Ska man vara orolig för den dåliga luften i Thailand?

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

A

Anonym

Gäst
gnägg gnägg.mer en 20% av poliserna i bangkok har utvecklat någon form av lungsjukdom.föresten har jag problem att andas i thailand.det är lika illa var man en åker tycker jag.thailändare struntar i luften.ska man behöva gå med mask och syrgas tub?är inte du orolig?

Är inte direkt konstigt att poliserna i Thailand som vistas mitt i värsta avgashärden drabbas av detta, maskerna som dom bär är ju patetiska och skyddar inte mot alla de små farliga partiklar som finns i denna luft.
Detta är en av anledningarna till att jag inte kan tänka mig att bo i Bkk.
Att luften är betydligt bättre i ex Huahin ett par km upp mot bergen vet jag ju men hur det är i ex Pattya kan jag inte uttala mig om än.
Själv vill jag iaf inte bosätta mig mitt i smeten i nån stor stad i Thailand, inte i Sverige heller, gärna ett par km bort från den värsta trafiken.
Men att luften inte är den bästa i Thailand är nog ingen överdrift.

"FA " sa:
Är inte direkt konstigt att poliserna i Thailand som vistas mitt i värsta avgashärden drabbas av detta, maskerna som dom bär är ju patetiska och skyddar inte mot alla de små farliga partiklar som finns i denna luft.
Detta är en av anledningarna till att jag inte kan tänka mig att bo i Bkk.
Att luften är betydligt bättre i ex Huahin ett par km upp mot bergen vet jag ju men hur det är i ex Pattya kan jag inte uttala mig om än.
Själv vill jag iaf inte bosätta mig mitt i smeten i nån stor stad i Thailand, inte i Sverige heller, gärna ett par km bort från den värsta trafiken.
Men att luften inte är den bästa i Thailand är nog ingen överdrift.

Var det inte du som skulle flytta till Pattaya eller förväxlar jag dig med någon. Där är trafiken att likna vid Bangkok har bott där i 6 månader och trafikmässigt iallafall är nog pattaya Thailands näst största stad.

"FA " sa:
maskerna som dom bär är ju patetiska och skyddar inte mot alla de små farliga partiklar som finns i denna luft.

gnägg gnägg.det har du helt rätt i.asiater gillar enkla filtermasker och de verkar användas mot allt från bakterier,virus till trafikföroreningar,partiklar som lösningsmedel.snacka om falsk säkerhet.hjärnskak!

Ja vill inte verka otrevlig

Gnägg gnägg på dig själv Mr New Dawn!
Ja vill inte verka otrevlig, du är ju snäll och så men varför inleder du alltid dina inlägg med "gnägg gnägg"? Ja skulle tro du är ett sånt där forumtroll. Men du har inte skrivit något förargelseväckande ännu så har ja fel ska ja be om ursäckt! Ha en fin dag din gamle stut.
:xmas_smiley:

Jonas

gnägg gnägg.jasså du jonas din gamle belschevijk.nu ska väl inte tråden vändas så den handlar mig,göteborg eller pattaya.alla får ha rätt till en åsikt innan motsatesen är bevisad.nära 90 procent av jordens befolkning andas nu luft som anses hälsofarlig.även om bangkok inte har världens farligaste luft så är bangkok en stad med farlig luft långt över who:s gränsvärden.så ligger det nämligen till du.hjärnskak!

Luften i Bangkok räknas tydligen som rättså bra. :)

Bangkok’s air quality index
According to the real-time AQI (air quality index) measurements conducted in mid March of 2015, most regions of Bangkok had AQI readings at or below 50, which results in a city-wide average of 50.

Levels of 0 to 50 indicate good air pollution levels.

Although just shy of moderate air pollution levels that have an AQI from 51 to 100, this measurement may be a surprise to international travelers who may have thought that Bangkok is just another smoggy Asian city. On the contrary!
https://www.bumrungrad.com/healthpoint/march-2015/suffering-from-bangkok-big-city-air-pollution

Tillbaka
Topp