Regn regn regn

• Trådstartare Trådstartare Anonyma
  • Start datum Start datum

Här har det vart sol och uppehåll sen vi kom i torsdags, tur det finns skugga.
Det kom tydligen en skur inatt.

33E8450D-59E9-40B2-B499-B2BEB2F3C342.jpeg
Och var är det då ??

Hej

Det finns ju plast i alla dom stora haven och längs världens kuster, det är möjligt att någon av dom stora kringdrivande ansamlingarna finns på indonesiskt vatten, men mig veterligen finns den absolut största i havet mellan Kalifornien och Hawaii, den ska uppgå till 80 000 ton, det är ju havsströmmarna som bestämmer var dessa hamnar.

Nu är det ju ett antal år sedan jag var på Bali men jag upplevde då havet som ganska rent, vattnet klart och inbjudande, dom populära stränderna städades dagligen och var välbesökta, många badade dessutom i öns varma källor och många vattenfall, det var riktigt svalkande och skönt att simma i dammarna under fallen.

1562399277865.jpeg

Mvh isan lover

1562399277865.jpeg

Det tror jag NMax avstår, känner en del från det stället , inte så väldigt hårt med detta hucklebärande , de accepterar gott att turister inte bär dessa

Hej

Håller med, jag har upplevt Balineserna som väldigt toleranta.

På den här ön kan man nog gå klädd hur man vill utom i templen, men det är ju inte så konstigt.

Så här ser en traditionellt klädd Balinesik kvinna ut, inga hucklen där inte.

79592

Men i övriga Indonesien och hos en liten minoritet på Bali är det huckle som gäller för kvinnor.

Mvh isan lover

1562401283764.jpeg

Det tror jag NMax avstår, känner en del från det stället , inte så väldigt hårt med detta hucklebärande , de accepterar gott att turister inte bär dessa
Rätt säker på att dom uppskattar mer om hon inte gömmer sig bakom hucklor, skönhet ska man bjuda på
Jag fick 6 dagar i HH och första kvällen kom det lite regn när jag anlände hotellet.
Sedan var det någon skvätt till som kom.

I övrigt så var vädret helt ok.

Synd att du inte var ”kontaktbar” när jag var där, annars hade jag bjudit på sodavatten, öl eller annat.

Rätt ok i HH även om jag inte känner till området alls.
Har man bott där en stund så är det nog ännu bättre.
Saknar dock lite shopping, vilket jag endast hittar i Bangkok
Ja det va synd men du kanske kommer igen?
Market Village och Bluport är väl inget för ett märkes proffs men för billigare shopping så finns en bra marknad (Pae Mai) 1km utanför centrum men bara öppen på tisdagar.
Hittade ni den stora foodcorten Baan Khun Por på Soi 88?
Bla grymt goa revbensspjäll och pot mos där om man är trött på Thaikäk, plasthandskar ingår :D
lägger in en liten karta för nästa gång, Hilton hittar du väl att utgå ifrån.

huahin.jpg

Rätt säker på att dom uppskattar mer om hon inte gömmer sig bakom hucklor, skönhet ska man bjuda på

Ja det va synd men du kanske kommer igen?
Market Village och Bluport är väl inget för ett märkes proffs men för billigare shopping så finns en bra marknad (Pae Mai) 1km utanför centrum men bara öppen på tisdagar.
Hittade ni den stora foodcorten Baan Khun Por på Soi 88?
Bla grymt goa revbensspjäll och pot mos där om man är trött på Thaikäk, plasthandskar ingår :D
lägger in en liten karta för nästa gång, Hilton hittar du väl att utgå ifrån.

huahin.jpg

Bodde på Centara, så Hilton har jag kontroll på

Ja det där regnet har ju hållt sig undan, fick köra igång sprinkles och vattna gräsmattan idag vilket jag hade hoppats slippa.
Nu den skulle bli grön och fin men förutom regn 2 första dagarna så bränner solen nu.

Inte så kul för ungarna, omöjligt att springa ut mitt på dagen och leka nu i solen.
Står 33 grader real feel 39 nu och det stämmer nog bra, vi sitter inne och A/C står på mitt på dagen.
Eller jag sitter i skuggan på balkongen och dom sitter inne.

Ja det där regnet har ju hållt sig undan, fick köra igång sprinkles och vattna gräsmattan idag vilket jag hade hoppats slippa.
Nu den skulle bli grön och fin men förutom regn 2 första dagarna så bränner solen nu.

Inte så kul för ungarna, omöjligt att springa ut mitt på dagen och leka nu i solen.
Står 33 grader real feel 39 nu och det stämmer nog bra, vi sitter inne och A/C står på mitt på dagen.
Fick rört på fläsket och klippt gräsmattan idag iallafall.
Men börjar gulna.

156293016511354263162566597304.jpg

Ja idag var det riktigt hett. Jag tog moppen ned till Bikers Café i Sattahip. Tänkte att det inte är så långt så jag sket i att smörja in mig. Jisses vad solen bet i skinnet.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
888
Anonym
A
W
Svar
0
Visningar