saanda travels!!!!

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
har bokat flygstolar till phuket under jul- nyår med saanda travels. Nu har dom höjt priset med typ 5000 per person och vi är 7st kul va?jag har kollat med malaysia airlnes och vi är inbokade fast dom har inte höjt nåt pris. har någon bokat med saanda och allt har funkat? dom har bokat in oss på tha airockså men där har vi bara väntelista. vad gör vi ? jag har själv även bokat in oss på ett annat flyg med ett reseföretag som heter,worldtravel team tror jag att dom hette, är dom seriösa eller?
 
Bluff-företaget Saanda

Hej igen Kias,
Jag å min sambo ringde också upp Saanda idag igen för att kolla vår resa. Vi blev lite oroliga när ni sade att de chockhöjt er resa... Gissa vad? Helt plötsligt säger han att vi inte har några biljetter utan är väntelistade på Swiss Air... Så har det verkligen inte låtit förut, utan vi fick en färdig resplan skickad till oss, och vi betalade handpenning eftersom de sade att det var vi tvugna att göra innan ett visst datum, och så fick vi ett datum för slutbetalning som börjar närma sig nu. Men nu finns helt plötsligt inga biljetter.

Hur kan man begära handpenning på ett par biljetter som inte finns? Det måste vara snudd på olagligt! Och att inte upplysa oss om att vi står på väntelista innebär ju att vi trodde att allt var klart och därför letade vi ju inte vidare efter nån annan resa... å nu är det ju verkligen för sent att försöka få nåt annat över jul-nyår. Så det ser mörkt ut för oss vad gäller att över huvud taget komma iväg... En annan sak man kan undra över är när han hade tänkt upplysa oss om att han inte hade några biljetter... För när jag sade att vi hade slut-betalnings-datum nästa vecka så sade han att vi absolut inte kunde betala ännu, eftersom det inte var klart om vi skulle få några biljetter på väntelistan. Nehej? Och när hade han tänk att upplysa om detta?

Vad hade hänt om jag hade betalat utan att kolla upp detta EN GÅNG TILL? För vi har kollat dem innan vi betalade handpenningen, å då läste han upp vår reseplan på telefon å sade att allt var klart, bara att betala. BLUFF-FÖRETAG!

KIAS: Vill gärna komma i kontakt med dig om det är så att du också tänker anmäla detta företag, för det tänker jag göra. Kan kanske vara lättare att anmäla dem om man är flera som kan vittna om dåliga erfarenheter hos detta företag!
 
saanda är absolut inte seriösa höjer man resan med nästan 5000 / person och inte säger det förrän 2mån innan avgång, är man seriös då???? dessutom har malaysia airlines som vi skulle åkt med inte höjt så mycket. t.o.m dom har försökt hjälpa mig att få ordning på resan men dom kunnde inte bara överta den så att jag skulle kunna betala direkt till dom. i allfall så har vi bokat en ny med ving. billig fast med boende och hem till nyår men det tar vi. har lärt mig en läxa, så lätt att få resa för en familj på 7 personer 2 mån innan är det inte.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp