En smått klassisk berättelse om ett dyrt och misslyckat förhållande.

en Thaitjej träffar en man i en bar och tar med denne till byn, presenterar honom för familjen som låtsas som om denne man är den ende mannen i hennes liv, detta trots att hon har haft med 5-10 st falanger till byn tidigare, ibland är hon kanske t.o.m gift med en Thailändare som presenteras som en bror o.s.v, man försöker sedan få mannen att betala Sinsod, bygga ett hus, köpa moppe eller bil o.s.v, mannen köper öl och umgås med vad han tror är sin tjejs bror, kanske ger denne gåvor utan att veta att det är hennes riktige man, en sån här tjej kan hålla igång 5-10 sponsorer som alla kommer på besök, skickar pengar och köper saker, såna här bedrägerier förekommer, men det är ändå relativt få.

Så du vaknade till nu ?? Ett tiotal känner just bara du till , undrar hur många det då är frågan om .... Jo jo bra att du åtmindstånde försökte att återge sanningen , en eloge för det IL . :thumbsup: Jag känner inte tio personligen , utan kanske en handfull som jag skrev ,, det blir ganska många totalt sett över landet om två faranger, Du och jag känner till 15 fall , som jag skrev , det förekommer oftare än man tror , bara att de flesta inte erkänner att de blivit fetblåsta

Hej

Jag tycker inte att det är så konstigt att detta fenomen finns i länder med utbredd fattigdom, en stor majoritet med bristfällig utbildning, utan möjligheter och framtidshopp, ibland dessutom med barn att försörja, men notera att det i princip uteslutande rör sig om män och kvinnor ur barmiljö som saknar gemensamma barn.

Av dom tio fall jag räknade upp kände jag bara några personligen, dom andra har jag studerat på avstånd eller fått berättat för mig av grannar och liknande. det är nog vare sig lättare eller svårare att hitta en bra livspartner i Thailand än Sverige eller något annat land, livet är ju något av ett lotteri.

Mvh isan lover

Hej

Jag tycker inte att det är så konstigt att detta fenomen finns i länder med utbredd fattigdom, en stor majoritet med bristfällig utbildning, utan möjligheter och framtidshopp, ibland dessutom med barn att försörja, men notera att det i princip uteslutande rör sig om män och kvinnor ur barmiljö som saknar gemensamma barn.

Av dom tio fall jag räknade upp kände jag bara några personligen, dom andra har jag studerat på avstånd eller fått berättat för mig av grannar och liknande. det är nog vare sig lättare eller svårare att hitta en bra livspartner i Thailand än Sverige eller något annat land, livet är ju något av ett lotteri.

Mvh isan lover
Nej det är inte alls konstigt IL, Det som är konstigt är att så många "Thailandkännare" i stort sett vänder alla taggar utåt när detta nämns , så stort tack för att delar med dig , kanske någon mer känner för att "kliva ur skåpet " . Och det är svårt att finna en livspartner överallt oavsett land , i Thailand mycket lätt att finna massor med kvinnor som vill dela ditt liv , men sen om det funkar , det får tiden utvisa . tror inte Thaikvinnor är sämre än andra nationaliteter . Men att det finns mer scams i fattiga länder , det är väl inte så konstigt , utan precis som du skriver IL ... Men det var ju inte det som var diskussionen , utan att det stora flertalet förnekar kännedom om detta , vilket jag bara ser som löjligt , lever man med Thai eller bor man där nere , då vet man att detta är sanningar och inte lösa stenbordsskrönor , Tror nog många är oroliga för att bli blåsta och därför inte vill se sanningen i vitögat :):)

Hej

En orsak till problem tycker jag verkar vara att män ofta går efter utseendet och vill ha för unga kvinnor, vi har en kvinna i byn som har jobbat som lärarinna, kommer ifrån en relativt (med bymått sett) välbeställd och arbetsam familj, hon har letat efter en seriös falang att gifta sig med via nätet, i mina ögon ser hon helt ok ut, är glad, trevlig, social och arbetsam, har en dotter på 14 år, men hon är lite knubbig (inte tjock) ändå har hon ratas av falanger som har varit dubbelt så gamla.

