andrejsdenruskige
Forumveteran
Hur ska det gå till att lösa problemet? Är det någon här som har lösningen?
Ställer man inte till några problem så slipper man lösa problemen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur ska det gå till att lösa problemet? Är det någon här som har lösningen?
Finns väl regler för hur många som får bo i en lägenhet. Enkelt kontrollera med folkbokförda. Det finns säkert flera exempel men tror det säkert finns de som skulle kunna tänka sig att flytta till dessa områden med ett sådant incitament. Framförallt de som är villiga att bidraga på allvar och har möjlighet.Då lär var och varannan lägenhet helt plötsligt ha minimum 5 människor per kvadratmeter.
Finns väl regler för hur många som får bo i en lägenhet. Enkelt kontrollera med folkbokförda. Det finns säkert flera exempel men tror det säkert finns de som skulle kunna tänka sig att flytta till dessa områden med ett sådant incitament. Framförallt de som är villiga att bidraga på allvar och har möjlighet.
Det kan säkert vara så men det står oftast tydligt i kontraktet hur många som får bo i lägenheten. Men det är klart om viljan inte finns att göra något.Det finns redan lägenheter där 50 personer är folkbokförda.
Var dem egentligen bor är det ingen som vet. Om ens dessa människor existerar är inte heller det säkert.
Det finns redan lägenheter där 50 personer är folkbokförda.
Var dem egentligen bor är det ingen som vet. Om ens dessa människor existerar är inte heller det säkert.
Det är ju ganska enkelt att lösa skulle gissa att det görs genom en knapp tryckning.
Jag är faktiskt lite förvånad över att du ser just detta med folkbokförda som det stora problemet.Nja, det är det inte….tydligen.
Skulle jag lyckas skriva mig på din adress så kan det vara ett helvete och få bort mig från adressen.
Det är ju faktiskt inte så svårt om myndigheterna faktiskt vill göra något, men man är handlingsförlamade.
Jag är faktiskt lite förvånad över att du ser just detta med folkbokförda som det stora problemet.
Det är redan idag straffbart att inte vara skriven där man bor.Det är ett problem.
Jag skulle genast folkbokföra mig i Tensta och få lägre skatt.
Att flera skriver sig på en adress kan betyda att det finns en identitet som är berättigad till ett eller annat bidrag. 100 bidragstagare men bara en fysisk person är bra betalt.
Dubbla eller trippla identiteter är inte helt ovanligt. Om alla dessa tre mottar bidrag så har man en on inkomst.
Det är redan idag straffbart att inte vara skriven där man bor.
Han kanske tänker på FBI?Gränskontroll???? För infödingarna?
Fast enligt dig verkar det inte var något problem.Haha problemet kanske inte är värre än höger vänster gnäll.
Straffbart är det väl. Men problemet är väl att de personer som gör de brott du nämner skiter i det eventuella straffet. Det är ju dessa personer dessutom som vi skall hjälpa att välja att förändra sina liv och barn som växer upp i dessa områden skall få andra förutsättningar.Ja, frågan är vad man gör åt sådana brott.
Det är ju även straffbart att råna och skjuta folk, så jag räknar med att sådant inte händer.
Fast enligt dig verkar det inte var något problem.
Så.då kan vi alla bara happy.
Öbo i Örebro är ett exempel på bostadsbolag som vill motverka segregationen. Bland annat har de satt regler att om man ska flytta till Vivalla (problemområde) ska man ha en inkomst från arbete. Det är ett sätt att skapa integration mellan svenskar och personer från andra länder. De har också haft projekt där arbetslösa i detta området får praktik för att sedan kunna få ett jobb. Jag tror på att ha ett inkluderande förhållningssätt istället för ett vi/dem-perspektiv. Misstankar mot andra, oavsett vad det gäller, skapar stigman som är svåra att bryta. Det handlar om attityder i mångt och mycket (både hos de som bor där, och de som inte bor där). Att andra etiketterar områden som "ghetto" spär bara på identifieringen av de som bor där till gangster. När man som ungdom ska skapa en identitet, är vänner en stor del i detta. Tyvärr är det som vanligt några få personer som tar sig makten att se sig som härskare. Stigmat djupnar. Blir lite som självuppfyllande profetia.Det kan säkert vara så men det står oftast tydligt i kontraktet hur många som får bo i lägenheten. Men det är klart om viljan inte finns att göra något.
Jag tycker det absolut viktigaste är att bryta upp dessa områden.