Skönhetsoperationer

Just nu är trenden och skönhetsideal att se ut som koreanska K pop stjärnor.

Oerhört inne bland tonåringarna.

Bland äldre står också koreanska män högst upp på önskelistan av den ideala partnern.
I alla fall i Filippinerna.

När jag växte upp i Sverige var Svenne Hedlund i Hep Stars allas favorit.

IMG_20240127_224012.jpg
Screenshot_2024-01-27-22-39-16-525-edit_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
Screenshot_2024-01-27-22-38-43-866-edit_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
Screenshot_2024-01-27-22-36-25-833-edit_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Just nu är trenden och skönhetsideal att se ut som koreanska K pop stjärnor.

Oerhört inne bland tonåringarna.

Bland äldre står också koreanska män högst upp på önskelistan av den ideala partnern.
I alla fall i Filippinerna.

När jag växte upp i Sverige var Svenne Hedlund i Hep Stars allas favorit.

IMG_20240127_224012.jpg
Screenshot_2024-01-27-22-39-16-525-edit_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
Screenshot_2024-01-27-22-38-43-866-edit_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
Screenshot_2024-01-27-22-36-25-833-edit_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
Fast dom koreanerna är väl med opererade för koreaner såg ju inte så ut när man var där.
Tjejerna var tom rätt fula när covidmasken åkte av, dom såg bättre ut med den på.
Så är ju ett skönhetsopererat koreanskt ideal, inte som dom ser ut.

Fast dom koreanerna är väl med opererade för koreaner såg ju inte så ut när man var där.
Tjejerna var tom rätt fula när covidmasken åkte av, dom såg bättre ut med den på.

Tveklöst är det så, Korea är världens huvudstad för kosmetisk kirurgi och har också världens mest opererade befolkning. Frugan har aldrig gillat thailändsk såpopera men däremot koreanska serier, vilka jag ser som såpoperor, men hon anser är "riktiga" serier ;)

Fruga och dotter har varit med i Korea 3 gånger de senaste 6-7 åren men redan vid första besöket insåg frugan att "vanliga" människor inte såg ut som i serierna och kompisar till frugan från byn har blivit närmast chockade när de inser hur "fula" vanliga koreaner/koreanskor är. Jag håller nog koreanskor som Asias fulaste brudar.

Ja visst är dessa idoler opererade.

Det är inte bara i väst man gör sånt.

Tveklöst är det så, Korea är världens huvudstad för kosmetisk kirurgi och har också världens mest opererade befolkning. Frugan har aldrig gillat thailändsk såpopera men däremot koreanska serier, vilka jag ser som såpoperor, men hon anser är "riktiga" serier ;)

Fruga och dotter har varit med i Korea 3 gånger de senaste 6-7 åren men redan vid första besöket insåg frugan att "vanliga" människor inte såg ut som i serierna och kompisar till frugan från byn har blivit närmast chockade när de inser hur "fula" vanliga koreaner/koreanskor är. Jag håller nog koreanskor som Asias fulaste brudar.

Alla har vi väl olika preferenser, men för mig är ju koreanskor och kinesiskor (helt naturliga) lätt de snyggaste asiatiska tjejerna.

Dessa K pop stjärnor har en kort karriär som ersätts av nya idoler.
Närmast en förbrukningsvara och självmord är vanligt förekommande när glansen falnar eller självförtroendet sviktar.

Dessa dokusåpor med nästan utan innehåll är omåttligt populära och dubbade till många språk.
Säkert ett tiotal kanaler som bara kör dessa hårt uppbackade av skönhetsindustrins offensiva reklam med whitening produkter och mode.

Vi var i Sverige över jul och träffade både släktingar och kompisar. När jag var ute med gamla kompisar på juldagen så kom just diskussionen upp då en kompis till en av mina kompisars döttrar hade fått ett nose job som studentpresent från sina föräldrar, så antar att hetsen även finns i Sverige. Kan dock tänka mig att den är mindre, då vi förmodligen är lite mindre fokuserade på yta, är dock rätt säker på att det går åt fel håll även i Sverige.
Hörde av frugan att dottern nu börjat tjata om näsoperation. Så ditt inlägg var som ett brev på posten. Sen ville hon köpa en begagnad gucciväska för 10k

När vi var i Korea var det en kvinnlig instruktör som höll föredrag om reglerna att förhålla sig till på Samsungvarvet.
När hon kom in med covidmask på såg hon rätt bra ut, den övre delen av ansiktet man såg.
Sen ställde hon sig vid podiet och tog av masken, man såg hur alla västerländska gubbar i lokalen ryggade tillbaks.
Dom få gånger man såg någon snygg var det asiat från annat land.
Korea har nog den fulaste befolkning jag sett irl på kvinnosidan och då är jag trots allt en del i Aberdeen.

När vi var i Korea var det en kvinnlig instruktör som höll föredrag om reglerna att förhålla sig till på Samsungvarvet.
När hon kom in med covidmask på såg hon rätt bra ut, den övre delen av ansiktet man såg.
Sen ställde hon sig vid podiet och tog av masken, man såg hur alla västerländska gubbar i lokalen ryggade tillbaks.
Korea har nog den fulaste befolkning jag sett irl på kvinnosidan och då är jag trots allt en del i Aberdeen.

Själv dreglar jag ju varje gång jag är på kontoret i Seoul, men visst, kanske är lite andra kvinnor i min bransch än de man ser ute på skeppsvarv med? :unsure:

Själv dreglar jag ju varje gång jag är på kontoret i Seoul, men visst, kanske är lite andra kvinnor i min bransch än de man ser ute på skeppsvarv med? :unsure:
Nu var jag ju inte bara på varvet, vi bodde ju inte på varvet, där var vi bara 08-16 och vi var ju ute på restauranger och pubar i stan var och varannan kväll.
Dom jag såg på stan jag menar.
På varvet var dom få.
Dom kanske är opererade på kontoret i Seoul ;)
Huvudstan av plastikkirurgi?

Nu var jag ju inte bara på varvet, vi bodde ju inte på varvet, där var vi bara 08-16 och vi var ju ute på restauranger och pubar i stan var och varannan kväll.
På varvet var dom få.

Nja, så kan det ju vara, men även om jag tar alla adopterade sydkoreanska tjejer i Sverige och sätter dem som måttstock så tycker jag att de generellt sett är jättevackra. Extremt sällan jag upplevt att jag sett fula koreanskor, men kan ju vara så att bara jag tycker de ser kanonbra ut?

På varvet var dom få.
Här är koreanska turister den största gruppen och det kryllar av koreanska restauranger och butiker.
Bland bofasta utlänningar är också koreanerna i topp.
Tyvärr så har jag svårt att skilja dessa kvinnor från övriga asiater på utseendet.
Hör jag dom prata skiljer jag dom från lokala förmågor.

Skulle jag besöka koreanska restauranger i större utsträckning skulle jag nog bli skicklig för ingen av dom besöker ett steakhouse, en beer bar eller en pub med västerlänningar.

Slutklämmen var riktigt bra.
Även jag hade svårt att se några skönheter när jag var i Korea. Nu befann jag mig mestadels på jobb, men var en hel del utanför portarna.
Som sagt så måste det vara bättre i Korea unde pandemier då folk som regel bär mask.

Är väl direkt efter fyllningen dom ser ut så, efter någon vecka när svullnaden gått ner så blir det väl vanliga lite fylligare läppar?
Dom bilder man ser på jätteläppar och även ute ibland är väl ofta nyfyllda och uppsvullna?

Tveksamt med tanke på storleken på många tjejers läppar man ser på stan. Ser helt enkelt väldigt äckligt ut i mina ögon och får tjejerna att se rent bombade ut....

Tveksamt med tanke på storleken på många tjejers läppar man ser på stan. Ser helt enkelt väldigt äckligt ut i mina ögon och får tjejerna att se rent bombade ut....
Jag har för mig att jag läst det i någon artikel när folk klagade på någons läppar att det var svullnaden efter nylig fyllning, men visst finns ju dom som går till överdrift.

Jag har för mig att jag läst det i någon artikel när folk klagade på någons läppar att det var svullnaden efter nylig fyllning, men visst finns ju dom som går till överdrift.

I så fall är tunnelbanan i Stockholm överfull med "nyopererade".......

Känns också som tjejer med "utländskt påbrå" från en viss del av världen är överrepresenterade i gruppen

Har också upplevt att många män från samma länder åker och gör hårtransplantationer i Turkiet.

Tillbaka
Topp