Skilsmässa - mindre stora eller jätteproblem

Hur personer är när livet leker och hur personer är när de ska gå skillda vägar är tyvärr två helt olika saker, nu vill jag inte måla fan på väggen men jag har varit där själv.
Jag vet i alla fall vad mig gäller att inte gå i de tankarna hela tiden kommer inte att orka med det.
Ja skulle vi gå skilda vägar då är huset och bilen här i Isaan skrivit på henne min condo i Bkk skriven på mig och företaget och condo utanför Thailand men införskaffat inom äktenskspet så det blir 50/50.
Så hon skulle säkert ha det ekonomiskt mycket bättre utan mig.
Alla andra tillgångar är mina före äktenskap
Men det är inget jag älter.
Den tiden den sorgen.

Frugan hade ju två sedan tidigare och helt plötsligt dök vår egna nu 5,5 åring upp. Inte helt planerat kanske men en välsignelse, han är underbar. Mitt liv har fått en helt annan mening dom senaste 10 åren sedan vi träffades. Men vi har alla olika syn på detta, här finns inga rätt eller fel. Och jag hoppas att slippa uppleva en skilsmässa, främst för barnens men också för vår egen skull.

Hej

Samma här, att bli förälder har verkligen berikat mitt liv, att bli det som lite äldre medför ju även att jag kan tillbringa mycket mer tid med honom än om jag hade varit ung och tänkt på en kartlägga av något slag, nu jobbar jag bara halva året som fast anställd och övrig tid på året planerar jag och styr själv, detta innebär att jag kan träna pojkens fotbollslag, umgås med pojken och hans vänner mycket mer än övriga föräldrar, vi har fått en väldigt bra och nära relation.

Mvh isan lover

Frugan hade ju två sedan tidigare och helt plötsligt dök vår egna nu 5,5 åring upp. Inte helt planerat kanske men en välsignelse, han är underbar. Mitt liv har fått en helt annan mening dom senaste 10 åren sedan vi träffades. Men vi har alla olika syn på detta, här finns inga rätt eller fel. Och jag hoppas att slippa uppleva en skilsmässa, främst för barnens men också för vår egen skull.
Jo men du hade väl inga egna barn sen tidigare?
Jag har vuxna barn och börja om nu när jag precis fått tillbaka friheten och har råd att njuta av den finns inte på kartan.
Men det e klart om man varit ungkarl hela livet och sen träffar en Thaitjej som vill ha barn så ser man det från en annan sida.

@nmax du kan f*n inte vara att gnälla över att du behöver köpa lite kläder för ditt plastbarn kanske en gång per år det drabbar ingen fattig.
Du behöver bara skippa några bira ett kväll då har du sparat inn de pengarna.:p
Det är inte så att du köper Boss kläder till honom eller.:cool:
Är ju inte det jag gör heller, köper massor av grejer till grabben och det med glädje.
Det är hans pappas utstuderade fula sätt som stör mig

Hur personer är när livet leker och hur personer är när de ska gå skillda vägar är tyvärr två helt olika saker, nu vill jag inte måla fan på väggen men jag har varit där själv.

Ja tyvärr har du nog rätt i det även om jag inte kunnat se något som tyder på detta så kan man väl aldrig vara säker på nåt. Frugan är 38 och har ingen lust att sluta jobba, hon vill hellre säkra upp mera eget kapital själv och även i framtiden vara ekonomiskt oberoende av mig säger hon. Jag varken kan, eller vill, resonera emot det tänket.
Jag menar att man bör nog inte vara för misstänksam så att det drabbar förhållandet negativt. Inte heller bör man dumbelåna sig i Sverige för att satsa mer än man klarar sig utan. Det kan ju vara lite knöligt att dra in pengar när man är gammal och pensionerad. Balans helt enkelt.

/ SatanG

Sörläningars tanke, jag menar ta hand om och hjälp grabben. Behöver inte kosta så mycket. Ni sörlänninger tänker mera
på er själva och vill gnälla på andra:afro:

Men snälla ormet, han hjälper och tar hand om grabben vilket tydligen inte farsan gör speciellt bra eller vad tycker du att det verkar som när grabbens cykel( som han fick av nmax) är trasig och fadern inte fixar den!

Men snälla ormet, han hjälper och tar hand om grabben vilket tydligen inte farsan gör speciellt bra eller vad tycker du att det verkar som när grabbens cykel( som han fick av nmax) är trasig och fadern inte fixar den!
Jag skulle fixa cyckeln till grabben hur svårt är det. Det är en Thaigubbe och jag skulle inte bry mej så mycket när det
handlar om små pengar och lite jobb. men vill man tycka att man är en egen gubbe så ger man f-n i att laga cykeln

Jag skulle fixa cyckeln till grabben hur svårt är det. Det är en Thaigubbe och jag skulle inte bry mej så mycket när det
handlar om små pengar och lite jobb. men vill man tycka att man är en egen gubbe så ger man f-n i att laga cykeln

Grabben har cykeln hos sin farsa!

Kanske inte exakt same same, men det finns många exempel på män som använt sin fru som hemmafru och hushållerska så länge det behövdes, för att när barnen är stora dra med en yngre modell och lämna frun med en skitpension.

Som sagt, det finns skitstövlar i de flesta läger. Så det är nog inte fel att vara försiktig, men gränsen är hårfin till kontrollerande och snål.
Jag håller absolut med om att det svinas från båda hållen. Däremot tror jag det finns en kulturskillnad i på vilket sätt. Jag tror att det anses mer okej för kvinnan att skinna mannen ekonomiskt vid en skilsmässa. Mitt ex är t.ex. mycket rikare än mig, hon har en förmögen släkt, men ändå blev hon uppmuntad av sina vänner, sin släkt och av samhället att skinna mig så mycket som möjligt. Även bland mina vänner och bekanta ser jag samma sak. Jag har aldrig upplevt att en man har talat om att han gått ekonomiskt stärkt ur en skilsmässa. Det förekommer säkert men ingen vill säga det eftersom då skulle mannen betraktas som snål och girig. Kvinnan anses på något sätt alltid ha varit den svagare parten i äktenskapet och då höjer ingen på ögonbrynen om hon säger att hon lyckades skinna mannen. "Han var säkert elak mot henne så det var rätt åt honom", "hon har säkert offrat sin karriär för att vara hemma med barnen" är sannolikt tankar som uppkommer hos omgivningen.

Tillbaka
Topp