Prylar som underlättar...........

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Startar denna tråd för att vi ska kunna lägga in tips och råd om prylar som kan underlätta livet.
På begäran så tipsar jag om min mygg jagare som jag köp i Thailand. Den rensar vardagsrummet eller sovrummet på mygg ody. på ca 15 min. och räcker hela natten.
Trots att vi har fönstret öppet i sovrummet så har vi inte en mygga eller fluga.

Bild026.jpg

Bild025.jpg

"Rolf " sa:
Vet det, hoppas du hittar nåt. Den brukar finnas bland hygienart.

Det blev karma direkt för det tipset. Jag skall försöka leta reda på en sådan direkt när jag kommer ner. Fasen, kåken är full med mygg därnere ju. Tack! :wai:

Jag undrar vad det är i tabletterna, misstänker att det kanske inte är riktigt bra för oss människor heller..

"Per Olav " sa:
Jag undrar vad det är i tabletterna, misstänker att det kanske inte är riktigt bra för oss människor heller..

Förvisso P O. Men jag tänker som så - man är så pass kort tid i LOS, så för min del kan det kvitta. Den dag jag kanske kommer att bo där för gott, då skulle jag nog tänka efter och kolla upp hur det ligger till. ???

"Berralund " sa:
Förvisso P O. Men jag tänker som så - man är så pass kort tid i LOS, så för min del kan det kvitta. Den dag jag kanske kommer att bo där för gott, då skulle jag nog tänka efter och kolla upp hur det ligger till. ???

Sannolikt skulle jag med ha använt dom, men nyfiken är man ju ändå. ;)

Pojkar pojkar ni måste bo på fel ställen om ni har mygg hemma ;D

På min gata där ja bor finns inga mygg :)

"glimten66 " sa:
Pojkar pojkar ni måste bo på fel ställen om ni har mygg hemma ;D

På min gata där ja bor finns inga mygg :)

Ja, hemma i byn finns det mygg..
Eller något som fungerar på samma sätt som mygg. Det är några små rackare som sticks och det blir utslag, och frugan säger mosquito.
Fast dom är så små att det inte går å se dom och inte hör jag dom heller, dessa små djävulens avkommer.. ;D

Dom här tabletternq dödar både mygg och människor. Jag har använt detta en enda gång i Kina och vaknade på morgonen med ett förfärligt näsblod. '

"legolas " sa:
Citat från: Per Olav skrivet Igår kl. 17:18

Tror att du hade nåt på gång där Berralund, visst så har vi inte så lång tid kvar, så varför bry sig?? men bara för att det inte skall vara ett snabbverkande gift som man dör av på 3 år, så skall jag handla på mig en sådan grej och se om jag kan få fram vad tabletterna innehåller. Thaiarna är ju inte så himla intresserade av att skriva upp de gifter som finns i deras matvaror och andra varor, men man kanske har tur och kan se vilket gift vi pratar om..

Visst bryr jag mig, lego. Jag tror inte att det kan vara speciellt farligt under kortare perioder, men att andas in eländet varje natt året runt är säkert inte nyttigt. Nu när man äntligen har en underbar hustru och familj så tänker jag inte låta några förbannde myggor förkorta mitt liv.

Jättebra att du kollar, lego. Väntar på utlåtandet. Tack!! :wai:

"legolas " sa:
Usch ja,,, men sicka alternativ vi har!!! En gubbe tjötar om myggnät för malarian står för dörren, och en annan gubbe, Hansui berättar att det är med livet (näsblodet) som insats man använder dina tabletter.

Så tydligen har vi att välja på Malaria eller tabletterna att dö i, så vad skall man välja???
;D ;D ;D

Det som tar längst tid! ;D ;D ;D

"legolas " sa:
Usch ja,,, men sicka alternativ vi har!!! En gubbe tjötar om myggnät för malarian står för dörren, och en annan gubbe, Hansui berättar att det är med livet (näsblodet) som insats man använder dina tabletter.

Så tydligen har vi att välja på Malaria eller tabletterna att dö i, så vad skall man välja???
;D ;D ;D

Var inte valet mellan myggnät eller tabletterna? :o

"Rolf " sa:
Startar denna tråd för att vi ska kunna lägga in tips och råd om prylar som kan underlätta livet.
På begäran så tipsar jag om min mygg jagare som jag köp i Thailand. Den rensar vardagsrummet eller sovrummet på mygg ody. på ca 15 min. och räcker hela natten.
Trots att vi har fönstret öppet i sovrummet så har vi inte en mygga eller fluga.

Funkar utmärkt i sverige oxå. När den blåa tabletten blivit vit, så är det dax att byta.

Tacka vet ja schäfrar de e hundar de dom där små dom ligger på grillen ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
1 K
Anonym
A

Tillbaka