rollercoaster förhållande.

Johan78

Aktiv medlem
en del vet vem jag är och en del inte.
Men har några frågor angående ett förhållande med en thai.

haft thai tjej en tid drygt dejtat i 2 år och tillbringat en massa tid irl med..men hon la ner allt.
nu har hon börjat höra av sig igen och det är rena berg och dalbanan över det hela.
ska man dra öronen åt sig och börja springa åt andra hållet eller??

haha hade ni alla såna problem i era förhållanden i början?
pga kultur

och nej jag har inte en tjej jag träffat i en bar och nej det handlar inte om pengar.
det jag lyckats förstå är att det handlar om tilltro..
att hon inte litar på mig helt men dom som läst mina trådar vet tillräckligt.

börjar nästan känna att jag bör springa åt motsatt håll just nu för jag har gjort vad jag kan för att visa att man var seriös. hade resa bokad och hon visste det,det var då alla problem började.
nu vill hon att jag och dottern ska komma igen och träffa familjen hennes. men resan är avbokad och ahh.
jäkla röra. haha

haha det känner jag allt igen från en film och det är det som jag funderar på.

samtidigt är 2 år mycket att kasta bort. ahh hjärtat säger en sak skallen en annan och picken en tredje. haha för att skoja till det.

haha det känner jag allt igen från en film och det är det som jag funderar på.

samtidigt är 2 år mycket att kasta bort. ahh hjärtat säger en sak skallen en annan och picken en tredje. haha för att skoja till det.
Jag har väl upplevt lite av samma problem i början av mitt förhållande som började för 11 år sen , tyckte det var som du beskrev berg och dalbana ,handlade just om tillit och kärlek i en röra ,tyckte inte det riktigt artade sig innan vi flyttade ihop, då var det som en ny kvinna ,med undantag för en del problem med hennes Thaibarn när de var i Sverige så har allt fungerat mycket bra så här långt , har nu ett alltmer trivsamt äktenskap med minThaifru . Åk ner och se vad det kan ge när ni är tillsammans 24 timmar/dygn .tror det kan vara annorlunda :)

Dejta nåt nytt och du inser snart att världen är full av underbara kvinnor, när du väl hittar den rätta så behöver du inga tips härifrån. Ha inte bråttom, va kräsen.

Är faktiskt benägen att hålla med nmax, startar inte ett förhållande bra varför skal man hålla på.
Kräsen skall man vara inte bara när man väljer bilen mera när man väljer brud som ni ungar säger.
Ibland känns det som folk tror att man måste acceptera allt för en kvinna.
Jag skulle välja livstil först och sedan en kvinna som passar in.
M a o precis som jag gjorde :rolleyes:

en del vet vem jag är och en del inte.
Men har några frågor angående ett förhållande med en thai.

haft thai tjej en tid drygt dejtat i 2 år och tillbringat en massa tid irl med..men hon la ner allt.
nu har hon börjat höra av sig igen och det är rena berg och dalbanan över det hela.

haha hade ni alla såna problem i era förhållanden i början?
pga kultur

och nej jag har inte en tjej jag träffat i en bar och nej det handlar inte om pengar.
det jag lyckats förstå är att det handlar om tilltro..
att hon inte litar på mig helt men dom som läst mina trådar vet tillräckligt.

börjar nästan känna att jag bör springa åt motsatt håll just nu för jag har gjort vad jag kan för att visa att man var seriös. hade resa bokad och hon visste det,det var då alla problem började.
nu vill hon att jag och dottern ska komma igen och träffa familjen hennes. men resan är avbokad och ahh.
jäkla röra. haha

Lade hon ner allt och sedan återkom var/är du antagligen det minst önskade alternativet av minst två.
Om inte annat visar hon, i mitt tycke, dålig respekt för dig och startar det på det viset så hade jag nog tänkt till ett par gånger om. Nu känner jag inte dig och det är inte riktat till dig men ibland undrar man hur förbannat desperata många faranger är som nöjer sig med vilket beteende/stil/attityd som helst så länge partnern råkar vara thai. Mer självrespekt önskas så höj ribban lite innan det är försent!

/ SatanG

Många faranger är antagligen skilda eller ratade i Sverige på annat sätt. Sedan tänker man att detta är sista chansen och man hoppar på tåget, men så är det inte.
Det finns hur många kvinnor som helst men se till att du trivs med dig själv först annars kommer det inte bli bra.
Du kanske får en "skötare" från Isaan men mera blir det inte.
Alla som suktar efter ett bra förhållande utgå från dig själv, är du attraktiv, inte gör något åt det. Det behövs inga mirakel, lite stil bara.
Du blir så mycket mera man genom att göra något åt din fysik ditt klädstil och sättet för övrigt.
Tro inte att lycka ramlar på dig som har sladdriga shorts och Hawaiitröja men ben som ser ut som sugrör.
Visst kan det hända men chansen är betydligt större om du gör något åt sig själv

Själv hade jag köpt nya löparskor, fast detta är min uppfattning...

Själv hade jag köpt nya löparskor, fast detta är min uppfattning...
Ja, jag hade skippat att köpa sko och sprungit barfota fort som fn.

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp