Rödskjortorna redo att bemöta hot om avstängning av Bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Bossej " sa:
Farang53 Kan du länka till någon källa for ditt påstående att regeringen Yingluck vill ha bort monarkin?
Tror dig inte utan bevis.
Tror snarare att du sprider falsk propaganda for Suthep.

Thaksin and the monarchy[edit]

The Democrat Party promised that with their rule all Thais would live "under the same sky" with all groups being served fairly, whereas a Pheu Thai victory would result in "mob rule" in which social division and violence would spread and some groups could stand above the law. Abhisit referred to former Prime Minister Thaksin Shinawatra as a poison that had to be detoxified.[36] The Democrats have repeatedly accused Thaksin and the Pheu Thai Party of disloyalty to King Bhumibol.[37]

Taget från http://en.wikipedia.org/wiki/Thai_gener ... tion,_2011

Min kommentar: Farang53 hänvisar till Demokraternas allmänna uppfattning att Thaksin är emot Monarkin... jag vill se någon form av konkret BEVIS... om någon har det, dela gärna!

Varför ens prata väl om den ene eller andre dom är så genomkorrupta allihopa och jo köpa röster går visst tror ni Thaksin verkligen bryr sig om bönderna? Man kan köpa röster genom att lova till exempel ett pris från staten på riset, vips har du köpt din plats behöver inte dela ut pengar till den enskiljde. Han gjorde nog inte det för sin förkärlek till isaan utan han såg var rösterna fanns.
Frågade när jag bodde i Lomsak vad är skillnad på dom gula och röda, svar: dom gula är dåliga. Men var är skillnaden politiskt med vad dom vill, svar: vet inte vet bara att dom gula är dåliga.
Var ungefär som när jag var tonåring fråga varför är du med ssu, svar: mamma och pappa är soccar, men vad står soccarna för, svar: vet inte men mamma och pappa, är det så lät det väl i hela Sverige på 80 talet.

"Jonas " sa:
,.,., Man kan köpa röster genom att lova till exempel ett pris från staten på riset, vips har du köpt din plats behöver inte dela ut pengar till den enskiljde. ,.,.,.

Det finns många exempel på korruption och att köpa röster men just det du nämner tycker ja nog inte är så korrupt. För i så fall skulle ju även vår egna regering vara korrupt när dom utlovar skattesänkningar till dom som jobbar; jobbskatteavdraget. Jobbskatteavdraget grundades i ett vallöfte som ni kanske minns.

Enligt Farang53's artikel är det lika effektivt att kalla motståndarsidan för "emot demokratin" som det va i USA att kalla motståndaren för kommunist under kalla kriget.

Ja men han gjorde det nog inte för folkets skull utan för att få makten att berika sin familj, som jag känner thai så är det familjen först med alla medel. Tror inte han har en politisk ideologi utan ett maktbegär, utlovar man skattesänkningar eller något annat i Sverige tror jag det har med att dom tycker/tror det är det bästa för folket, tror inte Thaksin tänkte på annat än här kan jag vinna folkets röst och få makten. Styra ett land samtidigt styra politiken så att det gynnar han så att han gör miljarder under tiden, en Svensk politiker sitter oftast inte med majoritet ägande i storföretag samtidigt.

En skattesänkning tex. Gynnar alla sen är det upp till dig om du vill offra annat pga. den, men som här så är det utlovelser som bara gynnar en grupp inga andra. Visst är det bra att dom får men jag tycker det är ett sätt att köpa röst på att bara rikta sig mot en sida och det skapar motsättningar då den andra sidan anser sig stå tomhänta. Kan inte bara ta från ett läger och ge till det andra, Robbin Hood funkar inte för i slutändan finns det ingen att ta ifrån.

Hade jag därimot sett en risbonde som blivit premiärminister så hade jag trott på att han gjorde det för ideologi, men Thaksin nä var har han för band till folket.

Suthep är från Surat Thani och hans familj bor där och har gummiträds odling.

Rödskjortorna redo att bemöta hot. Här ser man skillnaden på demonstration.
Länkar lånade från YouTube

Som jag skrev så var det inte meningen att dom dom skulle öppna sig men är det störande eller mot reglerna så kan Forumvärden ta bort dom. Jag lade in dom för det efterfrågades om länkar till det jag skrivit om.

Skillnaden? Visa filmen där dom gula delar ut lön till sina yrkesdemonstranter också!
Om du ser deras demonstrationståg i Bkk så ser du medelklass och rika som går med i tåget, om du frågar dom varför dom demonstrerar så får du antagligen ett vettigt svar. Däremot så såg jag att det finns en del lantisar som är lite extra aktiva! Dom som står på lastbilarna dricker lao kao och dansar med till musiken. Om du påstår att dom är där och lever i tält utan att få lön för mödan, ja då låter du inte trovärdig...
Det är två grupper av superrika som gör upp om vem som skall få råna landet och dess befolkning dom närmsta åren...
PS. kul tal av Thaksin, tackar!

Det är din sak att visa klipp på det. Vi har avarter på båda sidorna men har inte sett eller hört att någon ropar ut att bränna ner Bangkok som dom gjorde i förra demonstrationen. Ni som har Thai fruar eller flickvänner som kan översätta det så ser ni att dom uppmanar till våld och förstörelse.
Nog om detta från mitt håll jag har lagt fram dom uppgifterna som ni bad mig lägga fram.

Du sa att du visade skillnaden!
suthep har gjort liknande uttalande! Bomber som skulle smälla, folk skulle bli skutna om dom gick till jobbet.
Grejen är att om Gulskjortorna hotar med dyligt tar jag det med en stor nypa salt... hotet från dom röda tar jag med mycket större allvar, för det är inte deras stad som drabbas!
en liknelse: thaksin manar dom röda att bränna ner Udon Thani!... det är sådana hot Suthep har gett

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp