Micke.T
Forumveteran
Ja om det är viktigt så absolutMan vill ju utveckla sitt svar lite...![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja om det är viktigt så absolutMan vill ju utveckla sitt svar lite...![]()
Inte säkert alls, biverkningarna av svininfluensavaccinet (narkolepsi) upptäcktes ganska snabbt.
Ja, detta är intressant.Ryssland har börjat vaccinera.
![]()
Vladimir Putin: Min dotter har vaccinerats mot corona
Ryssland tar ledningen i kapplöpningen mot ett vaccin mot covid-19. Åtminstone om man ska tro president Vladimir Putin, som nu säger att hans dotter redan har fwww.aftonbladet.se
Skall användas i Filippinerna och Duterte skall ta första dosen där.
![]()
Philippines’ Duterte accepts Russia’s Covid-19 vaccine offer
Philippine President Rodrigo Duterte has accepted Russia’s offer of its coronavirus vaccine, volunteering to take the first shot as a gesture of trust and gratitude.www.bangkokpost.com
Det beror på vad man räknar som godkända, WHO verkar inte godkänna snarvägarna för ett snabbframtaget vaccine..Ja, detta är intressant.
Det första godkända vaccinet, en månad före vad UK och USA lovat i media tidigare.
Nu får en forummedlem åka till Moskva istället för London..![]()
Ska ett vaccin godkännas på vetenskapliga grunder tar det tre till fem år.Det beror på vad man räknar som godkända, WHO verkar inte godkänna snarvägarna för ett snabbframtaget vaccine..
The World Health Organization last week urged Russia to follow established guidelines and go "through all the stages" necessary to develop a safe vaccine.
Spokesman Christian Lindmeier told reporters at the time that the WHO had not been officially notified of any Russian vaccine on the verge of being deployed.
![]()
Putin says Russia is 'first' to develop vaccine
MOSCOW: President Vladimir Putin said Tuesday that Russia had become the first country to approve a vaccine offering "sustainable immunity" against the coronavirus and that one of his daughters has been inoculated.www.bangkokpost.com
Ska ett vaccin godkännas på vetenskapliga grunder tar det tre till fem år.
Det kommer att sättas ur spel nu.
Riskerna kommer att nonchaleras, politik och ekonomi tar över besluten.
Mellan september och januari har mer än fem olika vaccin tänkt vara färdiga.
Nu är det också mycket prestige inblandade i kampen om ett vaccin.
Världspolitik och handelskrig.
Man får verkligen hoppas att vaccinet inte har några allvarliga biverkningar, då är det synd om dom som tar risken. Jag skulle inte våga chansa efter att preparatet endast är testat på 78 personer efter vad som sägs.Hej
När det finns politiska poäng att plocka och pengar att tjäna så tvekar nog inte länder som Ryssland att chansa en del, bara det att döpa vaccinet till Sputnik V säger ju en del, först i rymden och först med vaccin.
Mvh isan lover
Kinesiska vacciner testas nu storskaligt i Brasilien med 18.000 frivilliga??Man får verkligen hoppas att vaccinet inte har några allvarliga biverkningar, då är det synd om dom som tar risken. Jag skulle inte våga chansa efter att preparatet endast är testat på 78 personer efter vad som sägs.
Vad jag hörde här ombord så är Duterte god vän med Putin så det ryska vaccinet ligger kanske nära till hands för tillgänglighet på Filippinerna. Hoppas bara att folk inte råkar illa ut om så blir fallet.Kinesiska vacciner testas nu storskaligt i Brasilien med 18.000 frivilliga??
Ett annat vaccin testas med militär som frivilliga ???
Vill Duterte få tillgång till billigt vaccin med att låta sin befolkning var testpersoner då är han i gott sällskap.
Amerikanska Modena testar mot flera tusentals studenter i Seattle.
Var AstraZeneca hittar sina objekt vet jag inte.
Det är bråttom nu.
Ett vaccin som kommer att godkännas överallt kommer inte av storpolitiska skäl.
![]()
The COVID-19 vaccine race
Scientists around the world are working faster than ever to develop and produce vaccines that can stop the spread of COVID-19, with 21 vaccines now being rolled out in countries worldwide. Here is an at-a-glance overview of those vaccines and recent developments of candidates in clinical trials.www.gavi.org
Ja, och även produktion av vaccin i Filippinerna när testerna i Ryssland är färdiga.Vad jag hörde här ombord så är Duterte god vän med Putin så det ryska vaccinet ligger kanske nära till hands för tillgänglighet på Filippinerna. Hoppas bara att folk inte råkar illa ut om så blir fallet.
Att få resa fritt utan att ha blivit vaccinerad tror jag blir svårt på många år. Så här i vår familj har vi bestämt oss för att göra det när det blir dags.Själv hoppas jag att kunna få vaccinera mig i början av nästa år. Frugan likaså då vi bägge två är verksamma inom äldreomsorgen. Jag tror definitivt att vaccination kommer att krävas för att kunna resa "fritt".
Svårt för att inte säga närmast omöjligt blir det säkerligen när väl vaccineringen kommit upp i omfattning. Tänk på alla transfers där man möter människor från jordens alla hörn...Att få resa fritt utan att ha blivit vaccinerad tror jag blir svårt på många år. Så här i vår familj har vi bestämt oss för att göra det när det blir dags.
Jag flyger aldrig med Aeroflot.Ryssland har börjat vaccinera.
![]()
Vladimir Putin: Min dotter har vaccinerats mot corona
Ryssland tar ledningen i kapplöpningen mot ett vaccin mot covid-19. Åtminstone om man ska tro president Vladimir Putin, som nu säger att hans dotter redan har fwww.aftonbladet.se
Skall användas i Filippinerna och Duterte skall ta första dosen där.
![]()
Philippines’ Duterte accepts Russia’s Covid-19 vaccine offer
Philippine President Rodrigo Duterte has accepted Russia’s offer of its coronavirus vaccine, volunteering to take the first shot as a gesture of trust and gratitude.www.bangkokpost.com