Sindsod

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Jag och frugan är gifta på papper i Thailand, men har inte haft bröllopsfesten i byn;)

Undra vem jag skall betala sinsod till:pnu när svärmor och alla mostrar bor i Sverige, frugan vill nämligen ha den här festen nu när vi åker nästa gång:)

Har aldrig hört något om sinsod från frugan eller släkten, ställde frågan om vi gifter oss i byn blir det tal om sinsod då, och isåfall vem skall ha pengarna:rolleyes:

Du kan bygga pool för pengarna skrattade hon:Dmen pengar+guld måste finnas vid ceremonin, för syn skull;)

Kommer nu inte bygga pool när jag inte är där mer än 1 till 2 månader om året.
Men vem vet, kanske i framtiden om man får ha hälsan i behåll;)

jan-börje

Nykomling
lång läsning detta åker gifter mej med äldsta dottern om 10 dagar olderskilnad 60 -49 träffat föräldrar en gång inget snack om sinsod hon har yngre syskon jag har mera nu fransk tysk släkt och det sociala skiljer sej dom tar hand om föräldrar vi hjälper på ett 1 annat sätt sinsod finns i sverige också men innan någon av oss föddes

magunnar

Forumveteran
lång läsning detta åker gifter mej med äldsta dottern om 10 dagar olderskilnad 60 -49 träffat föräldrar en gång inget snack om sinsod hon har yngre syskon jag har mera nu fransk tysk släkt och det sociala skiljer sej dom tar hand om föräldrar vi hjälper på ett 1 annat sätt sinsod finns i sverige också men innan någon av oss föddes
Stort grattis @jan-börje :beer: och lycka till i framtiden:wai:

nmax

Forumveteran
Öhh vad skriver du eg?

valter51

Nedtystad
Ja men då var det kvinnans föräldrar som fick betala inte mannens.... Men 11 år i åldersskillnad? Varför ens nämna det, väldigt liten skillnad tycker jag..

valter51

Nedtystad
Nyfiken på var tomten ligger, 800k får man ju många rai för uppe i norr.
Undrar var du tycker att "norr" är? Att generalisera på det sättet är bara konstigt. Jag tittade på mark som låg runt 500 meter ifrån en stor genomfartsled (201;an), min kompis köpte den för just 800 tusen baht, granntomten såldes strax efter för 1,5 miljoner.

Dock kommer man bort några kilometrar, så ramlar priserna ned till mellan 100-200.000 baht per rai...

Isan Lover

Forumveteran
Ja men då var det kvinnans föräldrar som fick betala inte mannens.... Men 11 år i åldersskillnad? Varför ens nämna det, väldigt liten skillnad tycker jag..
Hej

Kanske var det just för att ålderskillnaden var liten som han tog upp det, många verkar ju ta för givet att så fort det handlar om Swe - Thai förhållanden så är ålderskillnaden stor, vem har inte hört att ”gamla gubbar” skaffar en ung tjej i Thailand.

Mvh isan lover

Topp