kurant
Forumveteran
Betala mellanskillnaden i pengar med kort.Hej
Vad räcker då Audirs2 uppgivna 1 000 poäng till när ex.vis en biobiljett kostar 3 840 poäng och en godispåse 2 000 poäng ?
Mvh isan lover
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Betala mellanskillnaden i pengar med kort.Hej
Vad räcker då Audirs2 uppgivna 1 000 poäng till när ex.vis en biobiljett kostar 3 840 poäng och en godispåse 2 000 poäng ?
Mvh isan lover
HejBetala mellanskillnaden i pengar med kort.
Bättre att boka flyg för poäng och betala mellanskillnaden i pengar.Hej
Det går naturligtvis men det blir nog att betala det mesta med kortet om man har 1 000 poäng att handla för som är värda 0.03 kr per poäng.
Produkter via EuroBonus Shop – 0,03 kr/poäng.
Mvh isan lover
Inte eftersom dom ska avnoteras helt från börsen....Det är nu man skall köpa SAS!
HejBättre att boka flyg för poäng och betala mellanskillnaden i pengar.
För några år sedan var det 10.000 poäng tor inrikes och 6.000 poäng enkel på utvalda turer.
Idag vet jag inte då SAS har haft fel tider för mig och Norwegian passande tider.
Om köpet blir godkänt, det är det inte än.Inte eftersom dom ska avnoteras helt från börsen....
Det är dock en förmån som skall beskattas, icke att förglömma.Hej
Det allra bästa är väl att låta sin arbetsgivare betala en massa biljetter per år i första klass eller business och sen använda intjänade poäng till att ta ut biljetter som man sen använder privat.
Mvh isan lover
Omöjligt när man slutade jobba för över tio år sedan.Hej
Det allra bästa är väl att låta sin arbetsgivare betala en massa biljetter per år i första klass eller business och sen använda intjänade poäng till att ta ut biljetter som man sen använder privat.
Mvh isan lover
HejDet är dock en förmån som skall beskattas, icke att förglömma.
Allt annat är att smita från skatten, skattebrott kan leda till fängelse.
Mitt EB var privat och inte företagets.Hej
Du kan ju göra en enkät här på forumet så får vi se hur många med den här typen av jobb som gör på det viset, mitt tips är att 99.9% tar poängen själv både ifrån flyg och hotell.
På mitt gamla företag försökte man några gånger få ordning på detta men det gick helt enkelt inte, företaget misslyckades med detta av flera anledningar, korten är ju utställda på individen och inte företaget, hela idén med Eurobonus korten bygger ju på att knyta upp och gynna individer för att dessa sen ska välja SAS före andra bolag även om dom är dyrare och i andra hand övriga Star Alliance bolag.
Mvh isan lover
Det kan du svara efter att Skatteverket har begärt ut dina EuroBonus poäng transaktioner hos SAS.Hej
Du kan ju göra en enkät här på forumet så får vi se hur många med den här typen av jobb som gör på det viset, mitt tips är att 99.9% tar poängen själv både ifrån flyg och hotell.
På mitt gamla företag försökte man några gånger få ordning på detta men det gick helt enkelt inte, företaget misslyckades med detta av flera anledningar, korten är ju utställda på individen och inte företaget, hela idén med Eurobonus korten bygger ju på att knyta upp och gynna individer för att dessa sen ska välja SAS före andra bolag även om dom är dyrare och i andra hand övriga Star Alliance bolag.
Mvh isan lover
HejDet kan du svara efter att Skatteverket har begärt ut dina EuroBonus poäng transaktioner hos SAS.
Kommer poängen från arbetsresor och används poängen privat så ska de beskattas, punkt.
Tycker inte du att alla skall göra rätt för sig och betala sina skatter så att vi gemensamt kan finansiera Vård, Skola och Omsorg?
HejMitt EB var privat och inte företagets.
Jag registrerade vid incheckningen även om några andra betalade biljetter.
Var företaget intresserad av poängen skulle dom registrera på sitt eget EB konto vid bokningen..
Några gånger fick jag inte några poäng.
Vi bokade aldrig några resor själva utan det gjordes centralt av en egen resetjänst med en beställning online via en referenskod av en chefs godkännande.
Vet att när vi bodde på bla Hilton Hotel så var poängen redan registrerade på företaget.
Det ska tas upp i inkomstdeklaration så som alla andra skattepliktiga inkomster och förmåner.Hej
Har du någon bra ide om hur det ska gå till rent praktiskt ?
Mvh isan lover
HejDet ska tas upp i inkomstdeklaration så som alla andra skattepliktiga inkomster och förmåner.
Det gör väl du? Tar upp skattepliktiga inkomster och förmåner alltså.
Du tycker väl att alla skall göra rätt för sig, även du, och betala sina skatter så att vi gemensamt kan finansiera Vård, Skola och Omsorg?
Du kan själv ta upp det i deklarationen.Hej
Och då återkommer jag med samma fråga igen, har du något bra förslag på hur det här ska gå till, vårt företag lyckades tyvärr inte att reda ut det här trots några försök och jag är ganska säker på att det fungerar likadant på dom flesta större privata företagen.
Mvh isan lover
Sluta smita från skatten!Hej
Och då återkommer jag med samma fråga igen, har du något bra förslag på hur det här ska gå till, vårt företag lyckades tyvärr inte att reda ut det här trots några försök och jag är ganska säker på att det fungerar likadant på dom flesta större privata företagen.
Hur räknar man ut inkomst av poäng som är blandade både i tjänsten och privst, är poäng inkomst?
Om man inte hinner ta ut poängen innan den går ut får man ju ingenting o.s.v, så det här är nog mer komplicerat än du tror, hur gör man ex.vis om man tar ut poäng till en längre resa säg 50 000 poäng och jag har 150 000 poäng på mitt konto, hur ska jag, företaget och skatteverket veta om det är mina privata intjänade poäng jag använder eller poäng intjänade på en tjänsteresa, allt står ju på samma kort och är inte kopplade till en specifik resa ?
Mvh isan lover
HejDu kan själv ta upp det i deklarationen.
Det är allas personliga ansvar att redovisa sina inkomster och förmåner i deklarationen.Hej
Vad ska jag ta upp, poäng som jag kanske aldrig hinner utnyttja och hur ska poängen värderas i en deklaration?
Detta kunde ingen på den tiden jag var anställd ge något svar på.
Vi får väl ställa frågan fritt här på forumet till dom som fortfarande reser, hur gör man på ert företag, vad värdersr ni intjänade poäng till som ni inte ens vet om ni kommer att kunna använda innan dom går ut i era deklarationer o.s.v ?
Skulle vara kul att höra hur fler gör, sitter någon på den lösning som mitt eget företag gick bet på ?
Mvh isan lover