Rödskjortorna redo att bemöta hot om avstängning av Bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Helt vannigt att stamga BKK pga av att det skall bli demokratiska val, han sjuter sig
sjalv infor hela barden , demokrati ja, diktatur nej ...

Det blir inga avstangda vagar, ingen avstangd el eller vatten, ingen stangd flygplats. Vad betyder Lockdown for dig??? sitta och vifta med flaggor utanfor presidentpalatset??? 5555
Get real ffs!

Hur resonerar du när du säger nej till diktatur och samtidigt så är du för Monarkin. Democracy against Dictatorship vill ha bort Monarkin så förklara för mig hur det går ihop med ditt tänkande om Diktatur.

Byggnader och verksamhet som berörs av regeringsarbete statlig verksamhet men inte civila verksamheter. Sen att dom berörs är beklagligt.

Lockdown for dig??
Det var väl det här som sker idag som kallas "Lockdown" av Bangkok. Vad som sker sedan är det bara att vänta och se.

Enligt nyheterna nu så har dom stängt av el och vatten i en del stadsdelar och nedstängningen ska fortsätta i morgon.

"Farang53 " sa:
Hur resonerar du när du säger nej till diktatur och samtidigt så är du för Monarkin. Democracy against Dictatorship vill ha bort Monarkin så förklara för mig hur det går ihop med ditt tänkande om Diktatur.

Om du inte kan skilja på monarki och diktatur så kanske du inte skall diskutera politik överhuvudtaget , Thailand är en Monaki, påstår du att Thailändarnas ... skulle vara det du åsyftar ??? Thailand konung är Monark i Thailands Kungadöme , har man annan åsikt
är man helt fel ute , i alla fall som besökande farang ... Är du emot Monarkin så åk hem anser jag ...Diktatur är just vad ordet innebär . landet störs av en junta eller en diktator ...Inte av som nu en folkvald regering , har du annan åsikt ........

Jag är för Monarkin. Thailändarna vill ha kvar Monarkin men den sittande regeringen vill ha bort den och det kan du inte förneka. Dom har sagt att dom vill ha bort Diktaturen genom att ta bort Monarkin. Jag var tvungen att skriva tydligare för det är vissa som inte tyda det jag skrev förut. Det finns flera uttalande om det från PTP. Jag utgår att du följer politiska läget vi nyhetsmedian och det borde du vara medveten att den styrs av den sittande regeringen. Kom inte och säg något annat för det finn bevis på det, Förra månaden visa dom bevis på att det betalades ut 20 000 Dollar till CNN. Vist är det en folkvald regering vi har nu men under vilka omständigheter har vi den? Morötter och sen kom besvikelsen det ser man nu när det är många från Isan som är med i Demonstrationen mot sittande regering inte mot själva partiet.

Jag såg nu att du skrev att som besökande farang. Jag är fast boende här sen 2002. Var till Sverige 2007 sen har jag inte lämnat landet men jag är väl besökande farang som alla andra faranger som som bor är här och har semester som det heter.

"Farang53 " sa:
Jag är för Monarkin. Thailändarna vill ha kvar Monarkin men den sittande regeringen vill ha bort den och det kan du inte förneka. Dom har sagt att dom vill ha bort Diktaturen genom att ta bort Monarkin. Jag var tvungen att skriva tydligare för det är vissa som inte tyda det jag skrev förut. Det finns flera uttalande om det från PTP. Jag utgår att du följer politiska läget vi nyhetsmedian och det borde du vara medveten att den styrs av den sittande regeringen. Kom inte och säg något annat för det finn bevis på det, Förra månaden visa dom bevis på att det betalades ut 20 000 Dollar till CNN. Vist är det en folkvald regering vi har nu men under vilka omständigheter har vi den? Morötter och sen kom besvikelsen det ser man nu när det är många från Isan som är med i Demonstrationen mot sittande regering inte mot själva partiet.
Om den nuvarande regeringen skulle vara mot monarkin, så lovar jag dig den hade inte suttit kvar många minuter efter ett sådant påstående.

Vet ej vad du fått uppgifterna från, men falska är de.

"Farang53 " sa:

Om det nu finns bevis på att sittande regering vill ha bort monarkin så antar jag att du kan länka till nåt som ger stöd åt ditt uttalande?

Det där med att ta bort monarkin, är inte det bara smutskastning? Finns det någon thai som vill ha bort monarkin? Och i så fall varför? Monarkin blev konstitutionell på 40-talet... Snackar thailändarna om att det kostar för mycket med monarkin som i Sverige?

People's Alliance for Democracy (PAD) bildades 2005 för att försöka störta regeringen som man anklagade vara emot monarkin.
Efter militärkuppen upplöstes PAD och militären satte Abhisit Vejjajiva från Democrat Party (partiet som bildade PAD) som premiärminister.

Då bildades United Front for Democracy Against Dictatorship (UDD) rödskjortorna, av Thaksins anhängare för att pressa fram ett nyval. Thaksins anhängare vann valet och PAD återbildades för att störta den valda premiärministern.

SEDAN KOMMER HISTORIEN ATT UPPREPAS OM OCH OM IGEN...

...om det inte vore så att PAD nu vill ha bort allmänna val...

hur kan dom kalla sig Alliance for Democracy ???

PS. Min inställning... Packa era flaggor och brandbomber och åk hem... sedan försök vinn något val genom att utlova REFORMER som gynnar ALLA delar av befolkningen!

Fråga: Är det sant att Thaksin var den förste som suttit en hel mandatperiod i landets historia? Sedan blev han omvald!

Vad gör du om du är i en Demokrat Party partiledare då? :-\ -Startar en mobb för att störta Thaksin... :)Anklaga hans parti för att vara emot monarkin och vips har du 68 mijoner supportrar! ;D Funkar nog bara teoretiskt... :-[

Det finns andra som suttit längre.
Plaek Phibunsongkhram 9 år,
Thanom Kittikachorn 7 år,
Prem Tinsulanonda 8 år,
Det är inte jag som ska göra något. Dom uppgifterna jag lagt ut är vad man ser på nyheter och klipp som läggs ut. Dom här 3 månader som demonstrationen har pågått så har det visats klipp på båda lägren från olika källor privata och journalister. Sen är det upp till en och var att tolka dom. Vem säger att jag har rätt eller att ni har rätt i det vi ser. Var och en har sin uppfattning vad som är rätt eller fel och det är demokrati.

"Farang53 " sa:

Farang53 Kan du länka till någon källa for ditt påstående att regeringen Yingluck vill ha bort monarkin?
Tror dig inte utan bevis.
Tror snarare att du sprider falsk propaganda for Suthep.

Bifogar några bilder från Isaan igår.
I nästan varje provins och i Chiang Mai var det stora demonstrationer for regeringens beslut om nyval i februari, dvs mot Suthep.
Temat är Respect my vote.
De thailändska TVkanalerna visar mycket lite om detta, men väldigt mycket om Suthep.
Observra att Sutheps demonstranter i Bangkok är bara ca 1 procent av Thailands befolkning.

Udon.jpg

Ubon R.jpg

khon-kaen.jpg

nong-khai.jpg

chiang-mai.jpg

korat.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp