R
Rolf
Gäst
Glöm inte varsel ljusen"Sir One " sa:Somliga går in i slutspurten. Jag går in i dimman... De e freda....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Glöm inte varsel ljusen"Sir One " sa:Somliga går in i slutspurten. Jag går in i dimman... De e freda....
vad ska jag med arselljus?"Rolf " sa:Glöm inte varsel ljusen![]()
Ser bättre ut bakifrån"Sir One " sa:vad ska jag med arselljus?
varför får jag ALDRIG sista ordet?"Rolf " sa:Ser bättre ut bakifrån
Nä det är ju dom typiska symtomen på en shaken baby att man inte minns nåt"Sir One " sa:Jepp men jag trillade inte ur vaggan
Det är bara att bjuda till själv om man vill leva livet och njuta av detsamma. ;D"Bertil " sa:JAG ÄR AVUNDSJUK. ROLF ÄR EN LIVSNJUTARE SOM HAR SIN BÄSTA TID FRAMMFÖR SIG.
NJUT OCH LEV LIVET, ÖNSKAR ATT JAG KUNDE GÖRA DETSAMA.
Imorgon kan det vara för sent."Kentbra " sa:Det gäller att leva nu och inte i morgon.

Det kommer till dej också."Bertil " sa:JAG ÄR AVUNDSJUK. ROLF ÄR EN LIVSNJUTARE SOM HAR SIN BÄSTA TID FRAMMFÖR SIG.
NJUT OCH LEV LIVET, ÖNSKAR ATT JAG KUNDE GÖRA DETSAMA.
Det låter bra, tur att vi bestämt oss för att flytta då"Kentbra " sa:Här behövs inga AD-droppar. Alla vitaminerna finns i solljuset och Whiskyn
"Rolf " sa:Det låter bra, tur att vi bestämt oss för att flytta då![]()

"legolas " sa:Du Rolf, ett litet tips som du kanske redan har tänkt på. Gör en seriös lista med de saker som skall ta med Er ner till Thailand iform av mat, kryddor och annat.
Jag vet hur enkelt det är att antingen lyssna på alla andra som säger - "Åh det är ju inte så viktigt", eller att man själv i glädjen över att flytta skiter i det bara.
Mitt tips är att underskatta INTE de goda sakerna i livet, och tro inte en sekund att ni får FULL VALUTA med att ersätta den svenska maten med thaimaten, glöm det.
Jag skriver lite förslag på vad som är jäävvligt gött att ha till hands härnere när det gått en tid, och lyssna nu inte på alla som kommer att tjata på Er och säga, Åh, flytta till utlandet och tänka på svensk mat, usch så dumma ni är...... Samma idioter till människor tycker däremot att det är helt Ok när utlänningarna som typ thai då kommer till Sverige, och åker land och rike runt för att just få sin mat att äta där i Sverige.
Här kommer lite saker som jag konstant och alltid längtar efter. Listan är inte i någon speciell ordning, så det är bara att prioritera själva. Tänk på att jag är kille, och jag vet inte så mycket vad din fru kommer att längta efter:
- Anjovis, matjesill, senapssill, sill i tomatsås o.s.v.
- SKÅNE....
- Ahlgrens bilar, inte de sura, de vanliga är kanongoa..
- Smågodis, typ skumbananer och allt möjligt,
- Hårt bröd (Wasa SPORT)
Pulversåser, de där småkartongerna BLÅ/GULA som innehåller 3 påsar i varje påse...
- Kantarellsås
- Hollandaisesås
- Bajonaisesås ???
- pulver vaniljsås
- Svennes kaviar, billigare än Kalles,
- Torrjäst, + vörtmix = kanongott vörtbröd....
- Grillkrydda till köttet
- Gevalia/Löfbergs bryggkaffe
- Pepparrot, finns ju i tuber, köp flera om ni gillar det..
- Rotmos i pulverform
ja detta var ju en vacker början, nu är det bara att ändra och/eller fylla på efter behag. Lycka till..
legolas
"ledarn " sa:Till det som jag saknar när jag är i LOS längre tider är:
Saltlakrits...
Äter sällan det här hemma, men konstigt nog saknar jag det ibland ?
(Man saknar inte kossan förens båset är tomt)
Smågodis.....
Precis som Lego skriver. (Skumbananer och allt plock)
(Har hittat Haribo ibland i LOS)
Goda såser....
Men det kan man lära sig att göra själv ju....
(Grädde finns ju att köpa)
"Riktiga" Apelsiner... (Typ Jaffa och Navelinas)
Gillar inte den söta Thai apelsinen..
Och GLÖGG !!!!! När julen närmar sig....
Sen är det inte så mycket mer jag saknar....
Men det blir väl mer och mer ju längre man är borta kan jag tro..?