Detta har stört mig, hur i helvete tänker dessa män, en bättre fru än henne och bättre familj än hennes finns ju knappt, när män på 60-70 år ratar en bra kvinna som är 20-30 år yngre och istället vill ha en hustru som är 40-50 år yngre, ser ut dom en modell, smal som en vidja och utan barn så börjar man ju undra hur det står till där uppe, är det sen såna män som blir lurade kan dom gott ha det tycker jag, ser dessa män sig aldrig i spegeln?

Denna tjej har nu åkt till Sydkorea och jobbar, hon har ju universitetsexamen och har förmodligen fått ett skapligt jobb, hon har ju upplevt ett tidigare äktenskap med en otrogen Thailändare och vill inte leva ihop med någon Thailändare igen.

Mvh isan lover

Allt handlar ju om hur mycket man har och hur gammal man är, jag är "bara" 53 så nån pension från staten ligger långt fram i tiden, den kommer dessutom att bli väldigt liten och nåt jag bara ser som en bonus om den nu kommer, litar inte ett jvla dugg på det.
Men med lite flyt så kommer det en lågkonjunktur och en rejäl sättning på börsen innan jag ska bli pankis så då kanske jag kan börja tänka som dig Magunnar ;)

Jag har fått för mej att da varit i Thailand ca 10 år och om du är 53 idag så kan du glömma pension från Sverige, garantipension betalas endast ut inom EU.

Nej det är inte alls konstigt IL, Det som är konstigt är att så många "Thailandkännare" i stort sett vänder alla taggar utåt när detta nämns , så stort tack för att delar med dig , kanske någon mer känner för att "kliva ur skåpet " . Och det är svårt att finna en livspartner överallt oavsett land , i Thailand mycket lätt att finna massor med kvinnor som vill dela ditt liv , men sen om det funkar , det får tiden utvisa . tror inte Thaikvinnor är sämre än andra nationaliteter . Men att det finns mer scams i fattiga länder , det är väl inte så konstigt , utan precis som du skriver IL ... Men det var ju inte det som var diskussionen , utan att det stora flertalet förnekar kännedom om detta , vilket jag bara ser som löjligt , lever man med Thai eller bor man där nere , då vet man att detta är sanningar och inte lösa stenbordsskrönor , Tror nog många är oroliga för att bli blåsta och därför inte vill se sanningen i vitögat :):)

Hej

Själv tycker jag att det är en kombination av sanning och överdrifter, t.o.m rena lögner.

Att dom falanger som lever i jämlika förhållanden, har delad ekonomi, har gemensamma barn och trivs tillsammans skulle vara oroliga för att bli blåsta tror jag inte alls.

Men tar du dom som har ett ojämlikt förhållande som mer bygger på en ren affärsuppgörelse, med stor ålderskillnad, där man döljer tillgångar för varandra, håller på mitt och ditt, har lite gemensamt, där partnern är avlönad, här är nog oron betydligt större, äktenskapsförord skrivs och mannen garderar sig på olika sätt för det man räknar med kommer att inträffa.

Mvh isan lover

Jag har fått för mej att da varit i Thailand ca 10 år och om du är 53 idag så kan du glömma pension från Sverige, garantipension betalas endast ut inom EU.
Men nu är det väl så här om du har arbetat in en pension på 6000 så får du ju ta ut dessa i Thailand. Har man bott i Sverige eller EU hade du utöver 6000 även fått tillägg så att det uppgår till garantipensionen

Hej

En orsak till problem tycker jag verkar vara att män ofta går efter utseendet och vill ha för unga kvinnor, vi har en kvinna i byn som har jobbat som lärarinna, kommer ifrån en relativt (med bymått sett) välbeställd och arbetsam familj, hon har letat efter en seriös falang att gifta sig med via nätet, i mina ögon ser hon helt ok ut, är glad, trevlig, social och arbetsam, har en dotter på 14 år, men hon är lite knubbig (inte tjock) ändå har hon ratas av falanger som har varit dubbelt så gamla.

