SKV och adressändring

Ok då , han kan få 1000 kr i månaden ,, det är vad min fru är garanterad nu när hon jobbat vitt i 8 år i sverige :)
Vad magunnar kan få i pension har jag ingen aning om. Men reglerna säger att oavsett hur mycket man tjänar är taket 7,5 basbelopp, så har han deklarerat hög inkomst för dessa år blir det tillräckligt för att inte kasta dessa kaffepengar i sjön;)

Ok då , han kan få 1000 kr i månaden ,, det är vad min fru är garanterad nu när hon jobbat vitt i 8 år i sverige :)
Jag tror det blir lite mer än din fru får hade mycket hög lön men lite i kuvertet efter att måsen fått sitt därför har jag aldrig gillat att jobba i Sverige . Men var inte oroliga för min skull jag har så jag klarar alldeles utmärkt men tack.

Vad magunnar kan få i pension har jag ingen aning om. Men reglerna säger att oavsett hur mycket man tjänar är taket 7,5 basbelopp, så har han deklarerat hög inkomst för dessa år blir det tillräckligt för att inte kasta dessa kaffepengar i sjön;)
Jag kommer nu inte att kasta bort pengarna, man blir nu inte rik på att slänga bort pengar i sjön det har jag aldrig gjort . Men har inte tänkt på när jag ska aktivera mina zeropengar kanske väntar jag på att svenskapesetas blir starkare:cool:

Att SKV sköter folkbokföring i Sverige är klart, men kanske inte lika självklart att föra adressregister över utskriva.

Du är skyldi

Du är skyldig att meddela SKV var du är bosatt gäller även om du bor utomlands
Det var inte vad skatteverket sa till mig när jag skrev ut mig, jag är inte skyldig till någonting jag är utskriven från Sverige och Sverige har ingen rätt att ställa sådana krav på mig som utskriven?

Det var inte vad skatteverket sa till mig när jag skrev ut mig, jag är inte skyldig till någonting jag är utskriven från Sverige och Sverige har ingen rätt att ställa sådana krav på mig som utskriven?
Helt korrekt , vill se var det står, kan inte finna det på deras sidor , precis som du skriver så KAN man meddela adressen ,smartast är att ha ett konto för myndighetsposten

Helt korrekt , vill se var det står, kan inte finna det på deras sidor , precis som du skriver så KAN man meddela adressen ,smartast är att ha ett konto för myndighetsposten
Långeman har väl inte skrivit någonstans att det är en skyldighet, han frågade om det va ett krav att man måste ha en skrivare för att adressändra;)

Långeman har väl inte skrivit någonstans att det är en skyldighet, han frågade om det va ett krav att man måste ha en skrivare för att adressändra;)
Långeman skrev Citat Du är skyldig att meddela SKV var du är bosatt gäller även om du bor utomlands
:)Kanske är det jag som har dålig läsförståelse ,men jag tyder det så .....

Långeman skrev Citat Du är skyldig att meddela SKV var du är bosatt gäller även om du bor utomlands
:)Kanske är det jag som har dålig läsförståelse ,men jag tyder det så .....
:D:Dnä Phonta din läsförståelse är det inget fel på;)det är jag som får lära mig läsa alla inlägg i tråden, sorry:oops::rolleyes:

https://www.skatteverket.se/privat/...ressiutlandet.4.18e1b10334ebe8bc80005783.html

Står inte att man skall registrera sin adress det står att man kan registrera sin adress.
Så ingen skyldighet.

Jag betalar skatt i Swe. Då skall jag ta mig f n också kunna registrera min adr. Detta för att slippa meddela alla andra myndigheter var jag bor.Det skall SKV göra. Så att dom kan kontakta mig.
Har jag en annan adr hos dom andra myndigheterna, som inte stämmer med Skv uppgifter så är det problem det vet jag.

Jag betalar skatt i Swe. Då skall jag ta mig f n också kunna registrera min adr. Detta för att slippa meddela alla andra myndigheter var jag bor.Det skall SKV göra. Så att dom kan kontakta mig.
Har jag en annan adr hos dom andra myndigheterna, som inte stämmer med Skv uppgifter så är det problem det vet jag.
Jo det är ju en sak men man har ingen skyldighet som det skrevs.

Sen (detta har jag råkat ut för själv) när du registrera din adress som utlandsboende så verkar det inte bli en offentlig information som andra kan ta del av.
Jag skulle ha bankdosa skickad till min adress och sa till banken att ni kan ju få min adress bekräftad hos skatteverkets folkbokföring.
Nej sa dom det kan vi inte för när du bor i utlandet är inte den infon offentligt tillgänglig och skatteverket lämnar inte ut den påstod dom.
Om detta stämmer eller ej vet jag inte men jag fick skicka en fullmakt till farsan så fick han hämta ut dosan istället för som sagt banken sa att dom kunde inte få min adress bekräftad när jag var utflyttad.

Det står ju även på skatteverkets hemsida att man ansvarar själv för att meddela sin adress till dom instanser som kan behöva den.

Man är ju utskriven så man får räkna med att man har begränsad service jämfört med Svenskar boende i Sverige?

Det kan du ju hur lätt som helst så vad är problemet?
Har du inte råd att skriva ut en sida för 1 baht och skicka till dom så kan vi skapa en insamling till dig.

Tillbaka
Topp