Roffes Journal anteckningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Bussen startar i Rayong och kommer efter 9 timmar till Chaiyaphum. Det är inte helt omöjligt faktiskt att lägga ett gäng bullar i en kartong, falangen i Chaiyaphum betalar både arbete, råvaror och frakt, och sedan står falangen i Chaiyaphum med saliven droppandes på busstationen, och bara väntar på sin kartong med kanelbullar hellycklig...

Och så vaknade jag ur denna dröm - fan va trött jag är på verklighten stundtals...

legolas

Va inte ledsen gubben bara att sätta på ugnen o blanda degen så har du snart egna bullar :)

Nu har den första plantan dykt upp i vår trädgård så bäva månde Isan bönder :D

IMG_0090.webp

I morse så tänkte jag åka in och klippa mej hos en tjej som jobbat i London och ska vara skit duktig men icke, hon hade fullt upp fick en tid på Lörd 11,30 så man får väl se ut som ett våldtaget utegångsfår i skallen :D
Så då pillade jag lite med datorn som vi kollar Sv tv på och lyckades få igång ett program så jag kan spela in program som går när vi sover.
Annars så är det frid och fröjd. Livet flyter fram i ullatrapid :) Man käkar kanelbullar och sockerkaka, plaskar i havet/poolen och har det bra.
Måste nu börja sej mej om efter råtobak det börjar sina. Får se om jag kan besvära Drivern, han hade ett ställe.
Lyssnar just nu på Radio Sthlm om halka och olyckor, inget kul för dom.
Här kan det damma lite ibland :D :D

Avis, jag?? Icke det minsta. Det är underbart här hemma, man behöver inte svettas och det är garanterat myggfritt. Vad mer kan man begära?? 8)

"legolas " sa:
Härligt Roffe,,,,,, damma ibland, ja det är ju det stora bekymret, eller skall man kalla det din ytterst finfina sanden som lägger sig precis överallt......

Men plaskandet och ölandet och ätandet och groggandet, det har dom inte hemma i Sverige.. ledarn sitter nu i sin snöskottarbil och svär över oss latoxar som han gillar att kalla oss..... men vi bara flinar och hoppas att han får slut på sand och salt snart...

legolas

O vi svär över sånna som Ledaren som inte gör sitt jobb så både gatorna o trottoarerna e rena från snö dom bara snackar att dom jobbar har inte sett en plogbil sen ja kom hem till svedala

"legolas " sa:
Ojsan, nu kommer visst personalen på Siam River Resort och vill servera GT igen,,, jösses va energiska de små liven är ändå.....
Fortsätt och skyffla hemmavid...

legolas
Och jag som trodde du var gift.Tänk så fel man kan ha.......... ;D ;D ;D

"ledarn " sa:
Det är ju just därför du inte ser någon plogbil....
Alla vet att du varit i LOS och ska få känna på vintern på allvar !!

Pulsa vidare du i djupsnön...
Eller skaffa lagg... Wassbergs skägget har du ju redan :laugh: :laugh:

Ja jag får låna hans gamla avlagda lagg ;=

I går var det väder här, det öste ner. Skulle vrt inne i Ban Phe och klippt mej 11,30 men det sket sej. Ändrade tiden till 15,00 och då slutade det straxt innan.
Upp på mc'n och iväg, kom ner till infarten där blev jag stoppad av våra vakter. Dom peka på bakhjulet.............. Punka >:(
Hem igen och pumpa däcket iväg igen.
Kom lyckligt in till frissan och beklagade mej ösregn och punka ???
No probelm säger damen vi ringer Honda så fixar dom punkan medans jag klipper dej. Sjysst, tyckte jag.
5 min senare dyker en kille upp och tar mc'n och piper iväg.
En ca 45min senare är man vaker som en dag och 200 Bath fattigare.
Hon säger att verkstaden ligger runt hörnet ca 150m upp. Tackar och knallar iväg.
Jodå där ligger verkstaden, och där står mitt vrålåk utan bakhjul.
Dom pekar på innerslangen som ser ut som den fått en släng av påssjuka. Must new.
OK säger jag, tar väl killen en ca 10 min så sitter hjulet på plats och jag knallar iväg och ska pröjsa.
Vad kostar då en rep av en punka med hämtning av och ditmontering av bakhjul med allt vad det innebär och en ny innerslang.
Jo 130Thb.
Vad fan lever folk av.
Men man blir glad av att det mesta ordnar sej :D :D

"legolas " sa:
Javisst Roffe, det är helt fantastiskt billigt, och vad lever dom av.. men de betalar INTE 35% skatt, och många av dom häruppe betalar inte någon boendehyra. Samma sak här i Chaiyaphum kostar exakt 100 baht med ny slang och allt......

legolas
Men inte ens 30 spänn det kostar ju nästan en ventilhatt i Sverige. Sen ska det ju skrivas kvitto i A4 storlek i 4 ex som man ska skriva på märkligt är det .
Men jag tackar och ler :) :)

Frisøren jag går till han tar 20 baht før en klippning, lite skillnad på att gå och klippa sig i sverige dær kommer du væl inte under 160kr. lunch 40 baht så det ær lite billigare att leva hær. Om man bara jæmfør daglig varor och inte lyxar till det så blir ju næstan en bath samma som en krona i Sverige om man kollar vad man får.

Ja. När man har varit här några veckor på hösten förvandlas 1 bath till 1 krona. Märkligt är det.

När det sen kommer folk hit, som skall stanna några veckor och de strör pengar omkring sig, blir jag upprörd. Ta taxi för 200 b när bathbussen kostar 15 t.ex.
Dumskallar. För alla onödiga pengar de ger ut skulle de kunna åka hit en gång till!

Jaha, då har man vart på Foodland i Pattis. Ett i mitt tycke överreklamerat ställe.
Köper exakt samma saker på Mackro till halva priset. Köpte i vart fall ett par häftiga prydnads saker.
Men skam den som ger sej :) vi har Villa market kvar :).
Råkade av någon anledning förirra mej ut i köket och vad fick man se.....
Smög fort som fan därifrån och väntar spänt på resultatet.

IMG_0097[1].webp

IMG_0105.webp

IMG_0104.webp

IMG_0099.webp

"legolas " sa:
Ja Rolf, det är ju i stort sett som du säger om Foodland, men med ett par VÄLDIGT stora undantag..... Du KAN få tag i falangsaker där som MAKRO inte har, så för de som vet vad de vill ha och vet att det finns på FOODLAND, så kan det vara mödan värt att gå dit...

men annars helt korrekt, det är grymt dyrt där på det stället.

legolas
Jo det är ju sant, frukostflingor osv. men ost fy fan dubbla priset >:(
Kollade lite om Villa Market, känns lite bättre utan att ha varit där. Men kan finnas lite udda Faran saker då dom tar hem enl. kundens önskemål.

Duger till mej som reserv, har slotts med mej. Smakade innan jag köpte den.
Smaken är ju olika annars så skulle den inte finnas :D
Men vad dom hade som många letar efter var, en jädra massa kryddor och buljong tärningar i alla smaker. Samt även mörkt Tyskt bröd

I dag ska vi lägga sista handen på att få testamentet klart.
Är viktigt i vårt fall att det blir ett skrivet här i Thail. Det som vi har i Sv gäller inte här.
Så det blir bra att få det ur världen.
Annars så går dagarna som förväntat. Ska väl se till så att frugan blir snygg i håret med klippning och färgning.
Fick just ett mail från grannen i Sv det har vart -26 vid nåt tillfälle fy f@n.
I det läget känns det skönt att någon tittar till huset.
Till nästa vinter så ska vi ha lite bättre koll på värmen i kåken. Vi hann ju inte nåt i höstas innan vi åkte så det blir väl några saftiga elräkningar.
Men det kostar att ligga på topp :D :D

Finns ett supermarket i kopcentret pa soi15 2nd road i pattaya mycket importerad matvaror ifran Europa dar aven Svenska till och med Svensk ettikett pa dom svenska varorna men hiskeligt dyrt nastan dubbla priset jamfort med foodland.

När G blivit fin i håret är ni välkommna hit och visa upp resultatet! Telefonen fungerar nu.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp