Schweizare har orsakat protester på Phuket

 
Nu har immigrationspolisen fått nya order om att hårdare kontrollera alla utlänningar som kommer till landet, vill förlänga uppehållstillstånd etc etc som ett resultat av de två schweizarna och de två nyazeländarna som begått uppmärksammade brott den senaste tiden

 
Nu har immigrationspolisen fått nya order om att hårdare kontrollera alla utlänningar som kommer till landet, vill förlänga uppehållstillstånd etc etc som ett resultat av de två schweizarna och de två nyazeländarna som begått uppmärksammade brott den senaste tiden

Hej

Ja såna här galna utlänningars beteende påverkar ju i värsta fall inställningen till övriga utlänningar negativt också, här är ytterligare ett fall i närtid som har väckt avsky.

US teen wanted for molesting horses in Phuket​




Mvh isan lover
 
Om det var 25 år sedan skulle aldrig schweizaren utvisas, Thailand har inte mycket behov av utlänningar längre så leder minsta orsak till utvisning.
Den tid som de bugade sig för 5 bath är förbi.
 
Om det var 25 år sedan skulle aldrig schweizaren utvisas, Thailand har inte mycket behov av utlänningar längre så leder minsta orsak till utvisning.
Den tid som de bugade sig för 5 bath är förbi.

Ja det stämmer men vilken tur då att tiderna förändrats så att Thailändarna inte längre....i samma omfattning i alla fall....behöver krypa och serva inresta som inte får service hemmavid.

Och som alltid så upprörs man på ett forum om Thailand för hur en packad, arg och sparkande Farang blev av med visumet. Hmmm....har ju läst hur det låter på detta forum om någon utomsocknes sparkas lite i Svedala, inte så förlåtande då.

Bara en sådär liten reflektion......
 
Hej

Ännu en sparkande utlänning i Thailand, den här gången handlar det om en Rysk kvinna spm påstås ha spsrkat en gravid Thailändsk kvinna i 8 månaden, detta inträffade på Koh Pha Ngan. Detta efter det att den Ryska kvinnan blev tillsagd att ta av sig skorna inne i butiken, det är ju inte helt ovanligt att man i en del butiker vill att man tar av sig skorna utanför butiken innan man går in.

På bilden från övervakningskameran ser man den Ryska kvinnan inne i butiken med skorna på, även själva händelsen där den Ryska kvinnan sparkar den gravida Thailändskan sägs finnas dokumenterad via övervakningskameror, bildbevisen har nu överlämnats till polisen.


1710914414066.jpeg



Mvh isan lover
 
Hej

Ja tyvärr verkar det vara en del knäppskallar som har svårt att anpassa sig till livet och kulturen i Thailand, det blir ju väldigt uppmärksammat och i värsta fall lefer det ju till sämre rykte och en mer negativ inställning till falanger överhuvudtaget.

Mvh isan lover
Många nya turister ligger väl på den nivå som Grekland, Italien och Spanien drabbades när charterresor var i sin barndom.
Skandinaver, tyskar och engelsmän var ökända för sin bristande kunskap och förståelse för lokalbefolkningen.
 
Många nya turister ligger väl på den nivå som Grekland, Italien och Spanien drabbades när charterresor var i sin barndom.
Skandinaver, tyskar och engelsmän var ökända för sin bristande kunskap och förståelse för lokalbefolkningen.
Hej

Just Skandinaver hade ju väldigt bra rykte och var nog populärare än många andra länders besökare i Thailand för 30-40 år sedan, men hur det är numera på turistorterna vet jag väl egentligen inte.

Mvh isan lover
 
Hej

Just Skandinaver hade ju väldigt bra rykte och var nog populärare än många andra länders besökare i Thailand för 30-40 år sedan, men hur det är numera på turistorterna vet jag väl egentligen inte.

Mvh isan lover
Ingen aning om vilka typer av skandinaviska turister som besökte Thailand på 80 och 90 talet och i vilken omfattning.
En viss kategori känner jag till.
Inte heller om det fanns charterresor.

Men svineriet på grisfesterna runt Medelhavet minns jag väl.
 
Ingen aning om vilka typer av skandinaviska turister som besökte Thailand på 80 och 90 talet och i vilken omfattning.
En viss kategori känner jag till.
Inte heller om det fanns charterresor.

Men svineriet på grisfesterna runt Medelhavet minns jag väl.

Charterresorna till Thailand fanns i alla fall i tidigt 2000 tal för jag åkte själv med TUI till Phuket 2006.

Om det fanns på 90 talet minns jag inte eftersom jag mest åkte med Aeroflot och andra lågprisbolag.

Ryssarna och ukrainarna började väl med charter i slutet på 90 talet.

BTT
 
Hej

Just Skandinaver hade ju väldigt bra rykte och var nog populärare än många andra länders besökare i Thailand för 30-40 år sedan, men hur det är numera på turistorterna vet jag väl egentligen inte.

Mvh isan lover
Efter åren i Phuket så kan jag igentligen bara säga att de svenska turisterna som fortfarande kommer har ett mycket gott rykte i gemen.
MEN de är ju så få så de märks knappast längre.
Skrev för ett år sedan anledningen till varför vi lättade från Phuket, då fick jag mothugg, nänänä inget problem med österländsk invasion, men nu.........

Tja vi får väl för detta folkslags skull hoppas att de inte får slut på stålar för du är de antaglige lika väck som en jollrande Jeltzin på sin tid och visum regler kan ändras tillbaka lika fort om det inte betalar sig....
 
Hej


1711006264608.jpeg


Den ryska kvinna som anklagats för att ha sparkat en gravid thailändsk butiksinnehavare i Koh Pha Ngan hävdade att hon gjorde det för att hon hade mens. Här ses hon be om ursäkt men den gravida butiksföreståndaren väljer att gå vidare med sin polisanmälan ändå, myndigheterna överväger nu att dra in den Ryska kvinnans Visum.


Mvh isan lover
 
Hej


1711006264608.jpeg


Den ryska kvinna som anklagats för att ha sparkat en gravid thailändsk butiksinnehavare i Koh Pha Ngan hävdade att hon gjorde det för att hon hade mens. Här ses hon be om ursäkt men den gravida butiksföreståndaren väljer att gå vidare med sin polisanmälan ändå, myndigheterna överväger nu att dra in den Ryska kvinnans Visum.


Mvh isan lover
Bra :thumbsup: , lingon vecka o ryss hona är inte o leka med:cool:
 
Hej


1711006264608.jpeg


Den ryska kvinna som anklagats för att ha sparkat en gravid thailändsk butiksinnehavare i Koh Pha Ngan hävdade att hon gjorde det för att hon hade mens. Här ses hon be om ursäkt men den gravida butiksföreståndaren väljer att gå vidare med sin polisanmälan ändå, myndigheterna överväger nu att dra in den Ryska kvinnans Visum.


Mvh isan lover
Ja vad ska man säga, jooooo man ska säga att jag har personlig erfarenhet av en sambo, mycket vacker dock...men men¨...... från detta land.

Den där ursäkten är lika äkta som hårfärgen, tyvärrrrrrr..... :cool:
 
Hej

Den kvinnliga läkare som sparkades i ryggen av en Schweizisk man säger att hon nu lider av Post traumatisk stress, har sömnproblem och har anlitat en psykiatriker, hon oroar sig också över om hon ska få rättvisa eller ej.

THAI FEMALE DOCTOR KICKED BY “DAVID” SUFFERS FROM PTSD​

By Khaosod English
April 2, 2024 2:57 pm

1712079139439.jpeg

Dr. Tharndao Jandam, also known as Dr. Pai


Mvh isan lover


Ojdå. PTSD av det…….
Nu tycker jag inte direkt synd om henne längre.
Var ju en jävla dramaqueen
 
 
 
Tillbaka
Topp