Roffes Journal anteckningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Roffe, det är härligt att se att ni börjar komma i ordning och trivs. Och julefriden verkar ha lägrat sig också. Huset ser ju ännu tjusigare ut både ute och inne nu när det hela börjar bli färdigt.

Ha det gott och GOD JUL till både dig och hustrun! :xmas_smiley: :xmas_smiley: :xmas_smiley:

När jag ser Roffes tillvaro hoppar jag jämfota som ett barn och skriker VILL VILL VILL HA. Min tid lär komma, hur fort beror på det gamla vanliga, tråkiga och osäkra - Ekonomin.

Tack alla, jo det börjar likna ett hem nu.
Men ännu fattas lite, vill ju ha nåt på väggarna också.
Var och inhandlade en sån där vatten kylare. Den är kanon, sen kommer lilla bilen varje Lörd och med nya dunkar, dom är väl på en 20-25 liter till det hutlösa priset av 30 Thb. Hur fan kan det löna sej?
Glömde i min iver att skriva nåt att lägga med vår nyinköpta moppe/Mc ;) Den tar oss dit vi vill. I ca 40km/t mer än så blir det sällan för då blåser det för mycket för att va njutbart ;) ;)
Ända är att jag vaknar lika tidigt här som i Sverige. Men det gör nu inte så mycket för då kan man ju kolla kvällsprogrammen på tv'n som går i Sv :D

P1000294.webp

Härligt hus du har Rolf. Se nu till att banka de där blomfantasterna uppe i isaan på händerna :) ;)

"mrputte " sa:
Härligt hus du har Rolf. Se nu till att banka de där blomfantasterna uppe i isaan på händerna :) ;)
Bara lugn jag har redan spanat in det vinnande konceptet så att ris böndernas sk. trädgårdar kommer att framstå som nåt taget ur Drakulas äventyr :D :D

I dag vart en slappa dag en tur ner till stranden med lunch intag sen iväg till marknaden i BanPhe där det inhandlades lite grönsaker.
I morgon blir det flyttning av taklampa.
Varvid jag gjorde en inspektion på den sk. vinden. Jädrar vad det var varmt där uppe.
Det som jag trodde var gips skivor som inner tak visade sej var nåt annat som liknade gipsskivor. Dessutom var dom klädda med en tjock folie film på den sidan som är mot yttertaket för att minska värme genomsläppet in i huset. Bra tycker jag.
Lampflytten ska nog gå bra såg det ut som. Bara att mäta rätt så jag prickar en metallregel att fästa i.
Nu blir det filmtajm troligen senaste Batman rullen, om inte frugan vill se nån deckare som går på 8'an.
Ha't gott Rolf

"Berralund " sa:
Ja, det är något annat än jobbet på en viss myndighet i "Fjollträsk" det!! :D
Saknar man jobbet och dom sk. arbetskamraterna?? NÄÄÄÄ!!
Det ska bli kul att se vilken typ av vardag som man anpassar sej till här nere när man tittar i backspegeln om ett par år.
Valet är ju vårt.

Gott o se att du kommit i ordning nu
Se nu bara till o fixa till en sjuhelsikes trädgård där nere nu

Micke o Ket

Ska du ha några bra klänger växter e dessa bra dom får vackra oranga blommor kan inte namnet men djungel kungen kan nog hjälpa o sen dom andra blommar nästan hela tiden i gult o lila o e riktigt lätt skötta

O lite rosor måste du ju me ha

uploadfromtaptalk1356685087865.webp

uploadfromtaptalk1356685134375.webp

uploadfromtaptalk1356685167509.webp

uploadfromtaptalk1356685211106.webp

uploadfromtaptalk1356685295913.webp

uploadfromtaptalk1356685346740.webp

"legolas " sa:
Himla fint ni har det hemma nu Micke, synd att allting kommer att dö ut nu när ni åker hem.....Låt aldrig släkten få vårdnaden av dina växter hemma, köp den tjänsten av den lokale guibben i trädgårdsmästeriet där i stan.... Han hjälper dig säkert för några 100 baht i månaden....

Tänk va hemskt när du kommer ner nästa gång, så är det bara rötet, vissnat och hästlängder efter legolas igen,,, sicken vånda ;D ;D ;D

legolas

Ingen fara gubbe trädgården va helt okey denna gång me blommor o allt dom vet att förstör dom trädgården så får dom tanten efter sig o zå blir det ingen lön för dom längre
Var även snickarens fru som ser till att dom sköter sig hon skvallrar till oss direkt

Så komdet upp en liten praktisk hylla med ett par lådor under som vi hittade på Home Pro.
Kul med små snabba jobb. Hinner inte bli svettig :D

IMG_0051[1].webp

I gär tog vi en tur med lilla moppen in till BanPhe vid 11 tiden för frugan ville ha lite mörkt bröd.

Då styr man kosan till Petras.

Väl där så strålar det lilla livet (Petra alltså) och pekar på en mängd kartonger som står på golvet.

Då har människan fått tag i Felix inlagda gura och Lingonsylt. Samt räkost, Krabbost på tub.

Hur får hon nys på sånt frågar man sej.

Självklart befriade vi henna på lite sånt.

Annars så går livet sin gilla gång med att inreda huset med lite möbler. Gästrummet kvar samt småprylar här och där. Det blir nog Ikea som får bidra med det.

Sen leta upp nåt snyggt att hänga på väggarna.

Efter turen till BP var vi hos vår spec äventyrerska och blev bjudna på Thai risalamalta, dvs. sticky ris kokt i koksmjölk jädrar va gott det är.
Tack för det ragnela med B

Tack själva för en trevlig em! Tänk ppå att det där kritvita riset ska ligga i blöt över natten.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp