Roffes Journal anteckningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
hahaha, jag tror nog att du har Er andel av blåtonade svenska damer även i Baan Phae också.... Gör ett hembesök till Rolf eller hem till Ragnela och kolla..... ;D ;D ;D

legolas
Ta dej i brasan, om du inte hyfsar dej så kan du bli blåtonad på ett mycket ömtåligt ställe :D :D

Behövs ingen spark. Vi skickar upp tre damer från Soi Cowboy, Så fixar Yungyot resten.

HaHa

"legolas " sa:
Ni velourgubbar är ni säkra på att ni inte har göteborgska anfäder nånstans,,,, jag menar sådan humor är ju riktigt rolig, och den har man inte runt Sthlm eller Blekinge´s djurparker,,, ;D ;D ;D

legolas

Nej för fan Lego, smålänningar och västergötar det är grejer det, blanda inte in 08 i detta! ;D ;D

Insayt

Morrn alla snälla människor, och morrn Gazton :D :D
Nu har vi tagis oss runt lite här nere för moppen har gått 100 mil och ska in på service, medans vi väntar på den så vill farbror myndigheten ha ett besök av oss för att veta att vi bor kvar, f@n det har redan gått 3 månader.
Hoppas vi nu bara tar med oss rätt och alla papper dit. Pass, formulär, husbok osv.

Fögluteus maximus så väntar vi på att kenbra ska komma tillbaks så att det blir ett housewarming party.

Gick till baks för att ändra nåt och vad står det här ovan. Inget som jag skivit.
Jag skrev "För övrigt så väntar..............."
Fast för övrigt i ett ord.
Censuren har slagit till på en oskydig medborgare.
Ner med diktaturen, leve det fria ordet :D :D

Nu är vi hemma efter att ha varit på Rayongs Im för ett 90 dagars.
Måste vara det mest effektiva som finns i Thailand.
Gick in och tog en nummerlapp och såg mej om efter sittplats, pling vår tur.
Fram med pass och det papper som vi fyllt i, ingen husbok eller nåt.
5 min senare sår vi på gatan igen med nya 90 dagar.
Så säger dom att mynigheter är tröga, inte här.

Det var ju skönt att det gick så smidigt. Men varför 90 nya dagar? Du beklagade dig ju över värmen igår (åtminstone nästan). Jag vet det bästa botemedlet mot detta - Res tillbaka till Sverige. Ni behöver inte svettas och det är garanterat myggfritt ett tag till i alla fall. ;) ;)

"Berralund " sa:
Det var ju skönt att det gick så smidigt. Men varför 90 nya dagar? Du beklagade dig ju över värmen igår (åtminstone nästan). Jag vet det bästa botemedlet mot detta - Res tillbaka till Sverige. Ni behöver inte svettas och det är garanterat myggfritt ett tag till i alla fall. ;) ;)
Jaha du tänker så :) ja det är inte så långt kvar innan vi ska till Svedala.
Hann i vilket fall som helst med en vända till stranden och jädrar va ungar det var i dag. Måste va nån friluftsdag eller nåt.
Fick besök av ett par som också bor här halvårsvis, mycket trevligt med sponatana gäster.
Nu blir det till att slappa en stund och fundera på hur och var vi ska käka :)

"Rolf " sa:
Nu är vi hemma efter att ha varit på Rayongs Im för ett 90 dagars.
Måste vara det mest effektiva som finns i Thailand.
Gick in och tog en nummerlapp och såg mej om efter sittplats, pling vår tur.
Fram med pass och det papper som vi fyllt i, ingen husbok eller nåt.
5 min senare sår vi på gatan igen med nya 90 dagar.
Så säger dom att mynigheter är tröga, inte här.

Jomen visst var det, jag var ju där och förlängde mitt också och så smidigt, snabbt och smärtfritt. Visst jag tog ju fel blankett och thailändska blanketter kan ju vara lite luriga ibland att veta vilket rad som tillhör vad. Men jag gick fram till luckan och frågade och visade mitt pass och visum, och hon rabladde upp allt som jag skulle göra samt gav mig den rätta blanketten och gav mig ett stort leende, så jäkla trevliga och serviceminded.

Kan jag ju inte ge karma för dem här, men jag får väl ge en liten ros istället! :wai:

Insayt

"Insayt " sa:
Jomen visst var det, jag var ju där och förlängde mitt också och så smidigt, snabbt och smärtfritt. Visst jag tog ju fel blankett och thailändska blanketter kan ju vara lite luriga ibland att veta vilket rad som tillhör vad. Men jag gick fram till luckan och frågade och visade mitt pass och visum, och hon rabladde upp allt som jag skulle göra samt gav mig den rätta blanketten och gav mig ett stort leende, så jäkla trevliga och serviceminded.

Kan jag ju inte ge karma för dem här, men jag får väl ge en liten ros istället! :wai:

Insayt
Karma är inte så noga, det skiter jag i, rosor är bättre dom luktar gott :wai:

"legolas " sa:
Bra där Insayt, du klarar dig ju bra själv. Du är en stolt fan som inte klarar av att fråga, men du kan nog klara dig utan verkar det som.. ;D ;D ;D

legolas

Nu förstår jag inte Lego vad du menar, det var ju det jag gjorde, jag gick fram till luckan och frågade, eller har jag missuppfattat dig ;D ;D, jag är ju lite trög ibland ;D

Insayt

"legolas " sa:
jag menar helt enkelt att du aldrig frågar andra människor till råds, men du verkar klara dig bra själv i detta fallet, och det gläder mig. Mer än så var det faktiskt inte.

legolas

Jaha, ja du ser är lite trög ibland, jo men hon immigrationsofficeren eller vad de kallas, är inte hon en människa? ;D ;D

Insayt

"legolas " sa:
Nja - känner jag dig rätt - så undervisade du säkert henne också... ;D ;D ;D

legolas

haha..., Lego jag får faktiskt tacka dig, ja du slog huvudet på spiken som det heter, i vanliga fall gör jag det, men här, du vet, Immigrationen skall man hålla sig väl med och sen när det sitter en överskön thailändska i disken med epoletter och guldstjärnor, ja då är man ödmjuk!! ;D ;D

Nu vet jag reaktionerna från en del, "underdånig", nä givetvis inte "Respekt", se nästa stycke innan ni trycker på "Citera" ;D ;D

Faktiskt är jag väldigt stolt över kvinnor i uniform och då speciellt i länder som vi normalt inte ser som kvinnliga yrken.

Jag vet i Indien, straxs utanför där jag alltid bodde på Regent i Chennai i Tamil Nadu, finns en liten polishut som i Thailand, där stod alltid en massa vackra indiska kvinnliga poliser i sina uniformer och var stolta och jag var ju inte sen att språka med dem.

Men samtidigt såg jag att i alla dessa mansdominerade samhällen fanns det plats för kvinnor, vilket gläder mig oerhört mycket och då skal ni veta att en kvinnas ställning i dessa länder nästan uteslutande finns inom statliga och kommunala verk och i Indien t ex, måste du betala för att få ett statligt eller kommunalt arbete, stor heder till alla dessa kvinnor som vågar bryta barriärer!.

Men du har faktiskt rätt, jag är van vid att tala om för människor hur och vad man skall göra, det ligger liksom i min profession och min natur, men ibland får man dra in antennerna som snigeln sa! ;D

Insayt

Det vet väl all "Att själv är bästa dräng".
Min far säger alltid att hans dräng hadde en dräng, men båda var lata.

Mina egna erfarenheter säger att man lär sig av sina egna misstag. Andras misstag stärker en bara för att lösa sina egna.

Sitter vid ett nästan spegel blankt hav.

ImageUploadedByTapatalk1362459063.944639.webp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp