SAS bort från börsen och Star Alliance

Huahindinge

Forumräv
SAS avnoteras och avslutar samarbetet med Star Alliance

Screenshot_20231003_184253_Chrome.jpg
Screenshot_20231003_184150_Chrome.jpg

Hej

Marschen utför har ju pågått länge för SAS, själv tömde jag mitt bonuskort och slutade flyga med SAS redan för 15 år sedan, jag bytte till Royal Orchid Plus och flyger med Thai och Lufthansa.

Mvh isan lover

Mail ifrån SAS.

Importantly, nothing is changing as of now. We still need to obtain regulatory approvals and meet certain conditions to complete the investment transaction and change alliance. Here’s what that means for our airline and for you as a EuroBonus member:
You can continue to book flights with us as usual. We look forward to continue welcoming passengers in Scandinavia today, and well into the future as we move forward as an even stronger airline.
Until we complete the transaction, we remain part of Star Alliance. You as a EuroBonus member will continue to enjoy your usual benefits when flying on our partner airlines, and you will be able to accrue and redeem points on Star Alliance partners - just like today. Award bookings with our partners remain valid.
As a EuroBonus member, you can continue to accrue and redeem points on SAS and on non-air partners.
Your status and benefits as a EuroBonus member when you fly with SAS will not be impacted.

Pga nyhet igår på förmiddagen att Danska staten blir kvar som storägare i SAS så rusade aktien.
Många som på ett sätt blev lurade igår för sen på eftermiddagen så kom ju att visst danska staten blir kvar men SAS blir avnoterat från börsen och aktien värdelös.
Får se om detta får nåt efterspel.
Danska TV 2 som gick ut med nyheten på förmiddagen att Danska staten skulle gå in.

"I avvaktan på besked senare under tisdagskvällen om flygbolaget SAS framtid gick bolaget mot strömmen och landade på plus 9,5 procent efter obekräftade uppgifter som danska TV2 rapporterade om under dagen och som gjorde gällande att danska staten blir kvar som storägare."

Mail ifrån SAS.

Importantly, nothing is changing as of now. We still need to obtain regulatory approvals and meet certain conditions to complete the investment transaction and change alliance. Here’s what that means for our airline and for you as a EuroBonus member:
You can continue to book flights with us as usual. We look forward to continue welcoming passengers in Scandinavia today, and well into the future as we move forward as an even stronger airline.
Until we complete the transaction, we remain part of Star Alliance. You as a EuroBonus member will continue to enjoy your usual benefits when flying on our partner airlines, and you will be able to accrue and redeem points on Star Alliance partners - just like today. Award bookings with our partners remain valid.
As a EuroBonus member, you can continue to accrue and redeem points on SAS and on non-air partners.
Your status and benefits as a EuroBonus member when you fly with SAS will not be impacted.
Fick åxå mail från dom! Har 1000 p att flyga för, tar mig till Södertälje med dom! ;)

Har bara 500 poäng kvar hos dom. De senaste 3 åren har poäng minskat för att dom gått ut. Senaste flygningen jag gjorde med dom var hösten 2020 till Ängelholm

Efter beskedet om SAS framtid kraschade idag SAS-aktier och handlas idag för 2 öre, rapporterar TT.

Under gårdagen kom beskedet att bland annat flygbolagskoncernen Air France-KLM går in som nya ägare i det krisande SAS.

Biobiljett 3340 poäng

Gott&blandat 2000 poäng

Tillbaka
Topp