Roffes Journal anteckningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Rolf " sa:
Det är klart billigare. Vi köpte, 32 grejor bla. bäddsoffa, stort hörskrivbord med hyllor och sidobord. byrå, kontors, stol, fåtölj, soffbord, kaffebord och en järda massa andra grejor. Slutade på 10 000 svkr med transport till BanPhe.
Går inte att pruta på.
Plus att dom har bättre service än Sverige.
Så vart man än vänder sej i världen så slipper man inte :D :D :D
Är det verkligen så billigt på IKEA i BKK?
Jag tyckte att det såg ganska dyrt ut när vi skulle handla lite förra året.
Ooy ojjade sig över "de hutlösa priserna" och tipsade om ett ställe i Udon Thani som tydligen säljer både möbler och kök av god kvalité.
Maten På Kamprads sylta i BKK är lika dålig som här i Malmö.

Såg du om dom hade vitvaror till køken på IKEA? Funderar på ett IKEA køk till huset men står inget om vitvaror på deras hemsida.

"Jonas " sa:
Såg du om dom hade vitvaror till køken på IKEA? Funderar på ett IKEA køk till huset men står inget om vitvaror på deras hemsida.
Jo det hade dom, nu la jag inte märket på minnet eftersom vi inte kollade efter det. Vitvaror brukar dom ha i en sep. katalog.

"Rolf " sa:
Jo det hade dom, nu la jag inte märket på minnet eftersom vi inte kollade efter det. Vitvaror brukar dom ha i en sep. katalog.

Ok. Tackar, skickade mail till dom och frågade men fick alldrig något svar. Men då vet jag då får det bli ett IKEA køk nær vitvarorna finns :)

"Jonas " sa:
Ok. Tackar, skickade mail till dom och frågade men fick alldrig något svar. Men då vet jag då får det bli ett IKEA køk nær vitvarorna finns :)
Verkar vettigt, gillar Ikeas kök, har byggt 4st under dom senaste åren till mina döttrar som envisas med att flytta hela tiden.
Säga vad man vill om Ikea men dom har blivit riktigt bra på sina grejer, inget fattas och allt passar.
Dom har ju rätt smarta lösningar på köken dessutom. :thumbsup:

"Rolf " sa:
Verkar vettigt, gillar Ikeas kök, har byggt 4st under dom senaste åren till mina döttrar som envisas med att flytta hela tiden.
Säga vad man vill om Ikea men dom har blivit riktigt bra på sina grejer, inget fattas och allt passar.
Dom har ju rätt smarta lösningar på köken dessutom. :thumbsup:
Jag valde mellan Ikea och Epoq, som säljs på Elgiganten. Jag valde Epoq och gör en beställning nästa vecka. C:a 50.000 med vitvaror. Även här är det barnen, sonen, som ska ha..

I går höll det på att gå åt hellvete, ena rutan i våra vitrinluckor poppade ut och landade ett par cm från hustruts unga fot i stengolvet, blev bara smulor av en 2,5mm glas skiva. Kunde gått riktigt illa om den träffat foten.
Mäster själv kom och beklagade fixar det i morgon.
Vad gör man på stranden??
Sover!!
Riggar fångstredskap för att fånga krabborna??
Eller ligger och lurpassar på dom :)

P1000341.webp

P1000350.webp

P1000340.webp

På stranden låtsas man rigga fällor till krabbor etc.
Men som sista bilden visar. Vad man egentligen gör är KOLLAR BRUDAR!!!

"Kentbra " sa:
Då är det tur att han har dricka, för det är långt imellan brudarna på vår strand :)

Det ser ju riktigt lugnt och avslappat ut där. Precis så det skall vara på en strand. :thumbsup:

Jag har en kompis som är på Phuket nu - Stackars sate! :thumbsdown:

"Berralund " sa:
Det ser ju riktigt lugnt och avslappat ut där. Precis så det skall vara på en strand. :thumbsup:

Jag har en kompis som är på Phuket nu - Stackars sate! :thumbsdown:
Det beror väl på var han befinner sig på Phuket.Det gäller att vara på rätt ställe varhelst man befinner sig.Detta gäller även Isaan om en del inte vill medge detta. :thumbsup:

"Rolf " sa:
Då är det tur att han har dricka, för det är långt imellan brudarna på vår strand :)

Detta kan jag bekräfta,inte många badbrudar där inte.Skall kolla ytterligare under morgondagen när vi skall dit,dottern ledig från skolan det är en typ av "Lärarens Dag" i morgon.

"Kentbra " sa:
Sickna eländiga gubbtjyvar. Spana in brudar som ni inte är gifta med...
det skulle jag aaaaaaaldrig göra.

"Sir One " sa:
Sickna eländiga gubbtjyvar. Spana in brudar som ni inte är gifta med...
det skulle jag aaaaaaaldrig göra.

SirOne!

Bit dig själv inte i foten nu, som de flesta kärlekssugna är det lätt att falla för frestelsen...
;D :D ;D

Titta kan man alltid göra och få inspiration, men det blir allt till att äta från sitt eget kylskåp...

"Jo-Be " sa:
SirOne!

Bit dig själv inte i foten nu, som de flesta kärlekssugna är det lätt att falla för frestelsen...
;D :D ;D

Titta kan man alltid göra och få inspiration, men det blir allt till att äta från sitt eget kylskåp...
Mitt heta och lättöppnade kylskåp står i BKK. Hoppas att dörren inte frusit igen när jag kommer dit till Song Kran, om jag kommer i väg.

"Sir One " sa:
Mitt heta och lättöppnade kylskåp står i BKK. Hoppas att dörren inte frusit igen när jag kommer dit till Song Kran, om jag kommer i väg.

;D :D ;D Nja, så enkelt är det inte om mjölken har surnat till, att dörren har frusit fast, får vi alla uppleva, vare sig vi vill eller inte...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp