Prylar som underlättar...........

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ett fulladdat Visa kort och ett leende,,,,,,de underlættar vardagen i paradiset.

Legolas, jag känner inte myggen personligen, men dom dör av inre blödningar. För övrigt så är malaria lapri, har haft en indisk variant. Dom lömska typerna finns i Malaysia och Sarawak Då är god natt.

Om man ar nojig ang denna myggdodare ::) ,da ska man nog inte ut i Thaitrafiken ;)

"legolas " sa:
Citat från: legolas skrivet Igår kl. 11:40
Usch ja,,, men sicka alternativ vi har!!! En gubbe tjötar om myggnät för malarian står för dörren, och en annan gubbe, Hansui berättar att det är med livet (näsblodet) som insats man använder dina tabletter.

Så tydligen har vi att välja på Malaria eller tabletterna att dö i, så vad skall man välja???

Byscha,,, utan myggnät så får Malarian fritt tillträde menade den skribenten. Därför skrev jag som jag gjorde.

Precis och har man då inte denna apparat med tabletter i så bör ju valet egentligen vara mellan myggnät och apparaten, det anser iaf jag så därför skrev jag som jag gjorde ;)

Det var ett jävla tjat om tabletten är farlig eller inte. Det är klart att den är farlig om man är en mygga / fluga.
Vi har använt den hemma i säkert 6 år varje sommar då myggen brukar dyka upp och vi har inte dött däremot min morsa men hon hade ingen myggjagare.
Nä det är ingen fara.
Det är så här att vi kollade på våra katter om dom reagerade på tabletterna, icke dom sover i godan ro som vanligt i sovrummet alla fem ibland.
Reagerar inte dom så är det riskfritt. Dom har en lite bättre näsa än oss.
Så är det. Allt annat är fel. :)

USA tog fram detta myggmedlet under vietnamnkriget.

Jag använder deo varianten i Thailand, funkar skitbra!

MEN.. inte bara det! Har ni problem med myror på matbordet? Använd stift varianten och smörj in bordsbenen Ett par centimeter upp, och vips så slipper ni myror i maten ( Fast en del äter ju myror) :)

Det går även att stryka på ett tunt lager runt diskbänkar och liknande. innehållet i deo:n har en förmåga att dunsta bort efter ett tag, det gör inte stiftet!

US622 deo.jpg

US622 stift.jpg

"ledarn " sa:
Här ska ni få ett tips som jag inte gärna delar med mig av..... (Risk att ni köper slut)

Det heter som bilden säger: OFF och är helt otroligt effektivt mot myggen i Thailand.
Finns på lite olika ställen och är garanterat värt att testa för er som lider....

Sådana tips tas tacksamt emot. Lider svårt av dom förbannade odjuren. :wai: :wai: :wai:

"ledarn " sa:
Här ska ni få ett tips som jag inte gärna delar med mig av..... (Risk att ni köper slut)

Det heter som bilden säger: OFF och är helt otroligt effektivt mot myggen i Thailand.
Finns på lite olika ställen och är garanterat värt att testa för er som lider....

Jo, jag håller med det där om mygg, ett jäkla påfund, varför kan inte de suga nektar som alla andra, jäkla utsugare >:(, är det några kryp jag ogillar så är det mygg.

I Indien köpte jag alltid Odomos också ett jäkla bra myggmedel, inte ett myggbett, luktar lite som citronmeliss, är detta något liknande. Verkar som att de inte gillar just lukten av citronmeliss!

Har inte sett det i Thailand, någon som sett?
dabur%20odomos.jpg

Mvh Peter :wai:

Tycker att de flesta myggmedel luktar citron.
Men det finns inget som hjälper. Jag är tydligen väldigt attraktiv i Thailand, eh, ja, hos myggorna skall påpekas.

Sist fick jag en spruta i röven och en massa piller. Extrem svullnader och kliade som fan så sängen var full av blod varje morgon.
Blir väl det samma i år igen.

"legolas " sa:
Så Andrejs, kämpa på, du kan eliminera det värsta av myggattackerna om du nu inte bor i ett sådant där skithus av trä mitt inne i byn förstås, för då är det ändå kört och du kan inget göra, för myggen tar sig lätt in ändå, och har orgier vareviga natt med dig!!
Lycka till!!
Skulle man bo i ett Thaihus så kan man sova i ett tätt myggnät :-)

ps. jag vill minnas att jag sett bilder på Andrejs hus i Korat på något forum och det såg då ganska nybyggt och fint ut.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
1 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp