satans jävla as

Vi har äktenskapsförord.

Jag behåller det jag hade innan och hon behåller sitt. Allt som har tillkommit därefter delar vi på om så skulle vara. Fast hus, tomt och mark i Thailand lär aldrig bli delat, så det är nog hon som gör den bästa affären. ;)

Skulle gjort samma sak med en svensk kvinna.

Vi har äktenskapsförord.

Jag behåller det jag hade innan och hon behåller sitt. Allt som har tillkommit därefter delar vi på om så skulle vara. Fast hus, tomt och mark i Thailand lär aldrig bli delat, så det är nog hon som gör den bästa affären. ;)

Allt beror på så mycket så finns inget rätt eller fel. Det viktigaste är nog att lära känna personen innan man gifter sig och vara överens. Sen om det går till en bitter skilsmässa så är det nog tung oavsett.

Vilken sensation, här har en grupp misslyckade thai-kärringar fått komma till tals, vilka svin svenska män är, låt oss då titta på, hur många lever i ett lyckligt förhållande?, är det någon som vet att detta stämmer? är detta hela sanningen som dessa thai-kärringar säger? en part har uttalat sig, och även på detta forum finns det trådar där thai-brudar lurar skjortan av svenska män, men att skriva om detta säljer inte lika många lösnummer, någon tycks ha tagit på sig offerkoftan, och vem har rätt att döma?
Verkar som någon eller några känner sig träffade. Att gå i svaromål efter en sådan artikel, usch å fy.

[QUOTE="finnen, post: 4126]
Verkar som någon eller några känner sig träffade. Att gå i svaromål efter en sådan artikel, usch å fy.
[/QUOTE]

Vem menar Du? kanhända Du menar att Ubon skulle känna sig träffad?
har Ubon gått i svaromål? inte alls, kanske bättre att Du förklarar vad Du menar... så kan vi tillsammans
gå tillbaka och analysera vad Ubon har skrivit, och vad andra har skrivit, är det nu ubon som ska ha ett
urk usch och fy?

Vilka insinuationer?
Tror att herr Andrejs har lite svårt att tolka det skrivna ordet..

Nja, snarare övertolkar i så fall.
Men det finns två val. Att skriva äktenskapsförord och inte skriva äktenskapsförord. Det är inte en steglös skala.
Du förespråkar det ena, vilket betyder att du inte förespråkar det andra.

Kanske jag har för matematiskt tänkande och får be om ursäkt.
Själv menar jag att det är upp till den situationen man befinner sig i, både man och kvinna och dessutom när man gifter sig.
Gifter man sig efter 39 år som sambos, så tror jag man har ganska bra kontroll på hur man bör göra.

Vi har äktenskapsförord.

Tomt, hus och mark betingar ett värde som ska delas vid en bodelning så länge dessa inte var i hennes ägo innan äktenskapsförordet.

Men....jag tror du har kontroll på läget, risker och det du har råd med.

Jag har skrivit ett äktenskapsförord med min teerak. Detta upprättades med en advokat och tolk samtidigt. Vi gifte oss drygt ett år efter att vi träffades och egentligen är det väl ganska snabbt. Men jag ville verkligen bevisa att jag älskar henne och gick "all in". Eftersom vi för säkerhets skull använde oss av tolk så var hon helt på det klara med vad ett dylikt förfarande innebär.

Hon hade inga som helst problem med detta, konstaterade bara att hon inte ägde något (mer eller mindre) när vi ingick äktenskap. Nu 10 år senare (8 maj) kan vi konstatera att detta var helt betydelselöst, hon kommer att ärva allt när jag ställer tofflorna för gott. När detta sker vet man lyckligtvis inte, om inte Covid-19 avslutar det hela så lär något annat göra det i framtiden. Det kan man vara säker på.

Det bör kanske tilläggas för den oinvigde att jag inte har några barn tidigare, numera dock en egen son och två bonus som enligt testamente är likställda med honom. Det känns helt rätt för min del.

Jag har skrivit ett äktenskapsförord med min teerak. Detta upprättades med en advokat och tolk samtidigt. Vi gifte oss drygt ett år efter att vi träffades och egentligen är det väl ganska snabbt. Men jag ville verkligen bevisa att jag älskar henne och gick "all in". Eftersom vi för säkerhets skull använde oss av tolk så var hon helt på det klara med vad ett dylikt förfarande innebär.

