Rå-Tobak att röka

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
När jag var nere i LOS så letade jag efter tobak på marknaden i BanPhe men hittade inte nåt.
Är det någon som köpt rå tobak i Thailand? Hur ser den ut och var hittar man den?
Fick ett tips för länge sen ang. tobak och hur man fixar till den så att den går att röka som piptobak. Gärna om nån vet hur och med vad man kan smaksätta tobaken med.
Vet att man kan köpa rulltobak men det funkar inte så bra i min pipa :-X

"legolas " sa:
Vad jag förstår, så verkade CAVEMAN vara en påhittig kille, fråga honom. han visste ju mycket om snus, så varför inte röktobak??
lycka till!!
Jo väntar på att han ska dyka upp

Hej!
Det är råtobak jag gör snus av och den handlar jag på de marknaderna där jag bor för mellan 2-300B kilot beroende på säsong.
Det finns i alla större byar/städer runt här, jag har handlat i Sikh oraphum,Sankha och Surin.
Hur det ser ut hos er vet jag inte men fråga någon av de äldre gummorna som tuggar betelnöt, de vet garanterat för de blandar råtobak med nöten.
Så här ser tobaken ut, detta är 500gram råtobak jag lagt ut på tork

P8064073.JPG

"Caveman™ " sa:
Hej!
Det är råtobak jag gör snus av och den handlar jag på de marknaderna där jag bor för mellan 2-300B kilot beroende på säsong.
Det finns i alla större byar/städer runt här, jag har handlat i Sikh oraphum,Sankha och Surin.
Hur det ser ut hos er vet jag inte men fråga någon av de äldre gummorna som tuggar betelnöt, de vet garanterat för de blandar råtobak med nöten.
Så här ser tobaken ut, detta är 500gram råtobak jag lagt ut på tork
Fan tack igen,vore kanske enklare om jag mailade dej och ställde mina frågor :D
Plus i kanten

"ledarn " sa:
Tobak står dom ju och säljer ur stora säckar på varenda marknad jag varit på....

Nu är man ju inte rökare, så denna rå-tobak kanske inte ingår i utbudet ??
Men säckvis av olika sorter och skärningar finns vet jag....
Då måste jag ha letat dåligt, ska skärpa mej :D

"ledarn " sa:
Du var väl på en sån där "vanlig" mat marknad med kött och grönsaker ??
Och inte på någon "tivoli" marknad med en massa kläder och leksaker bara ??
Nå det var en genuin Thai marknad med en jädrans massa mat, vi var dom enda (vita) där.

Nä några såna såg jag inte. Jag ringer dej när jag kommer ner nästa gång :D

"ledarn " sa:
Ja visst...... Olika smaker, kvalitet och skärningar (grovt, tunt)

Knas billigt vad jag förstått... Frugans bror köper en påse och papper för 100 cigg och betalar 20 bath någonting ?? (Minns kanske fel)
Nå det stämmer nog har hört ca 400 Thb för ett Kg.
Fan att jag inte hittade det. Dom har ju slutat sälja piptobak på arlanda jävla puckon

Nu har jag best. råtobak från en firma här i Sverige. Ska bli kul och se hur det blir.
500gr för 250:-

Jo det ska bli. Jag röker greve Hamilton.
Nu ska jag testa med att mala/skära den med en gammal matberedare som står och skräpar.
Köpte lite olika smaksättare också.
Rapport kommer.

Nu har tobaken som jag köpte gottat till sej med de smaker som jag valde. Testade att köra en näve i frugans gamla matberedare. Gick rätt bra men den var lite för våt, så nu ligger de på tork till i morgon då ska vi ta en vända till i matberedaren och då blir det nog rätt skärning. Spännande att se vad det smakar.
Jag så någonstans att ska man ha det till rulltobak så kan man köra igenom en mandelkvarn för att få rätt snitt.

Nu gott folk så har jag rätt snitt på tobaken för att testa och rätt fuktighet.
Kan bara säga att jävlar va bra det blev smakar nästan som Greven.
Kul var det också.
Så nu vet jag det. Nu kan jag puffa på pipan och nästan tjäna pengar :D :D

Har du köpt mer än denna gången som du har skrivit här Rolf?
Om, blev det lika lyckat som första gången?

Kan man ha den tobaken till att rulla cigaretter också?

"Kycklingen " sa:
Har du köpt mer än denna gången som du har skrivit här Rolf?
Om, blev det lika lyckat som första gången?

Kan man ha den tobaken till att rulla cigaretter också?
Ja nu har jag köpt 2 ggr. och ja det smakar faktiskt väldigt bra, kommer nog inte att köpa i butik nåt mer. Sen är det billigt och lite kul :)
Visst kan man göra det till rulltobak, ett tip är då att mala tobaken i en gammaldags mandelkvarn så att du får rätt snitt.

Nu har jag rotat runt på 3 st marknader nere i Thailand.
Ingen av dom hade nån rå tobak.
Hur i helvete ska jag får tag på det ???
Någon som har ett tips på en marknad som har och som ligger på ett rimligt avstånd från Rayong / Ban Phe

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp