Isan Lover
Forumveteran
en Thaitjej träffar en man i en bar och tar med denne till byn, presenterar honom för familjen som låtsas som om denne man är den ende mannen i hennes liv, detta trots att hon har haft med 5-10 st falanger till byn tidigare, ibland är hon kanske t.o.m gift med en Thailändare som presenteras som en bror o.s.v, man försöker sedan få mannen att betala Sinsod, bygga ett hus, köpa moppe eller bil o.s.v, mannen köper öl och umgås med vad han tror är sin tjejs bror, kanske ger denne gåvor utan att veta att det är hennes riktige man, en sån här tjej kan hålla igång 5-10 sponsorer som alla kommer på besök, skickar pengar och köper saker, såna här bedrägerier förekommer, men det är ändå relativt få.
Så du vaknade till nu ?? Ett tiotal känner just bara du till , undrar hur många det då är frågan om .... Jo jo bra att du åtmindstånde försökte att återge sanningen , en eloge för det IL .Jag känner inte tio personligen , utan kanske en handfull som jag skrev ,, det blir ganska många totalt sett över landet om två faranger, Du och jag känner till 15 fall , som jag skrev , det förekommer oftare än man tror , bara att de flesta inte erkänner att de blivit fetblåsta
Hej
Jag tycker inte att det är så konstigt att detta fenomen finns i länder med utbredd fattigdom, en stor majoritet med bristfällig utbildning, utan möjligheter och framtidshopp, ibland dessutom med barn att försörja, men notera att det i princip uteslutande rör sig om män och kvinnor ur barmiljö som saknar gemensamma barn.
Av dom tio fall jag räknade upp kände jag bara några personligen, dom andra har jag studerat på avstånd eller fått berättat för mig av grannar och liknande. det är nog vare sig lättare eller svårare att hitta en bra livspartner i Thailand än Sverige eller något annat land, livet är ju något av ett lotteri.
Mvh isan lover