Rabatter och extrapriser

Willys denna veckan.

DFCE09E6-BE3E-44F6-87C0-474DD5ADB9E5.webp
Det var 60% dyrare än här då.
Fast för mig som äter så lite thaimat tror jag prisnivån på det jag handlar ligger på Svensk nivå ibland dyrare när jag köper importerat.
Som sagt tyckte inte Sverige hade blivit mycke dyrare förra året än när jag flytta därifrån när det gällde mat...
Hade väl kunnat gå ner i pris om jag börja handla på marknaden istället men det vill jag inte.
Har än så länge råd att handla min mat på big-C till Svenska priser och nöjd med utbudet ;)
Villa Market handlar jag dock aldrig ägg och sådana produkter, där kostar ägg av samma märke dubbelt mot Big-C.
Bara Oboý, Lingonsylt, Svensk Senap, Svenska såser på Villa Market. Bara dom 4 grejjorna går på lika mycket nästan som ett veckoinköp på Big-C ;)

Det var 60% dyrare än här då.
Fast för mig som äter så lite thaimat tror jag prisnivån på det jag handlar ligger på Svensk nivå ibland dyrare när jag köper importerat.
Som sagt tyckte inte Sverige hade blivit mycke dyrare förra året än när jag flytta därifrån när det gällde mat...
Hade väl kunnat gå ner i pris om jag börja handla på marknaden istället men det vill jag inte.
Har än så länge råd att handla min mat på big-C till Svenska priser och nöjd med utbudet ;)
Villa Market handlar jag dock aldrig ägg och sådana produkter, där kostar ägg av samma märke dubbelt mot Big-C.
Bara Oboý, Lingonsylt, Svensk Senap, Svenska såser på Villa Market. Bara dom 4 grejjorna går på lika mycket nästan som ett veckoinköp på Big-C ;)

Tror ett 30-pack på Villa market soi Lasalle nära mig låg på 169B eller om det var 189B igår, blev ett pitstop på vägen hem.

/ SatanG

Ja som sagt dubbelt pris, där går ju inte handla sådana varor, det där är ju sjuka priser.

Försöker främst handla basvaror, mjölk/youghurt/bröd/musli och lite annat där på Villa Market. Bra parkering nära en restaurang som vi gillar o hämta mat på "By BUA". Annars oftast marknader, äggshops, foodland, Makro men ibland är man ju lite bekväm.
Oftast handlar vi på helgerna, av självklara skäl, och då får man lägga på köer och annan skit också.

/ SatanG

Idag kostade ett 30-pack ägg, small size, 125B på 7/11.
Frugan köpte, eller rättare sagt en medarbetare skulle dit och köpte åt henne.
Blir dyrt det här om hon ska sprätta pengar och handla en massa godsaker utan att kolla priset innan.

Själv drog jag mitt strå till stacken och tog en tvåtimmars thaimassage på promotion, halva priset, dvs 500B samt en hundring i dricks så där var det 400B i ren vinst. Visserligen käkades nog merparten upp av Grab men tycker ändå det var klokt planerat.

Ska strax beställa snus, eftersom det är momsfritt till Thailand så är buysnus.com helt klart en vinstmaskin för oss. Så bra så jag snusar två påsar åt gången för att spara fortare.

Ofta när man ansöker om nya kreditkort man inte tidigare haft får man en resväska eller liknande om man handlar för ett visst belopp inom några månader. Tycker vi har tillräckligt med resväskor numera, det får blir dagens tips på rabatter och extrapriser men lovar att återkomma med mer snilleblixtar allteftersom :)

/ Smålänningen SatanG

Blir dyrt det här om hon ska sprätta pengar och handla en massa godsaker utan att kolla priset innan.

Själv drog jag mitt strå till stacken och tog en tvåtimmars thaimassage på promotion, halva priset, dvs 500B samt en hundring i dricks så där var det 400B i ren vinst. Visserligen käkades nog merparten upp av Grab men tycker ändå det var klokt planerat.

Ska strax beställa snus, eftersom det är momsfritt till Thailand så är buysnus.com helt klart en vinstmaskin för oss. Så bra så jag snusar två påsar åt gången för att spara fortare.

Ofta när man ansöker om nya kreditkort man inte tidigare haft får man en resväska eller liknande om man handlar för ett visst belopp inom några månader. Tycker vi har tillräckligt med resväskor numera, det får blir dagens tips på rabatter och extrapriser men lovar att återkomma med mer snilleblixtar allteftersom :)

/ Smålänningen SatanG
Var en dyr massage

/ Smålänningen SatanG
Ja du kan göra dig lustig men gå och betala 40% mer än på Big-C ordinariepris, 89 baht ligger 30 pack på ordinarie pris iaf på Big-C här.
Visst kul att shoppa på 7/11 och hänga med eliten.
Föredrar själv att inte betala extra bara för att vara säljs i viss butik.
CP gjorde bra deal när dom öppna 7/11 i Thailand.
Inte ovanligt man ser Thai gå och handla vardagsvaror där.
Att man sen vill sälla sig till den gruppen.....

Senast ändrad:
Ja du kan göra dig lustig men gå och betala 40% mer än på Big-C ordinariepris, 89 baht ligger 30 pack på ordinarie pris iaf på Big-C här.
Har man ett 7Eleven i kvarteret kan man ta ett högre pris än att ta bilen och åka en kvart till det billigaste varuhuset.

Det blir billigare i längden.

Har man ett 7Eleven i kvarteret kan man ta ett högre pris än att ta bilen och åka en kvart till det billigaste varuhuset.

Det blir billigare i längden.
Själv brukar jag inte bara köpa ägg när jag kör den kvarten, vi har 7/11 vägg i vägg med villagen.
Bensinen är inte så dyr så det lönar sig att veckohandla på 7/11.
Fast även vi har glömt köpa ägg och handlat på 7/11 men inte försökt göra mig lustig och ironiserande åt det.

Själv tycker jag han försöker göra sig lustig på oss som handlar sparsamt och att det smartare draget är att betala lite extra för samma vara.
Som jag skrev till @Berralund i början av tråden, snart blir du kallad snåljåp.
Är ju många på forumet som tycker det är tufft att betala extra, vi andra är dumma snåljåpar ;)

Känsligt ämne och allvarligt att inte köpa de billigaste äggen eller annat på extrapris.
Besparingen går ju att slösa bort på onödig elektronik eller dyra hotellnätter.

Känsligt ämne och allvarligt att inte köpa de billigaste äggen eller annat på extrapris.
Besparingen går ju att slösa bort på onödig elektronik eller dyra hotellnätter.
Om du tänker på elektroniken jag köpt så är det ju meningen att den skall generera pengar, 10-15% tillbaks i månaden är inte så dåligt...

Trodde att mitt inlägg var så korkat så man bara kunde flabba åt det men det kanske var fel tänkt av mig.
Jag skrev ju innan att vi handlar mest på helgerna och främst där det går att hålla ner kostnaderna.

Ibland är det ju inte helt lätt att veta om skribenten skojar eller inte, gör du det i ovanstående?
Jag menar "hänga med eliten och handla på 7/11" kan ju inte vara allvarligt menat eller?
Att många handlar på 7/11 är väl mest för att det är enkelt, convenient store. De är ju riktade mest mot de som int har extrapengar med sina mindre "billigare" förpackningar och importerat kinaskräp.

Ingen vill betala extra, inte vi heller, men ibland får man väga in tid och besvär. Frugan har bilen till jobbet och jobbar heltid med minst en timmes pendling åt varje håll. Att tjafsa om några mynt för en platta ägg känns konstigt om du sätter dig in i våran situation, därför jag undrar om du menar allvar.

/ SatanG

Inte alls..

Mer på tvspel, konsoler och liknande som du verkar vara förtjust i.
Dom är min sons, jag spelar inte så mycket på konsol konsolerna hemma, har han fått i födelsedagspresenter under en 7 års period, jag har en dator, vad det nu har med rabatter att göra?
Skrev inte att man skulle sluta leva.
Vad har det överhuvudtaget att göra med om jag köper på extrapris eller i billigare butik?
Jag har nog massor av saker som du tycker är onödigt, du har säkert massor av saker som jag tycker är onödigt, det har inte jag ett skit med att göra och har inget heller att göra med rabatter och extrapriser?
Skrev inget om att folk köper dyra saker, utan att köper dyra varor när samma vara finns runt hörnet för halva priset bara olika butiker....
Här är det väl 500m-1k mellan Villa Market och Big-C, ändås finns det folk som köper ägg på Villa Market här för dubbla priset, kommer från samma producent, har jag heller inget med att göra men jag handlar inte där om det inte är något som jag bara kan få tag på där....

Senast ändrad:
Trodde att mitt inlägg var så korkat så man bara kunde flabba åt det men det kanske var fel tänkt av mig.
Jag skrev ju innan att vi handlar mest på helgerna och främst där det går att hålla ner kostnaderna.

Ibland är det ju inte helt lätt att veta om skribenten skojar eller inte, gör du det i ovanstående?
Jag menar "hänga med eliten och handla på 7/11" kan ju inte vara allvarligt menat eller?
Att många handlar på 7/11 är väl mest för att det är enkelt, convenient store. De är ju riktade mest mot de som int har extrapengar med sina mindre "billigare" förpackningar och importerat kinaskräp.

Ingen vill betala extra, inte vi heller, men ibland får man väga in tid och besvär. Frugan har bilen till jobbet och jobbar heltid med minst en timmes pendling åt varje håll. Att tjafsa om några mynt för en platta ägg känns konstigt om du sätter dig in i våran situation, därför jag undrar om du menar allvar.

/ SatanG
Nä självklart var inte hänga med eliten allvarligt menat, tror inte dom ens går till 7/11 själva ;)
Skrev bara massa goja för jag tyckte du raljerade åt oss som skrivit i tråden om att vi kanske letar upp det lite billigare, såg inte ditt inlägg som på allvar, det borde gått att utläsa av vad jag skrev.
Men som du skriver inte alltid så lätt.

Tillbaka
Topp