R.I.P Maitan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ful fisk visar inte sig själv på öppna medium och visar sitt rätta jag när det kommer till BTT...

BTT kan vara allt från en Marulk till en vanlig simpa, beroende på vilket djup pilken ligger och båda fiskarna är fula som stryk...
marulk.jpg
Men vad god marulk är, lätt den godaste fisken och det bästa av allt slipper alla småben, bara en ryggrad utan småben, kotlettfisk.

Hade hade temperament och kort stubin blandat med humor och energi.

Bländande affärsman som hade sin fasta kundkrets via ett forum men också allt för beroende av en den klicken svenskar under säsong.

En verklig profil som svetsat samman många svenskar till vänner för livet.

Utan Maitan hade kanske varken träffarna i Stockholm, Göteborg, Jomtien, Bangkok eller Udon uppstått.

Många planer smiddes över en till tio "Sommarlätt"
Tänkte inte skriva det här men det gör nu när tråden blivit som den blivit.

Tyckte han var en rätt så usel affärman.

Han satt på sitt gästhus och klagade på att det inte kom in några pengar under 7-8 månader när det var för lite kunder men när det blev julhelg och kundunderlaget ökar och som nog är den störta helgen bland faranger packade han väskan och drog till Udon Thani för festligheter och lämnde Khan kvar. Det är ju en sådan helg som han kunde dragit in en bra slant för han var väl kock och hade kunnat fixa till julmat och folk kom väl till gästhuset för att prata med honom inte henne.

Tänkte inte skriva det här men det gör nu när tråden blivit som den blivit.

Tyckte han var en rätt så usel affärman.

Han satt på sitt gästhus och klagade på att det inte kom in några pengar under 7-8 månader när det var för lite kunder men när det blev julhelg och kundunderlaget ökar och som nog är den störta helgen bland faranger packade han väskan och drog till Udon Thani för festligheter och lämnde Khan kvar. Det är ju en sådan helg som han kunde dragit in en bra slant för han var väl kock och hade kunnat fixa till julmat och folk kom väl till gästhuset för att prata med honom inte henne.
Ja han gjorde ett enda besök i Udon och Annandagsträffen.
Bjuden och övertalad av sina kunder.

Nästan alla hans kunder åkte också till Udon så businessen i Jomtien gick nog ändå på sparlåga.

Han var den som i grunden sådde fröet till insamlingen till barnhemmet och Annandagsträffen och tackades för detta vid lunchen.

Ni var ju inte de bästa vänner efter du fått ett överkokt ägg.
Sitter det i kvar ännu?

Nästan alla hans kunder åkte också till Udon så businessen i Jomtien gick nog ändå på sparlåga.

Han var den som i grunden sådde fröet till insamlingen till barnhemmet och Annandagsträffen och tackades för detta vid lunchen.

Sitter det i kvar ännu?
Lite smutsigt att prata illa om de döda.

Det tycker jag vi kan bespara oss. Gillar man inte någon eller tyckte de gjorde fel i livet, skulle man sagt det till dem då. Inte komma släpande med det i efterhand.

Det är osmakligt.

Sitter det i kvar ännu?
Nä jag har aldrig fått något överkokt ägg hos gästhuset och inte köpt något heller.

Jag kan berätta varför gnabbet startade mellan oss.
Maitan lade in en bild i hans tråd på MPR som hette Maitans Guesthouse, en ägg och ansjovissmörgås med ägg som var kokta så länge att de var grönsvarta mellan vitan och gulan så jag tipsade honom om att han skulle köpa en äggklocka. Han tålde inte kritik utan bannlyste mig från sin tråd. För något år sedan ville han bli vän med mig på facebook men det ville inte jag efter att ha hört rykten men det är inget jag vill berätta om.

Och nu gott folk får ni tycka vad ni vill om det här inlägget.

1643970246445.jpeg

Maitan lade in en bild i hans tråd på MPR som hette Maitans Guesthouse, en ägg och ansjovissmörgås med ägg som var kokta så länge att de var grönsvarta mellan vitan och gulan så jag tipsade honom om att han skulle köpa en äggklocka. Han tålde inte kritik utan bannlyste mig från sin tråd. För något år sedan ville han bli vän med mig på facebook men det ville inte jag efter att ha hört rykten men det är inget jag vill berätta om.

1643970246445.jpeg
Ja han var hetsig som en Bulldog hund!

Lite smutsigt att prata illa om de döda.

Det tycker jag vi kan bespara oss. Gillar man inte någon eller tyckte de gjorde fel i livet, skulle man sagt det till dem då. Inte komma släpande med det i efterhand.

Det är osmakligt.
Så du menar att så fort någon dör upphör rättan att kritisera individen om man inte vill bli kallad smutsig och osmaklig enligt dig. Vet en massa döda genom historien som fler borde tala illa om men du kanske är av en annan åsikt.

Jag var inte aktiv på MPR på den tiden..jag följde det hela från läkaren som dom brukar säga.
Även om det är lite fel att ta upp det i denna tråden tycker jag att du har helt rätt.

Så du menar att så fort någon dör upphör rättan att kritisera individen om man inte vill bli kallad smutsig och osmaklig enligt dig. Vet en massa döda genom historien som fler borde tala illa om men du kanske är av en annan åsikt.
Nu handlade ju tråden om att hedra Maitans minne..men jag förstår vad du menar.
En personer som behandlar mig som en skitstövel när han lever blir ju inte mindre skitstövel för att han avlider.
Därför får du en :thumbsup:av mig.

Jag var inte aktiv på MPR på den tiden..jag följde det hela från läkaren som dom brukar säga.
Även om det är lite fel att ta upp det i denna tråden tycker jag att du har helt rätt.
Jag funderade ett tag på om jag skulle skriva något i tråden om min och Kurant´s olika åsikt om Maitan var en bra affärsman eller inte men jag gjorde det efter att BTT skrivit ett inlägg och då blev det givetvis lite tjafs och ifrågasättande av en enkel fråga och det var ju inte BTT´s fel. De där jäkla överkokta äggen var det inte jag som blandade in men när de kom på tal så skrev vad som verkligen hade hänt.

Sitter det i kvar ännu?
Han har besökt annandags träffen två ggr första gången kom han själv, det var medans han fortfarande var tillsammans med ättikskärringen Pen och det var den gången som han startade upp insamlingen till barnhemmet,,, andra gången kom han tillsammans med Khan och dök upp på poolpartyt vid Roisuk han hade avtalat med Puk ( fröken chang ) att ta hand om gästhuset om någon kom och ville ha rum, att sen några surskallar på forumet " klia mej på ryggen och slicka mej i häcken " ondgjorde sej över att han lämnade jomtien några dar säger mer om dem än om Maitan

Hade hade temperament och kort stubin blandat med humor och energi.

Bländande affärsman som hade sin fasta kundkrets via ett forum men också allt för beroende av en den klicken svenskar under säsong.

En verklig profil som svetsat samman många svenskar till vänner för livet.

Utan Maitan hade kanske varken träffarna i Stockholm, Göteborg, Jomtien, Bangkok eller Udon uppstått.

Många planer smiddes över en till tio "Sommarlätt"
Bländande affärsman var har du fått det ifrån, han dog som fattigpensionär i ett hus som var byggt för ärvda pengar,själv levde han ur hand i mun på den lilla pension han fick. Ekonomin räckte inte till att betala den del av sjukhusräkningar som inte försäkringen täckte utan vård söktes på by sjukhuset för att komma billigt undan men ingen tanke på kvaliteten på vården. Lämnar efter sig en liten grabb i Thailand med begränsade möjligheter samt försummade barn i Sverige. Sen att ni försöker måla upp människan till något han inte var är ert problem. Sen kan man undra hur bra kompisar ni var med han för inga besök eller väldigt få från er så kallade vänner såg han röken av efter han lämnat jomtien.

Bländande affärsman var har du fått det ifrån, han dog som fattigpensionär i ett hus som var byggt för ärvda pengar,själv levde han ur hand i mun på den lilla pension han fick. Ekonomin räckte inte till att betala den del av sjukhusräkningar som inte försäkringen täckte utan vård söktes på by sjukhuset för att komma billigt undan men ingen tanke på kvaliteten på vården. Lämnar efter sig en liten grabb i Thailand med begränsade möjligheter samt försummade barn i Sverige. Sen att ni försöker måla upp människan till något han inte var är ert problem. Sen kan man undra hur bra kompisar ni var med han för inga besök eller väldigt få från er så kallade vänner såg han röken av efter han lämnat jomtien.

Du är den på TS som är mest positiv och ger en trevlig och stämning på forumet .

Drog grannen med din fru eller vad i hvete är du så negativ och bitter för ?

Du är den på TS som är mest positiv och ger en trevlig och stämning på forumet .

Drog grannen med din fru eller vad i hvete är du så negativ och bitter för ?

@MoralMoral
Kan det bero på att @sss har ett kvastskaft uppkört i krysset p.g.a. allt ryggkrökande och tillika bruntunga efter allt slickande.
Kvastskaftet är bara till för att räta ut något som är redan böjt från början och ett försök att se reslig och ståtlig ut inför andra. :D :D

psst! @MoralMoral
Tog jag i för hårt ang. @sss ?!? @Jo-Be
I så fall ber jag om ursäkt...DILLIGAF

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp