R.I.P

ja naviv kan man ju vara, naviva var ju Bårjarklassen på trettio talet i Tyskland, som sedamera togs över av Nazisterana .
Andrejs o Satan vi får väl hoppas att inte vi får en repris.
Moderaterna står väl strax utan för den fällan.

Det potentiellt farligaste jag ser i Sverige är väl alla terrorister ni vänsterblivna släpper in och i vissa fall t.o.m. åker och hämtar.
Ni borde tänka mer på svenska folket, det är de som får betala med försämrad välfärd, mindre pension och personliga tragedier utfört av pack som hatar allt svenskt. Men det skiter ju ni i.

/ SatanG

Det har ju länge sagts att det är Tyskland och Sverige som tagit störst ansvar när det gäller att ta emot flyktingar.
Självklart låter det så i Sverige, men flera länder har tagit emot fler och det per capita.
Österrike är ett land.

När man har fått sitt uppehållstillstånd i EU är man väl dessutom fri att bosätta sig var man vill i Unionen?
Ja när man fått permanent uppehållstillstånd men inte tillfälligt uppehållstillstånd.

Ja, du själv har ju inte förstått så mycket mer under betydligt längre tid.
Hej

Jag tillhör allt dom som har varit kritisk till Sveriges migrationspolitik ganska länge och ifrågasatt om detta verkligen har varit lönsamt och nödvändigt att lägga sig på den nivå Sverige har valt o.s.v, länge påstod ju våra politiker att det var lönsamt och att vi själva födde för få barn m.m.

Men jag har aldrig ens övervägt att rösta på SD för det, för mig är uteslutet p.g.a deras ursprung och historiska koppling till nynazismen, någonstans drar man ju som individ en gräns och min går definitivt där.

Sen har jag länge hävdat att SD behövs för att pressa dom övriga partierna till en ändrad inställning i migrationsfrågorna, där har dom en uppgift även för mig.

Mvh isan lover

Hej

Uppfyller man kravet för asyl så övergår väl med tiden oftast ett tillfälligt uppehållstillstånd i ett permanent uppehållstillstånd?

Mvh isan lover
Ja, det kan det göra efter ett antal (många) år men om skälen till asyl försvinner så upphör detta uppehållstillstånd.
Finns exempel när tillståndet återkallas efter mer än tio år med utvisning.

Hej

Här i Sverige får man ju medborgarskap långt för det.

Mvh isan lover
Inte alltid, man ansöker om medborgarskap, det blir inte alltid beviljade.
Gången är väl tillfälligt uppehållstillstånd, permanent uppehållstillstånd och efter ytterligare några år kan man få medborgarskap.

Många med asyl är i kvar i första steget.
Skulle det bli fred i Syrien så skulle många tillfälliga uppehållstillstånd dras tillbaka om det bedöms vara säkert att återvända.

Att gå direkt från asyl till svensk medborgare är sällsynt.

Hej

Jag tillhör allt dom som har varit kritisk till Sveriges migrationspolitik ganska länge och ifrågasatt om detta verkligen har varit lönsamt och nödvändigt att lägga sig på den nivå Sverige har valt o.s.v, länge påstod ju våra politiker att det var lönsamt och att vi själva födde för få barn m.m.

Men jag har aldrig ens övervägt att rösta på SD för det, för mig är uteslutet p.g.a deras ursprung och historiska koppling till nynazismen, någonstans drar man ju som individ en gräns och min går definitivt där.

Sen har jag länge hävdat att SD behövs för att pressa dom övriga partierna till en ändrad inställning i migrationsfrågorna, där har dom en uppgift även för mig.

Mvh isan lover

Ja, det låter ju vettigt.
Enda skillnaden är väl att du nu vågar säga din mening, då det helt plötsligt börjar bli tillåtet att ställa sig frågandes till invandringspolitiken som varit.

Hej

Allt är ju relativt, 12 år är ju inte speciellt mycket jämfört med övriga partier eller ens i en människas liv.

Mvh isan lover

Kan det röra sig om runt en miljon nysvenskar som kommit in på dessa 12 år?
12 år, då borde de första precis tagit sig in på arbetsmarknaden. Även bland de få som jobbar så är ju självförsörjningsnivån skrämmande låg.
Allt detta blev inte de pensionsräddare ni sossar gapade om utan var som vanligt falsk propaganda.
FYI, att man vill förbättra för svenskarna innebär ju inte med automatik att man är nazist eller "Brun" som ni hellre kallar det. Eran debatteknik visar istället på en hopplös desperation, all smutskastning och förtal är tillåten för S.

Hade jag varit sosse hade jag skämts för partiledarens totala avsaknad av kompetens. Har det någonsin existerat en mer korkad och tafatt ledare, i något parti, någonsin, i något land?

/ SatanG

Hej

Mvh isan lover

Ja här får du faktiskt lite cred av mig, du har inte missuppfattat problemen i Sverige, bara av vem och hur de ska lösas.

/ SatanG

Ja, det låter ju vettigt.
Enda skillnaden är väl att du nu vågar säga din mening, då det helt plötsligt börjar bli tillåtet att ställa sig frågandes till invandringspolitiken som varit.
Hej

Jag vet inte hur länge du har följt med här på forumet men det stämmer nog att jag har legat ganska lågt i den debatten eftersom den lätt blir infekterad, rasistisk och hätsk, men redan för många år sedan skrev jag ex.vis att om det vore lönsamt att ta emot flyktingar så borde ju länder som Grekland ha fått allihop med tanke på att landet i princip gick i konkurs och fick räddas ekonomiskt av EU. Sen har jag under många år varit tydlig med att Sverige borde lägga sig på samma nivå som våra nordiska grannar, det betyder isåfall en rejäl åtstramning och det står jag för, detta håller naturligtvis inte i längden.

Mvh isan lover

Hej

Jag vet inte hur länge du har följt med här på forumet men det stämmer nog att jag har legat ganska lågt i den debatten eftersom den lätt blir infekterad, rasistisk och hätsk, men redan för många år sedan skrev jag ex.vis att om det vore lönsamt att ta emot flyktingar så borde ju länder som Grekland ha fått allihop med tanke på att landet i princip gick i konkurs och fick räddas ekonomiskt av EU. Sen har jag under många år varit tydlig med att Sverige borde lägga sig på samma nivå som våra nordiska grannar, det betyder isåfall en rejäl åtstramning och det står jag för, detta håller naturligtvis inte i längden.

Mvh isan lover
Jodå, jag tror du var med på att vi skulle hjälpa PIGS länderna med att skicka våra vinstmaskiner som hjälp och inte vara så giriga, utan dela med oss av "förmögenheten".

Sedan så skrev jag i mitt inlägg, som du citerade att "det låter vettigt".
Mig veterligen har du inte gjort ditt jobb och lagt press på de "riktiga" partierna. NU har däremot de riktiga partierna fått press på sig och börjar anamma "nazismen".
Hade du och övriga "trademark"-röstare gjort erat jobb, så hade vi nog sluppit en stor del av problemet vi har idag.

Och ja, du har faktiskt varit ganska tydlig med att Sverige bör strama åt. Att du ändå har fortsatt att rösta aktivt för att så inte skal ske är väl kanske inte det mest genomtänkta.

Jodå, jag tror du var med på att vi skulle hjälpa PIGS länderna med att skicka våra vinstmaskiner som hjälp och inte vara så giriga, utan dela med oss av "förmögenheten".

Sedan så skrev jag i mitt inlägg, som du citerade att "det låter vettigt".
Mig veterligen har du inte gjort ditt jobb och lagt press på de "riktiga" partierna. NU har däremot de riktiga partierna fått press på sig och börjar anamma "nazismen".
Hade du och övriga "trademark"-röstare gjort erat jobb, så hade vi nog sluppit en stor del av problemet vi har idag.

Och ja, du har faktiskt varit ganska tydlig med att Sverige bör strama åt. Att du ändå har fortsatt att rösta aktivt för att så inte skal ske är väl kanske inte det mest genomtänkta.
Hej

Jag har som sagt aldrig ens övervägt att lägga min röst på ett populistiskt parti med den bakgrunden, jag håller mig till dom etablerade partierna med en demokratisk historia.

Mvh isan lover

Hade jag varit sosse hade jag skämts för partiledarens totala avsaknad av kompetens. Har det någonsin existerat en mer korkad och tafatt ledare, i något parti, någonsin, i något land?

/ SatanG

3243393_2048_1152.jpg

Tillbaka
Topp