Detta har stört mig, hur i helvete tänker dessa män, en bättre fru än henne och bättre familj än hennes finns ju knappt, när män på 60-70 år ratar en bra kvinna som är 20-30 år yngre och istället vill ha en hustru som är 40-50 år yngre, ser ut dom en modell, smal som en vidja och utan barn så börjar man ju undra hur det står till där uppe, är det sen såna män som blir lurade kan dom gott ha det tycker jag, ser dessa män sig aldrig i spegeln?

Denna tjej har nu åkt till Sydkorea och jobbar, hon har ju universitetsexamen och har förmodligen fått ett skapligt jobb, hon har ju upplevt ett tidigare äktenskap med en otrogen Thailändare och vill inte leva ihop med någon Thailändare igen.

Mvh isan lover
Just detta funderar även jag på , Äkta en mer än 30 år yngre kvinna , hur fn tänker man , sen skaffar man barn med henne .. Stackars barn , att gå till skolan och kamraterna frågar , "Varför går din farfar /morfar med dig "Jag backade ur när jag var 56 år ,, att skaffa barn vid över 60 års ålder finns inte på kartan för mig

Vad tror du händer om man är gift här och ex har köpt ett hus som man skrivit i fruns namn och sen skiljer sig.
Säljer hon huset då och ger gubben hälften?
Vad är oddsen för det?

Då använder man sej av advokat och ser till att få sin del, det gjorde för ett par år sedan en svensk boende i H-H som hade 4 hus, efter att han fått hjälp av advokat så fick han behålla 2 hus och fd frun fick 2 hus, utan advokat så tyckte hon att samtliga hus var hennes.

Hej

Själv tycker jag att det är en kombination av sanning och överdrifter, t.o.m rena lögner.

Att dom falanger som lever i jämlika förhållanden, har delad ekonomi, har gemensamma barn och trivs tillsammans skulle vara oroliga för att bli blåsta tror jag inte alls.

Men tar du dom som har ett ojämlikt förhållande som mer bygger på en ren affärsuppgörelse, med stor ålderskillnad, där man döljer tillgångar för varandra, håller på mitt och ditt, har lite gemensamt, där partnern är avlönad, här är nog oron betydligt större, äktenskapsförord skrivs och mannen garderar sig på olika sätt för det man räknar med kommer att inträffa.

Mvh isan lover
Det där tycker jag för min del är rent bull IL , Åldern ja , helt klart avgörande , gamla gubbar med unga tjejer ,de får nog räkna med att när deras manlighet avtar då vill deras fru ha lite skoj , och tar nog ofta det också när mannen tillex är ute och reser eller jobbar .Men att ha delad ekonomi och att det man har med sig in i äktenskapet inte skall delas vid ev separation utan är personlig ser jag som helt självklart . Gemensamma barn är inget som direkt påverkar tror jag , min erfarenhet bara .

Då använder man sej av advokat och ser till att få sin del, det gjorde för ett par år sedan en svensk boende i H-H som hade 4 hus, efter att han fått hjälp av advokat så fick han behålla 2 hus och fd frun fick 2 hus, utan advokat så tyckte hon att samtliga hus var hennes.
Kan nog vara sant , men är nog lika ofta som det skiter sig ekonomiskt för farangen

Hej

Mvh isan lover
Där partnern är avlönad Du menar där partnern inte jobbar utan har samma summa som den andra för nöjesspendering , det kallar du avlönad , jag kallar det jämnlikhet , bätter att hon inget får då av den gemensamma ekonomin, är det så du menar . Min hustru och jag lever på min pension , Jag själv samt hon lägger runt 500sek /på skitsaker vi vill köpa för rent nöje , Är det då att "avlöna henne "att jag sätter över på hennes konto när jag får min pension ? Hon har ju gott om slantar på det kontot, hon kan använda det som hon vill , hon kan gå och handla vad hon känner för , skulle hon vara lyckligare om hon hade möjlighet att handla på mitt kort i stället för på sitt eget .. Tror knappast det spelar nån roll 55:)