Hon hade inga som helst problem med detta, konstaterade bara att hon inte ägde något (mer eller mindre) när vi ingick äktenskap. Nu 10 år senare (8 maj) kan vi konstatera att detta var helt betydelselöst, hon kommer att ärva allt när jag ställer tofflorna för gott. När detta sker vet man lyckligtvis inte, om inte Covid-19 avslutar det hela så lär något annat göra det i framtiden. Det kan man vara säker på.

Det bör kanske tilläggas för den oinvigde att jag inte har några barn tidigare, numera dock en egen son och två bonus som enligt testamente är likställda med honom. Det känns helt rätt för min del.

Ja, har man haft och har ett äktenskap i så lång tid så har dom dragit sitt strå till stacken och säkert även lite till.
Man får tänka på att man har barn tillsammans och utan en stabil fru så hade du fått säga upp ditt jobb som kapten och bli popcornsföraäljare på närmsta torg.
Då hade det varit billigare att ”torska” hälften.

Nja, snarare övertolkar i så fall.
Men det finns två val. Att skriva äktenskapsförord och inte skriva äktenskapsförord. Det är inte en steglös skala.
Du förespråkar det ena, vilket betyder att du inte förespråkar det andra.

Kanske jag har för matematiskt tänkande och får be om ursäkt.
Själv menar jag att det är upp till den situationen man befinner sig i, både man och kvinna och dessutom när man gifter sig.
Gifter man sig efter 39 år som sambos, så tror jag man har ganska bra kontroll på hur man bör göra.
Jag har aldrig uttalat mig om dem som gifter sig efter 39 år som sambos, utan samboavtal är det rätt kört iaf men du tänkte kanske inte på det...

Jag har aldrig uttalat mig om dem som gifter sig efter 39 år som sambos, utan samboavtal är det rätt kört iaf men du tänkte kanske inte på det...

Nej, du pratar om några specifika fall. Helst ska man ju varken vara gift eller sambo. Det optimala är ju att bägge parter har eget boende och man träffas endast på neutral mark.
Även jag rekommenderar äktenskapsförord för folk som kliver in i ett förhållande och har med sig stora värden och partnern inte har annat än förra veckans lön på sitt konto.
För egen del så skiter jag i vilket, då jag inte har någon större förmögenhet. Torskade några kr efter min skilsmässa, men jag klarade mig undan rätt billigt. Nu var det dessutom jag som tog ut skilsmässan och jag visste vad kostnaden kunde bli.
Jag hade enkelt kunnat tömma mina konton för att minska kostnaden, men jag tycker inte att det är fair play. Men med facit i hand så borde jag ha gjort det, men bara som principsak och inte för den ekonomiska förlusten.
Har jag lyckats med att skrapa ihop några kr tidigare så klarar jag nog av det igen. Det är inte direkt synd om mig.

Allt för att inte råka ut för svindel. Väldigt viktigt så man inte blir lurad. Skulle man bo tillsammans så ska man dessutom ha separata kylskåp med lås och varsin strömmätare så att man inte ska bli blåst.

Jätte farliga saker och viktiga saker då det kommer till ekonomin.
När du blir torr bakom öronen så kanske du också inser hur skönt det är att slippa tjafs å bråk om pengar.
Man kan ösa lyx över sin fru iaf.
Om man har några...

Import kostar så kan vara bra att spara lite...

För mycket gnäll från såna som har sig själva att skylla tycker jag, hur svårt kan det va?
Pökar man utan gummi så ska man inte komma å gnälla sen om det svider.
Ta det som en man å knip igen.

När du blir torr bakom öronen så kanske du också inser hur skönt det är att slippa tjafs å bråk om pengar.
Man kan ösa lyx över sin fru iaf.
Om man har några...

Import kostar så kan vara bra att spara lite...

Tycker det mest är du som bråkar och tjafsar om dina kära pengar. Du verkar ju inte kunna avvara en satang och är livrädd att någon annan kan få någon fördel av dina pengar.
Du kan inte direkt vara känd för att vara generös i kretsarna som du umgås i.
Klarar du av att gå ut på stan utan att se dig över axeln ifall någon skulle vara ute efter dina pengar?

För mycket gnäll från såna som har sig själva att skylla tycker jag, hur svårt kan det va?
Pökar man utan gummi så ska man inte komma å gnälla sen om det svider.
Ta det som en man å knip igen.

Vem har gnällt?
För vem har det svidit?

För dig verkar till och med det hypotetiska svida. Det svider långt i förväg och du är orolig över att dina kära pengar ska försvinna.

Tillbaka
Topp