"legolas " sa:
Nja - känner jag dig rätt - så undervisade du säkert henne också... ;D ;D ;D
legolas
haha..., Lego jag får faktiskt tacka dig, ja du slog huvudet på spiken som det heter, i vanliga fall gör jag det, men här, du vet, Immigrationen skall man hålla sig väl med och sen när det sitter en överskön thailändska i disken med epoletter och guldstjärnor, ja då är man ödmjuk!! ;D ;D
Nu vet jag reaktionerna från en del, "underdånig", nä givetvis inte "Respekt", se nästa stycke innan ni trycker på "Citera" ;D ;D
Faktiskt är jag väldigt stolt över kvinnor i uniform och då speciellt i länder som vi normalt inte ser som kvinnliga yrken.
Jag vet i Indien, straxs utanför där jag alltid bodde på Regent i Chennai i Tamil Nadu, finns en liten polishut som i Thailand, där stod alltid en massa vackra indiska kvinnliga poliser i sina uniformer och var stolta och jag var ju inte sen att språka med dem.
Men samtidigt såg jag att i alla dessa mansdominerade samhällen fanns det plats för kvinnor, vilket gläder mig oerhört mycket och då skal ni veta att en kvinnas ställning i dessa länder nästan uteslutande finns inom statliga och kommunala verk och i Indien t ex, måste du betala för att få ett statligt eller kommunalt arbete, stor heder till alla dessa kvinnor som vågar bryta barriärer!.
Men du har faktiskt rätt, jag är van vid att tala om för människor hur och vad man skall göra, det ligger liksom i min profession och min natur, men ibland får man dra in antennerna som snigeln sa! ;D
Insayt