Hej

Mvh isan lover

Jag känner personligen en som har affärsuppgörelse med de unga tjejer han har,för att ta hand om hus samt sovkamrat, uppehälle betalt samt 20 000 bht i månaden. På tio års tid har han väl haft en sex st. Alla har sparat dessa pengar, så finns en del när de tröttnat för tröttnat har de.
Han vet om att han inte är lätt att leva med, men inte många dagar han är ensam.

Är väl inga här som förnekar, som vanligt läser du som en kråka.
Vad folk vänder sig mot är att du flera gånger i tråden använt uttrycket "alla" "alla Thai", förutom din fru då.
Tror nog dom flesta är medvetna på vad som kan ske och har skett.
I många av fallen tycker jag det inte är konstigt att det sker, lika mycket gubbarnas fel i många fall.
Men jag vet inte om du har läsförståelseproblem eller vrider med vilje på vad folk skriver för att det skall bli käftande?

Man hör ofta att svenska kvinnor är så "jobbiga" och "krångliga"... då vet man inget om en thailänska!

Många kommer nu påstå att jag har fel. De är så timida, omtänksamma och klagar då aldrig. Om det är fallet, då har man köpt sig en hushållerska och hon spelar bara rollen som flickvän för att få maximal avkastning.

En självständig thailändska har då betydligt mer åsikter, ståndpunkter och viljor som kan göra tillvaron tuff men intressant för oss män.

Tro mig, jag har provat dem båda. Livet med hushållerskan må vara enkelt men efter en tid inser man att det är kärlekslöst.

Den självständiga utmanar dig ständigt i ord och handling. Periodvis tror du att du blivit galen men samtidigt överöser hon dig med kärlek och omtanke.

Alla har sina egna upplevelser, sina uppfattningar och sin åsikt. Så flera av er kommer säkert inte dela min. Det är min erfarenhet och slutsats, rätt eller fel?

Alla äro vi saliga i vår egna tro.
Låter sunt som sunt tänk.. Har själv varit gift med en Svensk/Finsk tjej innan. Där kan man prata temperament. Blev labil så det skrek om det..
Nu har jag en underbar Thai fru. På drygt 50 bast. Sedan drygt 6 år tillbaka.
Men Som med Zebran.. Ränderna går aldrig ur.. Det går nog inte en dag utan att det tas upp Pengar... Vilket kan bli tröttsamt ibland..
Hon har kontakter med Thai vänner i Sverige mm. Alla snackar om samma sak.. Pengar!! ;) Hur mycket? Vad får du av din man? Facebook tjafs..
Till och med när vi gott och lagt oss för att sova i sängen har hon ett par gånger försökt starta en dialog om pengar.. :confused: Nääää!!! Stopp och belägg!! Har du haft hela dagen på dig, så börja INTE dividera pengar när vi skall slagga.. :rolleyes:
Jag älskar min fru!!! Underbar.. Men varför kan de underbara Thai inte tjattja sitt djävla pengasnack ??
Har flera vänner. Både Thai och Svenskar. Alla säger samma sak.. Varför denna extrema fixering hela tiden? :confused::oops:

Jag känner personligen en som har affärsuppgörelse med de unga tjejer han har,för att ta hand om hus samt sovkamrat, uppehälle betalt samt 20 000 bht i månaden. På tio års tid har han väl haft en sex st. Alla har sparat dessa pengar, så finns en del när de tröttnat för tröttnat har de.
Han vet om att han inte är lätt att leva med, men inte många dagar han är ensam.
Det är inte konstigt att de tröttnar 20 000 tb ingen månadslön.:xmas_smiley::cool:...

Liknande trådar

A
Svar
42
Visningar
6 K
P

Tillbaka
Topp