Sindsod

Nu brukar jag gå på vad jag själv tycker och inte vad flocken säger. Det finn betydligt intressantare egenskaper hos en tjej än hur mycket hon har kn-at vilket iofs ger erfarenheter.
På vilket sätt är din personliga åsikt om pr*stituerade intressant eller relevant för hur Thaikillar ser på tjejer?

Satt precis nu och chattade med en Thai brud som e 31 år.
Vi kom in på ålders snack då hon trodde att jag var lite yngre än vad passet säger.
You see I am 52 years, old man..
No you young..
Några rader senare så skriver hon att hon är gammal med sina 31 år, för gammal för att få Thai pojkvän. Thai vill ha 20-25 skriver hon.
If you are old what am I?...
But you are western.. we are Thai...

Så här ser dom på ålder, tjejerna är slut som artister vid 25-30 för Thai männen och har dom barn sen tidigare spelar det ingen roll om dom bara e 20, Thai killarna skyr dom som pesten.

Stämmer även väl in på hur arbetsmarknaden ser ut. Jag kollade in anslagstavlan där alla lediga jobb på köpcentret Market Village utannonseras. Fanns ett 20 tal annonser och samtliga sökte personal mellan 18-30 år.

I Thais ögon så är jag en ung falang med mina 52 bast men en brud på 31 är gammal.
Thailogik...

Behövs det sägas att det är ett paradis för oss här? [emoji41][emoji41]

Hur kan man nu lägga in det här i Sinsod ekvationen? Ja det kan ni ju fundera på..

Thaitjejer som beklagar sig över att inga thaikillar vill ha dem efter de fyllt 30, och framförallt om de är frånskilda med barn, har jag hört i 20 år.

Det är dock inte sant och vad de egentligen säger är att "ingen kille som står högre upp än jag i samhällspyramiden vill ha mig och jag vill inte ha någon kille på samma nivå eller lägre".

Ute i byar och mindre städer så råder det ingen brist på risbönder och fabriksarbetare som gärna gifter sig med en 40-åring med två barn och även i större städer finns det taxichaffisar och byggarbetare att välja på.

Genomsnittsåldern för tjejer som gifter sig första gången i Bangkok börjar närma sig 30 så att en 31-åring skulle vara "slut" är givetvis en kraftig överdrift.

Thailand är dock ett extremt klassamhälle så tillhör man den stora gruppen i undre medelklassen (de som tjänar runt 30,000 i månaden) så är till och med att gifta sig med någon ur medelklassen (som kanske ligger runt 100k i månaden) en närmast ouppnåelig dröm, men det är en nivå många givetvis vill komma upp till då man kan börja fundera på ett bra hus, utlandssemester, privatskola för barnen etc.

Det är önskan att göra den klassresan som får många thailändska tjejer att hänga på utländska datingsidor, inte det som sägs att de inte gillar thailändska män etc. Det finns fortfarande en övertro på att västerländska män alltid är välbeställda och generösa men det är nog en tro som börjat vackla senaste decenniet och alltfler thailändskor börjar nog istället titta österut för en bättre framtid.

På vilket sätt är din personliga åsikt om pr*stituerade intressant eller relevant för hur Thaikillar ser på tjejer?

Du har chattat men en thaitjej så nu vet du hur alla Thaikillar tänker?

Nej du, det är dina egna värderingar som lyser igenom, gammalt kvinnförtryck som i och för sig finns här i Thailand också. Men det är inget som är typiskt för Thai, det är gamla förlegade åsikter som tyvärr många män, oftast äldre, i hela världen delar.

@nmax har du dumpat din tjej eller varför sitter du och chattar med andra?

Angående hor*or så har jag inget mot dessa men skulle inte vilja leva med någon som ser sex som en handelsvara.

Angående ålder så skiljer det ju mycket mellan BKK och övriga Thailand.

Jag skrattar så jag gråter, jag chatta med en Thaitjej, och du vet att hon inte sett insidan av en bar fast ni inte verkar ha träffats då hon tror du är yngre ;)

Vet du om det är en tjej, varför snackar du inte med din kärring, lydde hon inte order så hon blev utkastad eller?
Hon som du skrev va så bra, jämfört med alla andra Thaikärringar som bara var ute efter pengar?

Läser du Thai för svårt att tro på att 20 annonser där dom söker Thaipersonal var på Engelska?

Thaitjejer som beklagar sig över att inga thaikillar vill ha dem efter de fyllt 30, och framförallt om de är frånskilda med barn, har jag hört i 20 år.

Det är dock inte sant och vad de egentligen säger är att "ingen kille som står högre upp än jag i samhällspyramiden vill ha mig och jag vill inte ha någon kille på samma nivå eller lägre".

Ute i byar och mindre städer så råder det ingen brist på risbönder och fabriksarbetare som gärna gifter sig med en 40-åring med två barn och även i större städer finns det taxichaffisar och byggarbetare att välja på.

Genomsnittsåldern för tjejer som gifter sig första gången i Bangkok börjar närma sig 30 så att en 31-åring skulle vara "slut" är givetvis en kraftig överdrift.

Thailand är dock ett extremt klassamhälle så tillhör man den stora gruppen i undre medelklassen (de som tjänar runt 30,000 i månaden) så är till och med att gifta sig med någon ur medelklassen (som kanske ligger runt 100k i månaden) en närmast ouppnåelig dröm, men det är en nivå många givetvis vill komma upp till då man kan börja fundera på ett bra hus, utlandssemester, privatskola för barnen etc.

Det är önskan att göra den klassresan som får många thailändska tjejer att hänga på utländska datingsidor, inte det som sägs att de inte gillar thailändska män etc. Det finns fortfarande en övertro på att västerländska män alltid är välbeställda och generösa men det är nog en tro som börjat vackla senaste decenniet och alltfler thailändskor börjar nog istället titta österut för en bättre framtid.
Självklart är det så.
Thaikillarna som kommit upp sig lite eller tillhör en högre klass vill inte ha bond döttrar (speciellt inte pr*stituerade sådan..) och tjejerna vill givetvis inte ha en fattig man spec inte om han dessutom är lite äldre. Så blir lite moment 22 där vi falanger kommer in som räddande prinsar.

Men varför ska vi då betala både sinsod och bjuda på klassresa?
Finns liksom ingen anledning när dom vill ha oss iaf.

Det är ju inte vi som skapat detta klimat/marknad. Måste man betala ett moraliskt pris för att samvetet ska acceptera att man deltar i spelet?
Tycker samvetet innerst inne kanske att tjejen är för ung eller varför betalar gubbarna stora pengar för en massa saker dom eg inte behöver?

Intressant fråga tycker jag och att det finns många olika åsikter står helt klart.
Men när gubbar som har en 30 år yngre fru slår sig för bröstet och säger att sinsod är Thaikultur så det ska man absolut ställa upp på annars är man en skit så tycker iaf jag personligen att det luktar lite dåligt samvete..

Frugan har flera bekanta som är f d bartjejer. Synnerligen trevliga damer som lever ett vanligt liv i Sverige med jobb och barn. Jag må vara äldre men ser definitivt inte ner på någon av den anledningen.

Nu råkar det vara så att min fru inte har "jobbat bar" men om så vore fallet hade det inte gjort någon som helst skillnad. Jag föll för henne pga hennes ärliga, underbara ögon samt hennes inre egenskaper. Tidigare leverne är helt egalt.

När svärmor och svärfar gifte sig var svärmor runt 35 och hon hade 2 barn från tidigare äktenskap min frus halvsystrar.

Riktig stenbordskröna att en Thaikvinnan över 25 och av med oskulden så får hon ingen mer Thaigubbe som inte stämmer någonstans.
Träffat hur många som helst i byarna som träffats på äldre dagar, ja nog fler än dom som hållt ihop i alla sina dagar ;)

Du har chattat men en thaitjej så nu vet du hur alla Thaikillar tänker?

Nej du, det är dina egna värderingar som lyser igenom, gammalt kvinnförtryck som i och för sig finns här i Thailand också. Men det är inget som är typiskt för Thai, det är gamla förlegade åsikter som tyvärr många män, oftast äldre, i hela världen delar.
Jag redogör för vad en Thaitjej skriver till mig och du vänder det till att jag har en kvinnoförtryckande åsikt!!!

Du e ju helt go Mackes och stämmer ju så bra det Janne säger om dig och personliga påhopp..

@nmax har du dumpat din tjej eller varför sitter du och chattar med andra?

Angående hor*or så har jag inget mot dessa men skulle inte vilja leva med någon som ser sex som en handelsvara.

Angående ålder så skiljer det ju mycket mellan BKK och övriga Thailand.
Jag har många vänner Janne, både killar och tjejer. Det här var en god vän.

Senast redigerad av en moderator:
Det är ett litet sidospår till sinsod som jag tycker är klart intressant.

Hur försvarar man logiskt att män kan kn-a runt hur mycket som helst innan de gifter sig, de är bara virila. Kvinnor däremot skall helst hålla på sig och gärna vara oskulder när de binder sig, det ger höga poäng.

Kvinnor som sålt sin kropp mot kontant betalning är sämre än de som gör det mot andra tjänster som till exempel ett liv i lyx,. Män som säljer sin kropp talas det överhuvudtaget inte om trots att det inte alls är ovanligt. Ingen som inser att vi lever kvar med värderingar från medeltiden?

Jag skrattar så jag gråter, jag chatta med en Thaitjej, och du vet att hon inte sett insidan av en bar fast ni inte verkar ha träffats då hon tror du är yngre ;)

Vet du om det är en tjej, varför snackar du inte med din kärring, lydde hon inte order så hon blev utkastad eller?
Hon som du skrev va så bra, jämfört med alla andra Thaikärringar som bara var ute efter pengar?

Läser du Thai för svårt att tro på att 20 annonser där dom söker Thaipersonal var på Engelska?
Kul att det roar dig Jonas.
Tjejen har jag träffat många ggr, en mycket god vän som jag träffar ibland och även chattar med på Line i mellanåt, men vi har aldrig kommit in på min ålder innan och hon hade en uppfattning om den baserad på mitt utseende.

Ang jobbannonserna så var det på Thai men jag var inte ensam när jag kollade in dom och kom själv ganska snabbt underfund med vilka siffror som var lön, vilka som var ålder och vilka som var utbildningsnivå.
Inte direkt raketforskning..

Kanske inte funkar i din värld Jonas men här i min så kan man ha tjej kompisar som man inte sätter på.
Många har ju flickvänner som inte accepterar att dom så mycket som tittar på andra kvinnor men så är det inte i mitt fall.

Kul att det roar dig Jonas.
Tjejen har jag träffat många ggr, en mycket god vän som jag träffar ibland och även chattar med på Line i mellanåt, men vi har aldrig kommit in på min ålder innan och hon hade en uppfattning om den baserad på mitt utseende.

Ang jobbannonserna så var det på Thai men jag var inte ensam när jag kollade in dom och kom själv ganska snabbt underfund med vilka siffror som var lön, vilka som var ålder och vilka som var utbildningsnivå.
Inte direkt raketforskning..
Aja kan hon smöra lite och göra dig glad genom att smickra dig angående din ålder kanske hon är ute efter något.
Nä börjar misstänka att du är ute på jaktmarknaden, vart många sådana innlägg det sista och ovanligt tyst om din tjej ;)

Aja kan hon smöra lite och göra dig glad genom att smickra dig angående din ålder kanske hon är ute efter något.
Nä börjar misstänka att du är ute på jaktmarknaden, vart många sådana innlägg det sista och ovanligt tyst om din tjej ;)
Hahaha, nej kan lugna dig med att hon inte var ute efter nåt men klart att det ändå var artigt smicker som väl sig bör när man gissar om någons ålder.
Men du missar hela poängen.
Det handlade inte om mig och min ålder, det gjorde bara att hon kom in på ämnet, hon, inte jag. Sen skrev hon vad hon skrev som jag berättat.

Lite lustigt också hur tydligt det är att man tar för givet att om en falang chattar med en Thaitjej så raggar han.
Snacka om människosyn...

Har ni verkligen inga kvinnliga vänner som ni inte ser som sex objekt?
Då har ni missat nåt.
Men som sagt Thaitjejer kan ju vara rätt svartsjuka så ni får väl helt enkelt inte ha kvinnliga vänner.
Synd för det kan vara ganska givande.

Lite lustigt också hur tydligt det är att man tar för givet att om en falang chattar med en Thaitjej så raggar han.
Snacka om människosyn...

Har ni verkligen inga kvinnliga vänner som ni inte ser som sex objekt?
Då har ni missat nåt.
Nej det är mer du, du skriver så ofta om ragga, kolla in, marknaden etc etc så tänkte att du var ute och letade nytt.
Hade någon annan här skrivit om att chatta med en Thaitjej hade jag nog inte reagerat ;)

Något som inte stämmer här, du skrev väl själv för några dagar sen om någon dating site?

Du verkar inte riktigt vara personen som blir "vän" med Thai.

Självklart är det så.
Thaikillarna som kommit upp sig lite eller tillhör en högre klass vill inte ha bond döttrar (speciellt inte pr*stituerade sådan..) och tjejerna vill givetvis inte ha en fattig man spec inte om han dessutom är lite äldre. Så blir lite moment 22 där vi falanger kommer in som räddande prinsar.

Men varför ska vi då betala både sinsod och bjuda på klassresa?
Finns liksom ingen anledning när dom vill ha oss iaf.

Det är ju inte vi som skapat detta klimat/marknad. Måste man betala ett moraliskt pris för att samvetet ska acceptera att man deltar i spelet?
Tycker samvetet innerst inne kanske att tjejen är för ung eller varför betalar gubbarna stora pengar för en massa saker dom eg inte behöver?

Intressant fråga tycker jag och att det finns många olika åsikter står helt klart.
Men när gubbar som har en 30 år yngre fru slår sig för bröstet och säger att sinsod är Thaikultur så det ska man absolut ställa upp på annars är man en skit så tycker iaf jag personligen att det luktar lite dåligt samvete..

Du bjuder på en klassresa så varför måste du också betala sinsod?

Lite märklig frågeställning men helt i linje med ditt resonemang runt Thailand och thailändskor; du vill ha en thailändsk fru/flickvän men du vill inte veta av resten av paketet som familj, kultur etc. Du har stålarna så du bestämmer hur du vill ha det och hur de ska uppföra sig.

Jag har själv inte betalat sinsod och frågeställningen uppstod aldrig, givetvis fanns dock pengarna för visning. Vi har heller aldrig skickat några pengar till svärföräldrarna men skulle gjort om det behövts. Vi är dock där minst var tredje vecka, frugan pratar med sin mor nästan dagligdags och vi umgås också med många andra släktingar. Utan kontakten med sina föräldrar och släktingar skulle frugan aldrig blivit särskilt lycklig, oavsett pengar, och mitt liv i Thailand hade varit klart torftigt utan mina in-laws; jag hade kännt mig som en långtidsturist.

Självklart kan vilken svensk 50-åring som helst få en schysst 30-årig thailändska utan sinsod, utan att skicka pengar till svärföräldrarna och utan att ha någon kontakt med dem. Är det den typen av liv man vill leva så är väl det OK men jag har svårt att se det logiska i att då pika 60-åringar som gift sig med en 30-årig och valt en annan set-up.

Jag får se vilken väg jag väljer om jag skulle stå ensam när jag är 50 eller 60. Jag kanske nöjer mig med en Golden Retriever som sällskap, en städerska någon gång i veckan samt lite porrsurf emellanåt ;)

Frugan har flera bekanta som är f d bartjejer. Synnerligen trevliga damer som lever ett vanligt liv i Sverige med jobb och barn. Jag må vara äldre men ser definitivt inte ner på någon av den anledningen.

Nu råkar det vara så att min fru inte har "jobbat bar" men om så vore fallet hade det inte gjort någon som helst skillnad. Jag föll för henne pga hennes ärliga, underbara ögon samt hennes inre egenskaper. Tidigare leverne är helt egalt.
Det vet du ju inget om. Hade hon jobbat på bar, kanske tagit droger, kanske hon varit en tjej som du inte hade fallit för.

Tillbaka
Topp