Punktering på motorvägen i färd med Taxi

Ok , då är jag med ,, stämmer att vi diskuterade detta , finns ju en kille på Theprasit som kan skruva , samt hans bror, problemet är att det är inte de som skruvar utan deras lärlingar , sist de skruvade på en av mina hojar var förra året , en 800 intruder jag byggde om , jag står och tittat när han drar sönder en bult i topplocket .. En bult som håller ventilkåpan , vad fan gör du sade jag , mai pen rai , den sitter ju i alla fall ,du har ju tre till .. Då bestämde jag mig definitivt för att nu är det nog med detta Thaimekande , jag drog väl sönder nån bult i min ungdom , men då stod verkstaden för extrajobbet att borra ur och ersätta med nytt , men inte Thailand :mad: Men nu blir det lite åka igen från November , blir nog nån sväng ner till Pattis med , men uppåt skall det bli först ;)
bästa sättet att ta ur/bort avdragna bultar är att lägga en stor mutter över den avdragna bulten å svetsa (finns särskilda elektroder för pinnsvets där slaggen skyddar gängorna om bulten gått av en bit ner funkar också med mig) men detta vet du säkert redan men andra kanske inte känner till "knepet"

Tillbaka
Topp