Rödskjortorna redo att bemöta hot om avstängning av Bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lara Croft

Medlem
Rödskjortorna redo att bemöta hot om avstängning av Bangkok

BANGKOK (AP) - Anhängare till Thailands regering uppgav på torsdagen att de är beredda att bemöta hotet från de regeringsfientliga demonstranterna om att "stänga ner" Bangkok senare denna månad.

Källa: Asian Correspondent (via RSS) där du kan läsa nyheten i sin helhet.

Lara Crofts kommentar till det hela: Thailand som helhet förlorar mycket på denna konflikt och faran för att den bräckliga demokratin ska upphöra. När ska Thailand mogna?

Är vi verkligen säkra på att det är "vårt" Thailand. Om thai kunde läsa det, så skulle dom bli skitförbannade.... Vi är ju faranger ju, inte thai, eller???

Nä Thai blir jag aldrig varken till tankesätt, moral, livsstil etc Även om jag är utflyttad så är jag ur Göteborgare i hjärtat och Älskar mitt Sverige.

När ja ska köpa nåt på en turistort får ja alltid "Thai price", så då e man väl Thai nu eller?! 555

"cumulus " sa:
Är vi verkligen säkra på att det är "vårt" Thailand. Om thai kunde läsa det, så skulle dom bli skitförbannade.... Vi är ju faranger ju, inte thai, eller???

Håller med dig, varför chansa med att bo i ett land där nästan alla är falanghatare och inte har någon form av empati för oss som vill/eller bor där.
När ska du åka ner nästa gång? Vågar du åka ner igen?
Det viktiga är att man har hälsan men man kan alltid försäkra sig i Thailand också. Det täcker dom mesta sjukdomarna som magsjuka, influensa och ont i huvudet men det vet du väl redan!

När Yingluck utlöste nyval gick dom gula och tågade förbi utanför mitt fönster i ett segertåg... Det va inte särskilt många, max 1000pers. Hur ska dom klara av att stänga alla stora korsningar i Bkk? Det är väl över och medelklassen som är dom gula. Hur mycket pengar är dom villiga att förlora i sina företag för att avskaffa demokratin? Detta tror jag inte kommer att hålla... mer en kanske en dag... max

"b-tung " sa:
Håller med dig, varför chansa med att bo i ett land där nästan alla är falanghatare och inte har någon form av empati för oss som vill/eller bor där.
När ska du åka ner nästa gång? Vågar du åka ner igen?
Det viktiga är att man har hälsan men man kan alltid försäkra sig i Thailand också. Det täcker dom mesta sjukdomarna som magsjuka, influensa och ont i huvudet men det vet du väl redan!

Jo man kan nog bo i Thailand, bara man inte tillhör dom där människorna som "tror" att dom plötsligt är thai och skall uppföra sig som thai, och helt enkelt vara något annat än vad dom föddes till... inbillningssjuka är det bara!!

Åka ner, jag är "nere" redan (????)

"cumulus " sa:
Jo man kan nog bo i Thailand, bara man inte tillhör dom där människorna som "tror" att dom plötsligt är thai och skall uppföra sig som thai, och helt enkelt vara något annat än vad dom föddes till... inbillningssjuka är det bara!!

Du är ju i Sverige för operation av din utslitna kropp. :afro:

Krister, skriv inte att dom GULA utan kolla upp vilka som demonstrerar på gatorna så är det alla andra partier och det finns röda bland dom som är missnöjda med fam Shinawatra´s regering. Cumulus du har rätt idet vi kommer alltid att vara Faranger om vi så får Thailändskt medborgarskap men vi kan försöka att lära oss att förstå den Asiatiska kulturen så underlättar det att komma in i deras levnadssätt.

"cumulus " sa:

Tja!

Vem tror du att du lurar?

"gunnarg " sa:
Du är ju i Sverige för operation av din utslitna kropp. :afro:

Tja!

Han är sej lik, han glömmer bort vad han har skrivit i sina andra inlägg, en släng av demens, kanske han kan få något piller mot det när han ändå är här och snyltar.

"trollet " sa:
Tja!

Han är sej lik, han glömmer bort vad han har skrivit i sina andra inlägg, en släng av demens, kanske han kan få något piller mot det när han ändå är här och snyltar.

Hästpiller då?

Faring53, vilken skjortfärg tillhör han som gapar på TV och hotar med att stänga ner stan? (Suthep)
Oavsett politisk tillhörighet är Bangkokborna skittrötta på all jävulskap. Min kompis som säljer bilaudio sålde för noll ฿ dagen som dom demonstrerade här på gatan. Dom som sympatiserar med oppositionen normalt sett blir lidande ekonomiskt.

Jag fick en förfrågan om färg på han som står och gapar på TV´n. Shutep var MP för Demokratiska partiet (พรรค ประชาธิปัตย์, Phak Prachathipat) det blå partiet innan han hoppade av och blev VIT. Han är inte medlem i något parti för att kunna leda demonstrationen. Svar på frågan är han var BLÅ. OK han är blå men kan inte vara med i ett parti.

"Farang53 " sa:
Jag fick en förfrågan om färg på han som står och gapar på TV´n. Shutep var MP för Demokratiska partiet (พรรค ประชาธิปัตย์, Phak Prachathipat) det blå partiet innan han hoppade av och blev VIT. Han är inte medlem i något parti för att kunna leda demonstrationen. Svar på frågan är han var BLÅ. OK han är blå men kan inte vara med i ett parti.
Gulskjorterna är ju de som tillhör det demokratiska partiet.
Alltså är han gul, som majoriteten av de som demonstrerar idag.
Och majoriteten av de som som idag demonstrerar är över klass samt övre mellan klass. Man kan ju tro att de är utbildade men f tror när de kan lyssna på en son herre som Shutep

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp