hög energi, så går det användas igen. På så vis minskar man halveringstiden avsevärt.
Mp med flera har i årtionden tjatat om förnyelsebar energi.. Men ingen har visat att det är lönsamt utan stats bidrag.
Inget företag gör något gratis.. Samtidigt går Sverige in som delägare i ett kolkraftverk i Tyskland.. Snacka om dubbelmoral...
Är det bättre att odla mat och göra det till bränsle? När miljoner människor svälter... :confused:

Tyvärr jag tror inte att vi får höra så mycket om stödet till Donald men var och en kan göra sin egen uppfattning om saken. För ensam klarar inte ens Donald det han gör. Kanske akulle du även tänka på vilka är det som förlorar mest i pengar och inflytande om klimathotet avslöjas?”

Det är otroligt mycket pengar investerade i att driva klimathotet vidare. Bara Parisöverenskommelsen skulle ju garantera 100 miljarder dollar per år som skall gå till att bygga ut s.k. ”förnyelsebar” energi i utvecklingsländer. Vem kommer att engageras i denna stora investering? Jo, storföretagen (även statliga sådana) inom energibranschen. Lägg därtill alla de miljarder som enskilda nationer lägger på ”klimatsmart” teknik som vind- och solkraft, smarta elnät, elbilar, energisnåla hus, höjda kajer, osv. Allt detta finansieras genom tvångskonsumtion via skatter och höjda energiavgifter, vare sig vi konsumenter behöver det eller inte.

Det är rätt självklart att Big Business som finns etablerade globalt och som har inflytande över regleringarna tjänar multum på detta. Det är därför som de allihop är så frälsta för Parisöverenskommelsen och så gärna framställer sig själva som klimathjältar. Trump har nu åsamkat dem ett hårt slag mot lättförtjänta pengar.

Tyvärr jag tror inte att vi får höra så mycket om stödet till Donald men var och en kan göra sin egen uppfattning om saken. För ensam klarar inte ens Donald det han gör. Kanske akulle du även tänka på vilka är det som förlorar mest i pengar och inflytande om klimathotet avslöjas?”

Det är otroligt mycket pengar investerade i att driva klimathotet vidare. Bara Parisöverenskommelsen skulle ju garantera 100 miljarder dollar per år som skall gå till att bygga ut s.k. ”förnyelsebar” energi i utvecklingsländer. Vem kommer att engageras i denna stora investering? Jo, storföretagen (även statliga sådana) inom energibranschen. Lägg därtill alla de miljarder som enskilda nationer lägger på ”klimatsmart” teknik som vind- och solkraft, smarta elnät, elbilar, energisnåla hus, höjda kajer, osv. Allt detta finansieras genom tvångskonsumtion via skatter och höjda energiavgifter, vare sig vi konsumenter behöver det eller inte.

Det är rätt självklart att Big Business som finns etablerade globalt och som har inflytande över regleringarna tjänar multum på detta. Det är därför som de allihop är så frälsta för Parisöverenskommelsen och så gärna framställer sig själva som klimathjältar. Trump har nu åsamkat dem ett hårt slag mot lättförtjänta pengar.
Miljömupparna vinner aldrig.. Oavsett Parisöverenskommelsen. Pengarna styr.
Och Donald Trump har så in i hel...te med pengar.. Han kommer att sitta kvar hela mandat perioden ut. Och sköter han korten rätt så får han även förlängning.. Han har redan affärer med Ryssland. Han knyter varje vecka nya kontakter med andra länder. Han skiter väl i om svenskarna tvättar sina mjölkpaket, innan de slänger dem..
Ingen i fråga sätter Trump i regeringen utan att få payback... De åker..
Vad hände i Ryssland i helgen?? Demonstrationer mot statlig korruption. 1000 pers i finkan.... ;)
Och Trumpen och Putin har affärer ihop... ( Inte officiellt) Han har placerat miljoner dollar i Ryssland.
Nu har hans fru ett antal företag i Ryssland... Vilket sammanträffande... :cool::cool::cool:

Jag är nog mer "miljöpartist" än miljöpartisterna och älskar smarta lösningar som är i samklang med naturen. Tror att det är svårt för oss människor att långsiktigt göra någonting effektivare, och hållbart, än de ekologiska systemen redan gör. Det vi människor kan göra, för allt levande, är att leva så sparsamt som möjligt och hålla nere på vår befolkningstillväxt. Något jag inte ser skulle behöva stå i ett motsatsförhållande till att vi lever gott - finns ingen anledning att inte använda oss av vår teknologi och leva som Amishsekten.

Jag tror faktiskt mer på att vi är på väg mot en nedkylning av planeten, än att vi får en katastrof genom global uppvärmning.

https://anthropocene.live/2017/06/07/sverige-saknar-beredskap-for-kommande-klimatforandringar/

Övertygad om att solaktiviteten förklarar det mesta beträffande temperaturen på planeterna i solsystemet och då den med säkerhet(?) är i avtagande skall vi kanske vara glada för några extra promille CO2 i atmosfären. Det var rejält kallt på 1600-talet.

Politikerna anser antagligen, att utmaningen ligger i hur de skall kunna beskatta oss, då det kommer bli svårt att motivera en skatt på CO2. :confused:

Miljömupparna vinner aldrig.. Oavsett Parisöverenskommelsen. Pengarna styr.
Och Donald Trump har så in i hel...te med pengar.. Han kommer att sitta kvar hela mandat perioden ut. Och sköter han korten rätt så får han även förlängning.. Han har redan affärer med Ryssland. Han knyter varje vecka nya kontakter med andra länder. Han skiter väl i om svenskarna tvättar sina mjölkpaket, innan de slänger dem..
Ingen i fråga sätter Trump i regeringen utan att få payback... De åker..
Vad hände i Ryssland i helgen?? Demonstrationer mot statlig korruption. 1000 pers i finkan.... ;)
Och Trumpen och Putin har affärer ihop... ( Inte officiellt) Han har placerat miljoner dollar i Ryssland.
Nu har hans fru ett antal företag i Ryssland... Vilket sammanträffande... :cool::cool::cool:

Vilka företag har Melania Trump i Ryssland? Vilka affärer har Trump med Ryssland? Vad är det för affärer Trump och Putin har tillsammans? I vad har Trump placerat miljoner dollar i Ryssland?

Tillbaka
Topp